Broekplassen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door debq, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Onze oudste dochter plast weer bijna elke dag in haar broek, soms een keer soms vaker.
    Toen ze net 2 was was ze overdag zindelijk, toen ze 3,5 was ook 's nachts. Toen ze bijna 5 was ging ze 's nachts weer in bed plassen, eerst af en toe en daarna steeds vaker. Een tijdje daarvoor zijn haar vader en ik gescheiden, dus op zich niet heel raar dat een kind dan in zijn bed gaat plassen. Uiteindelijk gaat dit met behulp van een plaswekker sinds enkele maanden weer behoorlijk goed. Het wil nu wel eens voor komen dat ze 's nachts in haar broek plast maar ze is dan bijna altijd al bij de wc.
    Nu is ze sinds een week of 6 ongeveer overdag in haar broek aan het plassen. Als ze dan in haar broek heeft geplast blijft ze er in lopen / zitten totdat iemand er iets van zegt. Als je vraagt of ze in haar broek heeft geplast, omdat je het ruikt of een natte vlek ziet, zegt ze vaak ook nog dat het niet zo is. Totdat je haar echt confronteerd met het feit dat je een natte vlek ziet en het naar plas ruikt, dan zegt ze dat ze idd in haar broek heeft geplast.
    We reageren nooit boos op het feit dat ze in haar broek heeft geplast, ze moet haar billen gaan wassen en een schone broek aan gaan doen. We worden wel boos om het liegen.
    Nu kwam het, voor zover we achter zijn gekomen, alleen thuis voor als ze buiten aan het spelen was of bezig was. Maar gister en vandaag heeft ze ook op school in haar broek geplast, ook hier moest de juf er om vragen en kreeg ze schone kleren.

Ik heb het idee dat ze niet lekker in haar vel zit. Op school wordt ze niet heel erg uitgedaagd en ze heeft niet veel kindjes waar ze op een 'gelijkwaardige' manier mee kan spelen omdat ze qua leeftijd behoorlijk voor loopt, vorig jaar getest en dit is ongeveer 2 jaar. Ik heb het idee dat het hier iets mee te maken kan hebben.

Ik heb de huisarts gebeld om een afspraak te maken. Ze gaan voor de zekerheid haar urine nakijken maar verwachten niks te vinden omdat ze anders vaker in haar broek zou plassen.

Wie weet wat ik kan verwachten wat de opties zijn wat ze gaan doen? Waar zou ik om kunnen vragen? En wie heeft dit ook meegemaakt en hoe ging dat?

Deel Deze Pagina