Jonge kinderen in de ouderrol DOcu RTL4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bramtim, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Zit nu naar deze docu te kijken op RTL4 en mijn mond valt open van verbazing. Hoe is het mogelijk dat dit kan!! Die kinderen hebben toch geen enkele toekomst. Ben benieuwd hoe dit verder gaat maar MOEST het even kwijt nu pfffffff

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

We zapten er langs, en zag dat die man zijn kindje een korstje brood toe gooide, alsof het een eend is die om een broodje staat te schooien.
    Echt verschrikkelijk, ik heb snel verder gezapt.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik heb het gezien, en wat zielig voor die kinderen zeg

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ja echt niet normaal. Vooral dat huis met die twee blinde ouders. Die deden helemaal niks meer dan bier drinken, roken en zwanger proberen te worden.
    Het was daar smerig en de twee oudste kinderen zorgen voor de 4 jongste. Wat dus onder andere betekende dat er overal kinderen op de vloer sliepen maar ook dat de luiers pas als die twee meiden uit school kwamen verschoond werden. GATVER!!
    Ouders deden werkelijk waar helemaal niks!! Echt vreselijk

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben het gisteravond ook geizen. We lagen in bed te kijken en mij vriend sloeg de dekens af, "ik krijg het er warm van!" zie hij.

Werkelijk verschrikkelijk! Naar mijn mening moeten die kinderen uit huis geplaatst worden en die ouders geholpen worden zodat ze geen kinderen meer kunnen maken! Volgens mij vond moeder natuur dat ook, want ze had inmiddels al een stuk of 4 miskramen gehad. Maar waarschijnlijk doordat ze gewoon door rookt en zuipt terwijl ze zwanger is (en waar alle kinderen bij zijn, want waarom zou je je druk maken om het feit dat je kinderen net zo hard meeroken?!).Te walgelijk voor woorden!

Die kinderen kregen totaal geen liefde en aandacht. In plaats daarvan slaan ze elkaar en schelden ze elkaar uit!
    Dat stukje dan in de tuin, dat dat oudere meisje een ander kindje ronddraait en tegen een nog kleine kindje aanklapt! Ik werd er misselijk van.
    En dan die kleinste, die in de meest rare houdingen overal lag te slapen. Lag hij op de grond, zegt dat vreselijke wijf: "Hij heeft een witte pyjama aan en ligt op een zwart tapijt, we zien hem wel liggen" :$ En dat de jongste kinderen in een stikhete slaapkamer liggen met de ramen dicht, omdat ze anders speelgoed uit het raam gooien. Dat begrijp je toch niet?!
    En mijn hart brak helemaal toen er verteld werd dat één van de oudste meisjes op 8 jarige leeftijd had geprobeerd zelfmoord te plegen door een plasticzak over haar hoofd heen te trekken. :(

Nee, naar mijn mening moeten dit soort mensen geen kinderen krijgen... Het eeuwige frustrerende is ook dat sommige mensen zo ongelooflijk veel moeite moeten doen om een klein wondertje te mogen krijgen en bij dit soort mensen het zo gemakkelijk afgaat en er niet naar omkijken.

Bah! Wereld zit raar in elkaar!
    Even mijn hart gelucht! ;)

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Precies. Jij pikt er een aantal 'hoogtepunten' uit. Manlief is ook maar iets anders gaan doen want kon er niet tegen.

En dan de reden waarom ze deze kinderen allemaal kregen volgens pap: zelf heb ik nooit liefde gekend en ik wil deze kinderen de liefde geven die ze verdienen AAAAAAAAAAAA

fijn om even je hart te luchten he Lisszy. ongelooflijk gewoon

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kijk

en DAAR moet jeugdzorg een keer iets aan doen.

Niet kinderen weghalen bij gezinnen die niks verkeerd doen.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Echt afschuwelijk, arme kindjes!

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb de reportage al een keer eerder gezien. Echt te erg voor woorden. Dat oudste meisje wat ze interviewden leek totaal geen emotie te hebben. En dat meisje wat op bed zo huilden , want ze wou niet meer bij haar ouders wonen!:(

10. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    het is inderdaad al een wat oudere docu....

maar moest toch even goed slikken hoor inderdaad..

zkr dat stukje waar de luiers pas na schooltijd worden verschoont.:$

gewoon zoo zielig....

die meiden kunnen dat helemaal nog niet
    (was ook wel te zien want de kindjes werden ook maar voor de helft verschoont!)

ben benieuwd of er een vervolg op komt...

hoop in ieder geval dat er stappen zijn ondernomen tegen het gezin..

