Onderschat dit niet!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tupp, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zelfde verhaal met al die leuke kettinkjes, oorbelletjes, armbandjes etc. voor kleine kindjes.
    Heb ooit nog voor ik zelf mn eerste had een hele uitzending over gezien van de ophra show. Echt vreselijke verhalen over kindjes die aan t schommelen waren met een kettinkje om en die bleef dan achter hun terwijl ze net helemaal naar achter schommelde aan n tak hangen. En zo waren er nog wel meer van die verhalen. Dus dat dat met touwtjes van jassen etc ook uitkijken is is dan niet zo vreemd.
    Heb touwtjes van capuchons van truien etc bij de jongens er altijd al uit gehaald en nam liever iets met klitteband als touwtjes in jassen etc. Is soms wel ENORM zoeken.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja? sta jij 60 seconden per minuut naar je kind te kijken? Nooit even afgeleid omdat je met een andere moeder staat de kletsen?? Je staat nooit even met je rug naar het ene kind, omdat je met het andere kind bezig bent? Een ongeluk zit in een klein hoekje hoor!

Als ik het me goed herinner, vond het plaats bij een psz of kdv ofzo. Als de leidster even een probleempje met een ander kind aan het oplossen is, kan dit gebeuren. Toen ze het zagen, leefde het kindje meen ik nog. Maar ze kreeg het (in de paniek) niet snel genoeg los (en kwam blijkbaar ook niet op het idee het kind op te tillen.)

Hoe dan ook: zeer tragische gebeurtenis. En als je het kunt voorkomen (niet alleen sterfte, maar ook gewoon een enge ervaring als je er wèl op tijd bij bent!), dan is het in mijn ogen niet meer dan normaal om dat te doen. Touwtjes d'raf dus!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben het een keer met een deurgordijn van Xenos gehad. Die met die dunne touwtjes.

Bekijk bijlage 60944

Een nichtje van ons rende er doorheen en een touwtje bleef achter haar keel hangen.

Echt heel gevaarlijk want het sneed ook echt.

Brrrrrr

Nee ik ben er zeker wel op bedacht dat sommige dingen ( kleding of andere dingen waarvan je denkt dat het veilig is) erg gevaarlijk kunnen zijn.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja dat soort dingen ook idd.
    Bij die show van oprah kwamen nog meer van dat soort dingen aanbod. Zoals bvb een touw van een rolgordijn, de snoer van een garage deur, de luxaflex. Allemaal dingen waar kinderen in kunnen blijven hangen en stikken. Echt was toen helemaal naar na die show! Maar het zijn zo'n alledaagse dingen dat er best dingen tussen zitten waar je helemaal niet aan zou denken.
    Bvb die garage deur... het kind was (en dit was niet eens zo'n klein kind zelfs) met die electrische deur aan het spelen gegaan en bleef op de een of andere manier aan een snoer hangen die mee omhoog ging als de deur open gedaan werd, dus ging het zelf ook mee omhoog. En dan moet je zo'n kind vinden op zo'n manier....

En idd wat tupp zegd je kan je kind geen 24/7 in de gaten houden al zou je willen (ook niet gezond in mijn opinie)
    Je bent ze zo kwijt in n menigte, een ongelukje welke dan ook is zo gebeurt. Maar je kan de kansen dat het kan gebeuren beperken.
    Ben trouwens als kind ook wel eens in zo'n vliegen gordijn blijven haken en ben er door een tand door mn lip gevallen. Maar als je er met je been in kan vast komen zitten dan kan dat idd ook met je nek oid.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sure, jij let elke seconde op je kind zeker..heel knap gedacht...zo dacht ik ook tot ik even naar links keek voor 10 seconden en mijn dochter er dus mooi vandoor was he!!! Ze was 3 jaar en we waren in het land van ooit (bestond toen nog, tis maar goed dat het er niet meer is, wat een onzin maargoed...) en ze stond naast mij naar de paardjes van de ridders te kijken. Ik keek eventjes misschien 10 sec naar de andere kant naar een ridder, keen naar haar en ze was weg! Was madame achter een muurtje gaan staan, voor de lol.......nou mijn hart zat in mijn strot! Hoe je ook denkt dat je wel even je kind in de gaten hebt, dat heb je nooit echt! Tenzij je ze aan je vastbind.......

Maar ontopic: ik ga hier het hele huis ff doorlopen en kijken wat voor gevaren hier kunnen zijn. Ook de kleding van beide kindjes.
    Dochterlief krijgt sowieso naar school nooit een ketting oid om.

8. Seth

Seth Niet meer actief

heb daar lang gelee al een stuk over gelezen in een boek van consumentennbond... daarin raden ze bijvoorbeeld ook pyjama's met knoopjes af....

moet zeggen dat ik zelf enorm oplet qua kleding....

Zo zie je bijvoorbeeld ook veel capuchons op "kleine" babykleding..
    leuk als ze wakker zijn.... maar niet om in bed mee te slapen...
    veel te bang dat ze zich "erin" draaien....
    (en veel mensen leggen de echte kleintjes als ze in slaap vallen toch in bedje.. met kleertjes..)

dus dan eventueel maar in de box slapen... als ze in slaap waren gevallen..... (dan maar ruzie met CB :))

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat is toch algemeen bekend. tenminste ik vind het zo logisch als wat. bij kleine kinderen haal ik altijd overal de koortjes uit. en ik heb capucoins ( hoe schrijf je dat) op babykleding buiten een jas of vest voor buiten nooit begrepen. ik leg hem daarmee echt niet in bed.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    om maar wat te noemen devilschase. je kind glijd van de glijbaan blijft met het koortje van zijn jas achter de bovenkant haken en glijdt zelf naar beneden. zie je het voor je. hoe snel ben jij dan boven. een ongeluk is echt zo gebeurd hoor. al let je nog zo goed op. ze vallen waar je zelf bijstaat ook gerust een gat in hun hoofd. of ze vallen voorover op rolschaatsen waar je bij staat en breken hun arm. je zult nog versteld staan. een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mama kitty je hebt ook kettingen die breken als ze blijven haken. die zitten ook aan die naamplaatjes.

