Wel of niet onder de zonnebank of in de sauna?

Discussion in 'De lounge' started by mini23, Feb 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Sauna en Zonnebank ?

1. Wel doen

2. Niet doen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Ik ga vanmiddag sporten ( wat een bekentenis, voor mij dan ;) )
    En nu kan ik bij mijn sportschool dus ook onder de zonnebank en in de sauna maar nu is dus mijn vraag of dat wel goed is nu we bezig zijn met zwanger raken. Ik heb namelijk het idee dat mijn ei er al aan zit te komen heb al een paar dagen last van steken in de onderbuik. En had dus gelezen dat warmte dan niet al te best is voor de kwaliteit van mij ei.
    Dus ben benieuwd wat jullie zouden doen.
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Wendy

2. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    ik heb het wel gewoon gedaan!Misschien ben ik nu niet een goed voorbeeld omdat het bij mij mis is gegaan,maar als je maanden bezig bent met zwanger worden dan zou je ondertussen al zoveel dingen moeten laten die niet goed zouden kunnen zijn!Idd een paar dagen voor me ongi ga ik er niet onder maar voor de rest wel!

maar als je je er niet fijn bij voelt moet je gewoon op je gevoel afgaan!

liefs

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

geen idee of het voor het zwanger rakenkwaad kan. Ik weet wel dat je in de eerste 3 maanden wat voorzichtiger moet zijn met die warmte dus dan is sauna niet zo goed en zonnebank niet ivm zwangerschapsmasker.

zonnebank lijkt me nu dus nog geen kwaad kunnen eerlijk gezegd

4. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Dank jullie wel voor jullie antwoorden denk dat ik er dan maar gewoon lekker onder ga.

Groetjes Wendy

5. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Zover ik heb gehoord is de sauna alleen niet goed als je zwanger bent.
    Daarvoor kan het geen kwaad, gwoon van genieten dus........ :D

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Gewoon doen kan geen kwaad!

7. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    Heb ik ook gewoon gedaan hoor, alleen de laatste paar mnd niet ;)
    Nog een weekje en ik mag weer :whistle:

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn motto is; zolang je geen positieve zwangerschapstest in je handen hebt, zo normaal mogelijk door leven. Als je namelijk overal al rekening mee gaat houden, ben je 24 uur per dag bezig met zwanger worden en dat is zeker niet goed. Ik heb mij dus aan geen enkele leefregel gehouden, lekker in de sauna gezeten en heerlijke carpaccio gegeten en af en toe een wijntje gedronken.

Mijn huisarts zei ook dat het geen kwaad kon. Hij vond het zelfs niet nodig om de eerste drie maanden van de zwangerschap niet naar de sauna te gaan. Hij vind dat als je goed naar je lijf luistert en niet langer in de warmte blijft dan lekker voelt, het geen kwaad kan.

Ik blijf overigens toch maar even tot week 13 uit de sauna. Ik wil het risico niet nemen.

Grts, Maartje

9. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb het toen ook aan de vk gevraagt, vertelde me toen dat het niet echt kwaad om de sauna in te gaan zolang je naar je lichaam luistert. Maar, en ik denk dat ze daar gelijk in heeft, stel dat je de sauna in gaat en en loopt verkeert af zal je je zelf altijd afvragen wat er gebeurt zou zijn als je niet de sauna in was gegaan. Hoe krom het ook is....

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Toen ik zwanger was ben ik ook gewoon onder de zonnebank geweest alleen niet te lang want dan wordt je echt heeeeel duizelig :(

11. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Als je zwanger bent moet je met zonnen heel erg oppassen op melasma! Goed insmeren dus!

12. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden.

Groetjes Wendy

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Tijdens de zwangerschap moet je echt oppassen voor oververhitting en je hebt risico op een zwangerschapsmasker als je onder de zonnebank gaat.
    't Kan best dat 't voor die tijd geen kwaad kan. Nu ben ik toch al niet zo'n zonnebank- en saunamens (alleen wel bezig met een zonnebankkuur voor m'n trouwdag, maar verder nooit), maar als ik graag zwanger zou willen worden, zou ik 't geloof ik niet doen, gewoon om een te hoge temperatuur voor het eitje te voorkomen.

14. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik zou gewoon gaan hoor.Heb ik ook gedaan.Ik ging dan gewoon maar minuut of 13>je kan het alleen sneller benauwd krijgen en dan moet je er gewoon onderuit of dat je een zw.masker krijgt,maar daar heb ik gelukkig geen last van :)

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hi hi,

zonnebanken heb ik niet gedaan maar deed ik zowieso niet/ bijna niet. sauna ben ik wel geweest voor ik wist dat ik zwanger was(dus echt in het begin van zw.schap) daarna ben ik niet meer gegaan maar had wel gemogen na 3mnd hoor. als je je maar lekker voelt.

gr saskia

Share This Page