Als alles goed mag gaan verwachten wij in december ons 2e kindje. Ons dochtertje zal dan één jaar en negen maanden zijn. Nu vroeg ik mij of het dan nodig is om zo'n duowagen aan te schaffen. Ik vind ze eigenlijk erg lelijk haha, maar ja, als het moet dan moet het..... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn zoontje zal net 2 zijn als brusje komt, maar ik heb er voor gekozen om wel een duo wagen te kopen...ik wandel heel veel en dan lijkt het mij wel handiger...en voor de korte stukjes kan beeb in draagzak en zoon in wagen...
mijn kindjes zullen als alles goed mag gaan 1 jaar en 6 of 7 maand gaan schelen... ik heb geen rijbewijs en doe echt alles lopend ( supermarkt.. visite bij ouders... dorp...) en ik denk dat het voor mij wel handig is zo'n duo wagen.... zoonlief loopt al wel heel goed.... maar hij luisterd nog niet haha, als ik links loop gaat hij naar rechts en andersom... en om nou steeds achter hem aan te vangen zit ik ook niet op te wachten. dus wij hebben wel een duowagen aangeschaft.. 2e hands op internet...
Hoi, ik had hem niet, maar heb er wel spijt van gehad. We hebben nu een goedkope tweedehandse via Marktplaats en dat had ik gewoon eerder moeten doen. Dus; niet twijfelen, gewoon kopen en als hij in de weg gaat staan of je wilt hem niet meer dan verkoop je hem gewoon weer door. Let er wel op dat hij een beetje fatsoenlijke wielen heeft en bedenk of je de kindjes naast of achter elkaar wilt.
@ sijke: aan de andere kant is die duowagen zo gekocht als je hem alsnog mist Dan verspil je er ook geen geld aan. Hier is zoonlief 1 jaar en 10 maanden als nummer 2 wordt geboren en wij schaffen geen duowagen aan. De jongste gaat in de draagdoek en wanneer we met het gezin er op uit gaan, gaat de kinderwagen en een buggy mee (die we beide al hebben).
Mijn oudste is nu 21 maanden en ik heb de afgelopen maanden echt heel veel gebruik gemaakt van mijn duowagen (naast elkaar van Kees). Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk nooit meer.
Ik zou een duowagen nemen! Ikzelf heb een buggyboard gekocht, maar mijn zoon is ook al 2,5. Maar tot de geboorte van mijn dochter zat hij meestal nog in de buggy, stapt heel goed , maae luistert niet geweldig! En zo'n plankje is wel handig als hij moe wordt. Maar op de leeftijd dat jou kindje zal hebben, zou ik toch een duowagen nemen, ook al lijken ze zéér onpraktisch!
Ik heb ook een buggyboard voor de oudste, maar die was al 2 jaar en 3 maanden toen Tessa geboren werd....
Hoi, Ik heb er ook een gehad toen de jongste meid werd geboren ik vond het helemaal niks en heb hem vrij snel weer verkocht een een kiddy board gekocht vond ik veel makellijker. En mijn zoontje vond het veel leuker.
Ik zou er denk ik geen kopen. Maar met zo'n plankje erachter en/ of een draagzak voor de baby. Lopen is natuurlijk ook erg goed voor een kindje, maar een plankje is wel handig als hij/zij moe wordt. En ja: je kunt er altijd nog eentje kopen. Succes met de keuze!
Eva liep vanaf 19/20 maanden altijd alles zelf, dus ik had dan geen duowagen aangeschaft. En nu dus ook niet. Ik heb wel een buggyboard voor de eventueel langere afstanden en omdat het makkelijk is als je wat sneller wil zijn, maar Eva loopt alles zelf (en zo snel gaan we dus niet omdat Eva altijd van alles ziet onderweg ). Eva luistert trouwens heel goed en loopt ook niet weg. Maar je hebt sowieso nog even en als de 2e er is kan je altijd nog een duowagen aanschaffen.
Bedankt voor de reacties. Ik wacht in elk geval sowieso met de aanschaf. Mocht het toch nodig zijn, dan kan het altijd nog als de baby geboren is. We hebben nog tijd genoeg en ik zag al dat op marktplaats genoeg te koop is. Maar reacties blijven welkom hoor!
ik zou het wel doen, wij hebben een phil en teds aangeschaft, wel prijzig, maar niet zo'n onhandig groot ding en je kan er later weer gewoon een enkele wagen van maken. Ik moet wel zeggen dat wij heel veel lopen, omdat wij op loopafstand van het centrum wonen en je dan natuurlijk niet met de auto wilt gaan....
Ik ga er wel 1 aanschaffen, mijn dochter is net 2 wanneer de baby komt. Heb de laatste tijd veel met dr ge-oefend met stukjes wandelen (ze loopt ook al vanaf 1 jaar), maar 9 van de 10 keer rukt ze zich los van mijn hand en rent zo weg. Ook in de winkel is ze meteen kwijt en trekt alles uit de schappen. Wanneer ze ook maar iets moe is gaat ze op straat liggen dus denk dat een duowagen het hier toch wel gaat worden, vooral omdat ik voornamelijk alleen de boodschappen doe, geen auto heb en redelijk veel loop.
Yukl: ja, daar heb je gelijk in! Maar ik had hem achteraf wel eerder willen hebben. Voor de eerste periode gaat het prima met een draagzak en je oudere kindje in de wagen die je al hebt, maar na een paar maandjes wordt dat toch wel zwaar. En bijv.(grote) boodschappen doen vind ik toch wel een gedoe met een draagzak. Zo'n voetenplankje is ideaal voor erbij, maar als je echt een lange wandeling maakt dan werkte het bij ons niet, wel voor de korte stukjes.
Je moet tegen die tijd gewoon naar je kindje kijken. Eva is een heel braaf meisje en kan lang lopen. Laatst naar de stad geweest, 40 minuten heen en 40 minuten terug en nog in de stad natuurlijk, dat ging op zich best, ze was toen wel heel moe op het eind . Gisteren naar het cb, 20 minuten heen, 20 minuten terug en nog boodschappen gedaan daar, en dat gaat echt prima. Ik loop dan aardig door en Eva komt naar me toe gerend als ik zeg dat ze een beetje moet doorlopen
Wij hebben de Kees Tandem Deluxe aangeschaft. Omdat ik straks ook rustig de honden wil kunnen uitlaten lijkt het me prettiger als m'n dochter gewoon zit en niet zelf hoeft te lopen. Ze ziet onderweg vanalles en ze luisterd ook nog niet echt geweldig. Ze verschillen straks ongeveer 1 jaar en 10 maanden.
hier is het verschil straks 1 jaar en 10 maanden. We gaan voor een kiddyboard. Als dat niet blijkt te werken dan hebben we nog zo een duowagen gekocht