Laat ik voorop stellen dat ik wind tegen had, maar man oh man, wat is dat zwaar zeg! Dan zie ik al die moeders in een race fiets tempo voorbij komen met 2 kids, en dan denk ik HOE?!?!? Ik heb 1 kilometer gefietst met in totaal 23 kilo extra gewicht, en ik was kapot. Nu werd ik door mijn moeder uitgelachen, dus vuur ik hier mijn vraag af aangezien de zp dames nooit te beroerd zijn om eerlijk advies te geven! Ben ik de enige die dit echt heel zwaar vind of is mijn conditie nou echt zo slecht??
Mwah, als ik niet bergopwaarts hoef (als in: de brug over, hahaha, want het is hier hartstikke plat) vind ik het niet heel overdreven zwaar ofzo. Nu moet ik zeggen dat ik geen hele lang stukken fiets, het langste wat ik heel af en toe wel eens fiets is een kilometer of 5 naar mijn ouders. Dat vind ik prima te doen, zonder dat ik bij aankomst aan het zuurstof moet . Ik heb als ik beide kinderen op de fiets heb ruim 30 kilo extra op de fiets.
Hier gaat t ook best ok, behalve brug op en met fikse tegenwind haha. Verder gaat t wel aardig zonder versnellingen
Mwoah tijd lang met dochter van 5,5 en zoon van 2 gefietst samen 40 kg en ik 130 tassen erbij van bijna 2 kg en dat ging redelijk hoor. Super snel niet, maar het ligt aan je fiets. Op een moederfiets is het makkelijker blijkbaar.
Sommige moeder fietsen zijn zwaar hoor. En nee je bent niet de enige ik vind het ook zwaar. Vooral als ze zitten te wiebelen, val zo om voor m'n gevoeld Maar ben dan wel 48 kg, dus fiets met Kids is nog zwaarder denk ik. 😁
Ik vind fietsen op mijn moederfiets veel zwaarder dan op mijn gewone fiets, de verhoudingen bij de moederfiets kloppen niet oid. En 22 kg achterop en 13 voorop is ook gewoon best wat extra gewicht.
Ik ook hoor, die moederfiets is al zo'n vliegdekschip, en dan ook 27 kg aan kind er bij, ik moet ook altijd even uitpuffen.
Ehm.... Geen idee. Ik fietste met 40 kilo extra op de fiets (grote zware kids). Soms met fietskar. Dan had ik 19 kg achterop zitten en dik 40 in de kar. Gewenning is denk ik het goede woord. Maar als ik ze alle drie mee moest hebben ging ik ook niet voor mijn lol even een eind fietsen. Stukjes naar de winkel, het park of het klooster, maar verder ook niet. Gelukkig fietsen de oudste 2 nu zelf.
Ik fiets vrij moeiteloos met 15 kilo voor en 18 kilo achterop. En dan soms nog flink wat tassen aan m'n stuur. Alleen afremmen, opstarten duurt even maar als m'n trein eenmaal op gang is...
Nou, met wind tegen vind ik het ook vaak zwaar. Ik krijg dan nooit lekker mijn ritme. Ik start in 1 en schakel zo snel mogelijk naar 4. Maar met wind tegen is 4 net te zwaar, maar 3 vind ik minder fijn rijden. Als ik wind mee heb of nauwelijks wind, dan gaat het super. Brug op kan ik de ene kant wel, de andere kant probeer ik niet eens meer. Je moet hier afremmen om de bocht te kunnen halen en moet dan aardig steil de brug op. De persoon die dat heeft ontworpen fietste dat nooit met 2 kinderen op de fiets, laat staan met buggy en boodschappen erbij.
Het went, want je conditie gaat meegroeien als je dit vaak genoeg doet Ik draai inmiddels mijn hand niet om voor 33 kilo extra vracht
Ik doe alles op de fiets met eentje voorop en eentje achterop. Ik heb een mamafiets met 7 versnellingen. Zoals eerder al verteld was, let erop dat je banden hard staan, want als dat niet het geval is is het erg zwaar. En de ene keer ben ik bekaf en de andere keer haal ik iedereen in. Ligt ook een beetje aan mijn eigen gesteldheid
Ik heb een elektrische fiets, prima te doen . Alleen als de accu leeg is is het echt onmogelijk met 2. Zo'n elektrische fiets is al extra zwaar dus dan kom je gewoon écht niet vooruit.
Hahaha, leuk topic. Ik fiets liever met twee kinderen op mijn fiets en 1 in de fietskar, dan met 1 kind op de fiets en 2 in de fietskar. Die fietskar maakt het echt loeizwaar. Maar troost je, alles went en over een paar maanden stap je fluitend op je fiets en fluitend er weer van af als je op de plaats van bestemming bent.
is je mamafiets helemaal tiptop afgesteld en zijn de banden hard? Wij hebben een bakfiets en een mamafiets en iedereen denkt altijd dat de bakfiets heel zwaar fietst... Nou mooi niet dus, zelfs zonder kinderen pak ik liever de bakfiets, omdat die veel fijner en lichter fietst dan mijn slagschip van een mamafiets. Maar geen idee hoe dat komt dus, ik heb m pas weggebracht naar de fietsenmaker voor een check-up en het heeft iets geholpen maar niet veel.
Ik heb ook een moederfiets en met twee kids vind ik dat ook vaak een zware kluif........! Ben het dus met je eens!
Ik heb een gewone, oude fiets. Het zadel staat nu erg laag zodat ik veilig kan op- en afstappen. Maar dat fietst natuurlijk juist zwaar. En ik woon aan de kust dus veel duinen en wind. Ik vind het dus ook best zwaar.