20 procent van je werkduur toch? Ik werk van 830-17 . Kan ik dan om 09 starten, 1630 weg en twee keer kolven à 15 min?
Het is 25%. Ik ging een uur eerder naar huis en kolfde 2 keer ongeveer een half uurtje (half uur van mijn plek inclusief spullen schoonmaken)
Je zult met je baas moeten overleggen of je later mag beginnen/eerder weg mag. Bij mij kan dat gewoon niet dus kolf ik twee keer ruim een uur. werk 9 uur, heb dus 2 uur+15 min om dagelijks te kolven.
25% van de werktijd, en het is geen kolfrecht maar VOEDrecht. In overleg in te delen, maar naar huis om je kind te voeden mag dus ook
Twee keer een uur kolven? Echt? Bij mij duurt dat maar 20min inc schoon maken en zo... En ik blijf ook niet extra langer van mijn plek weg! Ik heb dadoor gelukkig een geweldige werkgever oe mij gewoon laat doorgaan met kolven ook nu de 9 manden op zijn!
Het is tot je kindje 9 maanden is. En je hebt recht op de tijd die je nodig hebt om te kolven of je kindje te voeden, met een maximum van 25% van je werktijd. Dus als dit minder tijd kost (zoals bij mij: 2 x 20 minuten kolven) dan gebruik je minder.
Even opgezocht : https://www.borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/werkenNL.html Daar staat 'gedurende de eerste negen levensmaanden', dus tot negen maanden. En inderdaad max. een kwart van je werktijd. Maar zoals al gezegd, je hoeft niet een kwart van je werktijd te gebruiken. Als je niet te veel tijd aan kolven kwijt bent, is je werkgever misschien sneller geneigd om je na die negen maanden ook in werktijd te laten kolven (en anders kan je na het voedingsrecht altijd nog in je eigen tijd, je pauze, kolven, mocht je dat willen).
Je hebt recht op 25% van je werktijd, maar om dat recht nu te misbruiken... Later beginnen, eerder weg... Ik vind dat ik dat echt niet kan maken tegenover collega's en leidinggevende. Ik kolf zo veel mogelijk in m'n pauzes en als het vaker/langer nodig is, dan gaat dat idd van m'n werktijd af. Het zijn geen verkapte verlofuren of zo...
Hier was het wel nodig en ik vind het ook niet zo gek. Ik voedde om 7:30 en ging daarna werken vanaf 8:30. Ze dronk om de 3 uur dus ik ging om 16:00 naar huis om haar om 16:30 weer te voeden