Hallo, Ik ben bezig met de laatste dingetjes en natuurlijk de dingen klarmaken voor de thuisbevalling. Ga morgen bierkratjes halen voor onder het bed. Nu staat er op mijn uitzetlijst van de kraamzorg ook en ondersteek. Heb je deze echt nodig? En zal het slim zijn om een krukje te lenen bij de thuiszorg voor onder de douche?
Zou hem gewoon meenemen. Hier is hij ongebruikt retour gegaan. Maar goed, ik ben in het ziekenhuis bevallen en was na de bevalling ook vrij snel weer op de been. Hij valt ook gewoon onder de AWBZ, dus het kost je (net als de klossen) niets.
Een vk wil ook dat je een ondersteek in huis hebt. Kun je gewoon bij thuiszorg of kraamwinkel lenen. Bij mij ook ongebruikt retour, ookal ben ik thuisbevallen, maar kan zijn dat ze het toch nodig hebben. Volgens mij gebruiken ze dat voor de placenta.
gewoon lenen, heb ik ook gedaan uiteindelijk niet gebruikt. een krukje of stoel kan makkelijk zijn onder de douche. zeker net na de bevalling als je veel bloedverlis hebt gehad.
Ik heb ze een ondersteek direct met de klossen mee genomen bij de kraamzorgwinkel. Mocht ik beide totaal 4 maanden lenen ( gratis). Man wat baalde ik toen d eklossen weer terug moesten, wat was dat fijn zo een hoog bed.
De ondersteek kun je maar beter gewoon hebben. Hier is ie ook ongebruikt retour gegaan, maar je weet nooit.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar heb de eerste keer de ondersteek gebruikt om een biotex badje te nemen voor mijn ontstoken hechtingen thuis. Dus dat kwam goed van pas. Deze keer is hij ongebruikt retour gegaan, maar ik zou hem wel meenemen.. Krukje heb ik voor 5 euro bij de ikea gekocht. Heb hem tijdens de zwangerschap en na de bevalling nog een poosje gebruikt. Ook om de eerste keren met mijn baby onder de douche te gaan. Net even wat veiliger voor mijn gevoel. Dat krukje heeft de 1e zwangerschap overleefd, en nu bij de 2e zwangerschap weer gebruikt..
Ondersteek kan je gewoon lenen inderdaad. Stoel voor de douche kan hier ook geleend worden. Helaas paste het niet in ons bad (hoekbad met douche) Ik had nog een krukje van de tuin en heb die goed schoongemaakt. Ideaal! Heb 'm nog een aantal weken gebruikt na de keizersnede, inderdaad ook om met de kleine te douchen.