11. Pantoefje

Pantoefje Niet meer actief

Ik heb dit tijd terug ook al eens gezien, van de blinde ouders...echt verschrikkelijk zeg...hoe vies het daar is..hoe weinig liefde en aandacht ze krijgen....het roken, heyt drinken..echt alles!
    Ik kan daar echt niet tegen en wordt er verdrietig van...dat het jonge zusje ook zo dat kleintje in bed ligt, zonder knuffel te geven of een kus, zo van hup in bed....zoo zielig! Er wordt dan ook gevraagd of ze dat altijd zo doet, zonder kus te geven ofzo..ja dus.....:( Kan hier niet tegen......

12. Female

Female Niet meer actief

Heb het niet gezien maar klinkt me heel bekend,
    Volgens mij is dit lang geleden al eens uitgezonden?
    Was idd heel bizar, echt vreselijk. Hoe kan zoiets toegestaan worden.

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Kan je dat nog ergends terug zien op internet?

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
  15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Heb het ook gezien, echt walgelijk!!!
    En die moeder maar lachen en nix doen, aaaghh kon dat mens wel wat aan doen :x
    Toen dat jochie viel met een tand door zn lip, keek ze niet op of om!!
    Tis dat er gezegt werd van moet je niet even kijken of het goed met hem gaat?? toen liep ze er heen, ff kijken en dat was het...

Snap niet dat daar niet ingegrepen wordt!!!!
    Schoonmaakster hadden ze ook maar 2uur per week omdat de oudste dat ook kunnen.... nou dat ws niet te zien, wat n bende daar!!
    Wat moet er van zulke kinderen terecht komen.... :(

16. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het allerergste is dat die kinderen ondanks alles toch van hun ouders houden...
    Haal je ze weg dan houden ze daar toch ook een trauma aan over :x.

Ik zou zo naar Engeland rijden en al die kinderen in mijn koffer stoppen.
    En dan te bedenken dat als je een kindje wilt adopteren je door een hele strenge screening moet. En dit fokt maar raak...

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb samen met mn schoonmoeder met open mond zitten kijken...
    Echt niet normaal, zaten allebei met tranen in onze ogen...
    En dan dat dat kleine meisje al zelfmoordpogingen had gedaan...
    'denk je dat je kinderen gelukkig zijn??' 'ja dat weet ik wel zeker'
    nou eh die kleine meid was niet gelukkig anders deed ze die poging niet..
    Maar idd dat de kids overal lagen te slapen op de grond, gewoon waar ze in slaap waren gevallen bleven liggen, dat de luiers pas werden verschoond als de kids uit school kwamen en dan nog was er eentje alweer onderweg.. Sorry hoor.. maar hoe belast je een kind en hoe neem je een kind zn kindertijd af.. nou op die manier :(

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Heb het ook met veel ongeloof gezien , dat oudste meisje was ook al rijp voor de psychiater naar mijn idee , die zat aardig vol met haat .... en die moeder :x zal maar niet zeggen wat ik daarvan vond , zaten inderdaad alleen maar te zuipen , roken en te fokken bah vond die kleine knulletjes zo zielig ....

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het niet gezien en wil het ook niet zien. kan me al een aardige voorstelling maken van de woorden hier. wat ik niet snap is dat dat blijkbaar allemaal gefilmd wordt. waarom doet er niemand wat aan in plaats van zo stom staan te filmen.

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Deze aflevering heb ik maanden terug ook gezien met die blinde ouders. Ik heb echt zitten huilen toen ik zag hoe die jongsten erbij kropen/lagen. En dat fokt maar door! Ik was eerlijk gezegd ook blij toen aan het eind bleek dat ze een miskraam had gehad:(. Niet omdat ik iemand een miskraam gun maar er mogen gewoon niet nog meer kinderen in dat gezin in deze verschrikkelijke situatie terecht komen. En hartverscheurend ook als die oudste meid zegt dat ze later zelf geen kinderen wil omdat ze haar portie nu wel heeft gehad. En dat dat jongere zusje al een zelfmoordpoging heeft gedaan met 8 jaar door een plastic zak over haar hoofd te trekken. Verschrikkelijk gewoon...Bah. En daar wordt dus niks aan gedaan:x

Zo...dat is eruit;)

Deel Deze Pagina