Misschien een rare vraag hoor, maar is die ondersteek echt nodig bij een thuisbevalling en moet je dat dan ook echt gebruiken als toilet ofzo? Wat doen ze er eigenlijk mee... Ik wil gewoon op de wc als 't even kan... (schaam me al dood bij het idee alleen al om op zo'n ding te piesen)
Ik heb me laten vertellen door het kraambureau dat de vk de ondersteek gebruikt om de placenta in te doen in eerste instantie, zodat ze deze even goed na kunnen kijken op rariteiten/afwijkingen. Als ze niets raars zien, gooien ze de placenta weg. Dus volgens mij is het niet eens zozeer om te kunnen plassen/poepen.
volgens mij hebben ze hem bij mij ook alleen voor de placenta gebruikt. Ik heb er in elk geval nooit in hoeven piesen of p*pen
Inderdaad voor de placenta, plassen heb ik lekker onder de douche gedaan. Plassen zonder stromend water is echt niet leuk de eerste dagen .
Mmm.. ik dacht ook wat moet ik met dat ding. Uiteindelijk toch profijt van gehad omdat mijn hechtingen van de knip begonnen te ontsteken. Moest ik 2x perdag op de ondersteek...haha. Ik zette dan een stoel onder de douche, ondersteek erop, een biotex badje in de ondersteek en dan erop zitten. Dus toch nog gebruikt, ook al dacht ik van tevoren van niet.
die ondersteek kan nogal eens van pas komen als wij meer ruimte nodig hebben om het kindje aan te pakken. Soms blijven ze wel eens met de schoudertjes hangen, en dan is noodzaak om het kindje meer naar onderen te bewegen. De ondersteek schuiven we dan onder de billen waardoor de billen hoger komen te liggen. Voor de placenta gebruik ik gewoon een celstof matje. Daarvoor hoef ik geen steek te bevuilen
ik heb m helemaal niet gebruikt,maar je moet m wel hebben.en als je te belabberd bent om je bed uit te komen pies je met plezier op dat ding hoor .dat interesseerd je na een bevalling echt helemaal niks meer.je wil niet weten wat ik allemaal gedaan heb in het bijzijn van de kraamhulp(staand als een jongetje plassen om mn gehavende schaamlippen te ontzien ).
Wat grappig, hier dus precies omgekeerd. Toen Eva met haar schoudertjes vast bleef zitten, hebben ze 1 schouder eruit gewurmd, niets geen billen omhoog. De verloskundige trekken en ik persen. En de placenta is dus in de ondersteek gegaan. Zo zie je maar dat elke verloskundige het anders doet...
Ik was blij dat ik een ondersteek had! Ben veel bloed verloren bij mijn bevalling waardoor ik dus ook ben flauwgevallen zodra ik mijn bed uit kwam. Wat doe je als je moet plassen maar je bed niet uit kan of mag. Juist de ondersteek eronder... wel een rare ervaring maar het lucht wel op!