Poeh, nu alle leuke spulletjes geregeld zijn, ben ik maar begonnen met de minder interessante zaken zoals bedklossen etcetera. Het grootste deel zit natuurlijk in het kraampakket, maar hadden jullie ook echt een ondersteek in huis? Is het verplicht, had je hem echt nodig? Ik hoor het graag!!
volgens mij kreeg ik die te leen, net als het kraambed... hij is alleen maar gebruikt om de placenta in te doen.
is wel zo dat de kraamzorg die idd graag ziet.... Dus ik zou hem gewoon lenen bij de thuiszorgwinkel! kan zijn dat je een kleine borg moet betalen net zoasl voor klossen....
Zou het ff met je vk overleggen.... hier had mn vk (vorige keer) gezegd dat een ronde hoge bak ook goed genoeg was.... (teil?) dus ga het nu nog ff navragen... hoe het zat, aangezien ik nu wel voor de thuisbevalling ga...
Een ondersteek kan evt ook worden gebruikt voor de "toiletgang" wanneer de kraamvrouw het bed niet kan verlaten. Ik had hem voor alle zekerheid wel in huis gehaald, ondanks de ("geplande") ziekenhuisbevalling. Niet hoeven gebruiken hoor, maar ja voor alle zekerheid.
Ik heb hem te leen gehaald gisteren bij de thuiszorg tegelijk met mn bedklossen. Moest er een kleine borg voor betalen, maar goed dat krijg je terug. Dus als ik m niet zou gebruiken, geen punt dacht ik zo. Dus ik zou gewoon vragen bij de thuiszorg of je hem kunt lenen en m dan gewoon in huis halen. xxx sas
Ik heb hem geleend bij de thuiszorg, hoefde er niks voor te betalen, ook geen borg. De verloskundige heeft hem gebruikt toen ze mijn vliezen ging breken, het vruchtwater werd opgevangen in de ondersteek.
Ik heb hem geleend bij het kraamzorgbureau. Hij is gebruikt voor de placenta inderdaad. En verder heb je hem nodig voor het toiletteren als je je bed niet uit mag (kan voorkomen als je je flauw voelt). Je moet heb dus wel in huis hebben en volgens mij kun je hem altijd lenen. Snel halen zo'n ding, ergens in een hoek neerzetten met je kraampakket. En dan snel weer je focus op de leuke dingen, hahaha Groetjes!!
Ik heb hem ook geleend bij de thuiszorg. Was inderdaad ook zonder kosten, wel een kleine borg voor de ondersteek en de klossen samen. Ik ben ongepland in het ziekenhuis bevallen, maar heb de ondersteek achteraf wel gebruikt, om een biotexbadje in te maken voor mijn ontstoken hechtingen. Dus een paar keer per dag op de po, in dat water en toen was het ook snel over.