ondersteek...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SaschaH, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Poeh, nu alle leuke spulletjes geregeld zijn, ben ik maar begonnen met de minder interessante zaken zoals bedklossen etcetera.
    Het grootste deel zit natuurlijk in het kraampakket, maar hadden jullie ook echt een ondersteek in huis?

Is het verplicht, had je hem echt nodig?

Ik hoor het graag!!

2. yda

yda Lid

11 mei 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij kreeg ik die te leen, net als het kraambed... hij is alleen maar gebruikt om de placenta in te doen.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    is wel zo dat de kraamzorg die idd graag ziet....

Dus ik zou hem gewoon lenen bij de thuiszorgwinkel! kan zijn dat je een kleine borg moet betalen net zoasl voor klossen....

4. Seth

Seth Niet meer actief

Zou het ff met je vk overleggen....

hier had mn vk (vorige keer) gezegd dat een ronde hoge bak ook goed genoeg was....
    (teil?)

dus ga het nu nog ff navragen... hoe het zat, aangezien ik nu wel voor de thuisbevalling ga...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Verschilt volgens mij per vk wat zij prettig vinden.

Ik had er geen in huis ivm ziekenhuisbevalling

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Een ondersteek kan evt ook worden gebruikt voor de "toiletgang" wanneer de kraamvrouw het bed niet kan verlaten. Ik had hem voor alle zekerheid wel in huis gehaald, ondanks de ("geplande") ziekenhuisbevalling. Niet hoeven gebruiken hoor, maar ja voor alle zekerheid.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb hem te leen gehaald gisteren bij de thuiszorg tegelijk met mn bedklossen. Moest er een kleine borg voor betalen, maar goed dat krijg je terug. Dus als ik m niet zou gebruiken, geen punt dacht ik zo.
    Dus ik zou gewoon vragen bij de thuiszorg of je hem kunt lenen en m dan gewoon in huis halen.
    xxx sas

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb hem geleend bij de thuiszorg, hoefde er niks voor te betalen, ook geen borg.
    De verloskundige heeft hem gebruikt toen ze mijn vliezen ging breken, het vruchtwater werd opgevangen in de ondersteek.

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb hem geleend bij het kraamzorgbureau. Hij is gebruikt voor de placenta inderdaad. En verder heb je hem nodig voor het toiletteren als je je bed niet uit mag (kan voorkomen als je je flauw voelt). Je moet heb dus wel in huis hebben en volgens mij kun je hem altijd lenen.

Snel halen zo'n ding, ergens in een hoek neerzetten met je kraampakket. En dan snel weer je focus op de leuke dingen, hahaha

Groetjes!!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb hem ook geleend bij de thuiszorg. Was inderdaad ook zonder kosten, wel een kleine borg voor de ondersteek en de klossen samen.

Ik ben ongepland in het ziekenhuis bevallen, maar heb de ondersteek achteraf wel gebruikt, om een biotexbadje in te maken voor mijn ontstoken hechtingen. Dus een paar keer per dag op de po, in dat water en toen was het ook snel over.

11. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Oke, super bedankt voor de reacties. Ik zal over enkele weekjes de ondersteek halen..joepie!

Deel Deze Pagina