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    O, mijn zoontje heeft ook vaak pyjama's met knoopjes aan. Kan dat echt zoveel kwaad. Nooit zo over nagedacht eigenlijk. Hij heeft er wel een slaapzak overaan, scheelt dat?

Verder eigenlijk nog nooit echt kleertjes gehad met touwtjes en dat soort dingen, maar wel goed om te onthouden voor de toekomst.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Er wordt idd niet vaak over nagedacht door ouders. Ik werk op een kdv en steeds weer moet ik ouders aanspreken op onhandige/gevaarlijke kleding.

- kettingen
    - touwtjes aan jassen
    - baby's met een capuchontrui aan
    - kapotte knuffels (of wat dacht je van vieze knuffels? ;))
    - overhemdjes met lossige knoopjes

en ga zo maar door. En idd, een ongeluk is zo gebeurd....

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heel goed dat ze dit 'weer' onder de aandacht brengen.

Dat deurgordijn heel herkenbaar. Die komt er hier ook nooit meer in.
    Kettingen e.d ook hier niet tijdens het spelen.

Jammer genoeg zie ik nog vaak genoeg kinderbedjes dichtbij het raam staan. Vaak zit er een rolgordijn of iets dergelijks voor het raam waar een lang touw aan zit. Zodra de kindjes gaan grijpen....helaas een aantal jaar geleden een klein kindje die zichzelf zo heeft opgehangen hier in de buurt.

Kwebbel

15. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    klinkt inderdaad heel bekend allemaal. ik werk ook in de kinderopvang en hoe vaak kinderen een ongeluk krijgen door hun eigen kleding is echt niet te geloven.

vooral inderdaad de touwtjes aan jassen en truien zijn echt heel erg.
    ik weet ook nog wel wat voorbeelden die ik op tv had gezien bij het programma 12 steden 13 ongelukken.
    de ouders van een kind ( moeten het goede voorbeeld geven je kind gaat je vroeg of laat na doen) liepen gewoon door het huis tijdens het tandenpoetsen. kind ging dit ook doen en viel met de tandenborstel in zijn mond. de tandenborstel schoot toen achter in zijn keel.

ook gezien bij dat programma een kind dat in een warenhuis liep te spelen op de roltrap ( ook van de ondingen waar je je kind niet alleen moeten laten) kind ging zitten op de roltrap en had aan zijn jas een touwtje zitten die tussen de trap bleef hangen. hierdoor werd het kind dus bijna gestikt omdat de trap door bleef rollen. gelukkig stopte een voorbijganger de roltrap.

(TIP: boven en onderaan de roltrap zit een stopknop daarmee kan iedereen die trap laten stoppen met rollen!! mocht het ooit nodig zijn)

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dan nog, mijn kind krijgt geen ketting om naar school, geen armbandje, geen ring, niks. ;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier wel een aantal truitjes en jasjes gekregen tijdens de kraamtijd met touwtjes... Heeft hij nog nooit aan gehad en gaat ook niet gebeuren.. Heel sneu voor degene die het heeft gekocht maarja, liever ongebruikt in de doos dan dat hij erin stikt..

Jasje gaat meteen uit als we weer binnen zijn, als hij moe is slaapt hij er doorheen dus dat scheelt..

op zijn kamertje hebben we expres geen rolgordijn neergehangen (ja hij slaapt naast het raam)..

Wel goed dat dit word vermeld.. Vind het best veel.. 2100 kledingstukken die niet veilig zijn..

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja het onder de aandacht brengen is al heel goed.

Een mens kan nooit zelf overal aan denken.

Beter een paar keer teveel gewaarschuwd dan helemaal niet.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja eva 1983.@ ik heb zitten gruwelen bij een topic wat over knuffels ging. hoevaak ze gewassen werden. toen ik vertelde dat de knuffels regematig gewassen werden om de paar weken en als ze vuil geworden waren eerder toen kreeg ik reacties dat dat stom was. en die mensen hadden nog nooit hun knuffels gewassen en zelfs niet toen ze nieuw uit de winkel kwamen. ik heb op een bepaald moment mijn abo op het topic opgeheven werd er letterlijk misselijk van. ik vroeg me toen ook af of ze niet bang waren dat hun kind vroeg of laat ziek zou worden.nee was hun antwoord, ze moeten maar wennen aan bacterieén. nouja, het zal wel. ik controleer de knuffels ook regelmatig of ze nog tiptop zijn. ook dat zal dan wel vreemd zijn.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mama kitty. je kan niet alles voorkomen hoor. op school hebben ze ook verkleedkisten. je moet ook je eigen kind allert maken op gevaren. het is een wisselwerking.

ik heb wel een naamplaatje bij mijn kinderen aan gegeven toen ze jong waren. ik wil wel graag dat ze een indetiteitsbewijs hebben voor het geval ze verloren raken. ik heb de ketting zelf getest en hij breekt inderdaad vrij gemakkelijk gelukkig. ik ga dat bij de jongste zeker weer doen.

Deel Deze Pagina