Voorbereiding op komst baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Verena, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verena

Verena Lid

12 mrt 2009
    18
    0
    0
    Hoi hoi... ik weet niet of ik met mijn vraag hier bij het juiste adres ben, maar ik kon het even niet zo snel vinden, vandaar :(. Ik ben voor de tweede keer zwanger en wij hebben een kleintje van nu bijna 2 jaar. Ik ben volgende week uitgerekend en we hebben ons kleintje al hier en daar voorbereid dat er een broertje of zusje op komst is. Ze wrijft over mijn buik, luistert naar de baby, we betrekken haar bij zoveel mogelijk zaken wat met de baby te maken heeft etc. Echter merken wij dat ze nu enkele dagen achtereenvolgend slechter slaapt, aandacht vraagt, aanhankelijk is etc. Wij hebben het gevoel dat ze zeker aanvoelt dat er iets gaat veranderen. Soms heeft ze ook opeens driftbuien, met name als haar iets niet lukt te doen wat ze zelf wilt doen. Afijn, mijn vraag.... heeft iemand hier ervaring mee en/of herkent iemand deze situatie? en hoe ga je er mee om.... Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

jaa! hier een dochtertje van 19 maanden. Het zal ook zeker bij de leeftijd horen, maar kreeg in het begin van mijn zwangerschap ook al te horen dat ze waarschijnlijk heel aanhankelijk zal worden. nou ze hebben wel gelijk, want madam wil veel aandacht en krijgt driftbuien.
    ik reageer vrijwel niet op de driftbuien. dus die zijn ook wel snel afgelopen, en dat aanhankelijke.....ach ik neem het er maar voor lief bij. succes met de laatste loodjes

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Driftbuien hoor ook zeker bij de leeftijd. Maar kinderen voelen echt aan dat er wat gaat veranderen.

Nu en straks een moment nemen op de dag waarop het alleen haar tijd is.

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als ons meisje, maar ik ben nog maar heel kort zwanger. Denk dan ook dat een en ander ook wel met de leeftijd te maken heeft. Zeker de driftbuien horen wel bij een dametje van twee jaar oud! Die van ons is heel goed in dramatisch ter aarde storten en het op een krijsen zetten... :D

Maar zou me ook niet verbazen als ze aanvoelt dat er iets gaande is. Ik heb ook steeds het idee dat ons meisje veel meer begrijpt dan wij denken!

Deel Deze Pagina