Badthermometer, is 'ie nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door saartje32, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ergens op een lijstje voor baby-uitzet heb ik gezien dat je een badthermometer nodig zou hebben. Nu hebben wij een thermostaatkraan, is zo'n thermometer dan echt nodig? (kan er zo snel geen gevonden krijgen, anders had ik waarschijnlijk de vraag niet gesteld ;) )

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    tja zo'n thermostaatkraan heb ik geen ervaringen mee
    dus zou het niet weten

zo'n bad thermometer kun je krijgen bij kruitvat etos hema overal wel

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Wij hebben ook een thermostaatkraan, maar altijd nog een extra thermometer. Als extra zekerheid. Zeker in het aller begin wilde ik driedubbel weten of het water niet te warm was.
    En ze zijn inderdaad bij de meest gangbare winkels waar ze babyspullen verkopen wel te verkrijgen, maar zeker ook bij de baby-speciaalzaken en ze kosten maar een paar euro, dus daar hoef je het (hopelijk) niet voor te laten..

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb altijd gevoeld met mijn elleboog, werkt ook prima.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Onze thermostaatkraan is niet zo heel precies, die zit er zo 2a3 graden naast. Dan is voor ons niet zo erg, maar voor zo'n kleintje is 40 graden ipv 37 wel erg veel. Dus we hebben vooral in het begin wel de thermometer gebruikt. Later werd het meer op gevoel..

6. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Wat moet je dan voelen? (het water ;)). Maar ik bedoel, hoe bepaal je met je elleboog of het water een goede temperatuur heeft?
    Een thermostaatkraan heeft een stop zitten bij 38 graden, de onze is zelfs iets minder warm afgesteld. Zelf vind ik dit te koud, dus ik draai de kraan altijd voorbij de stop. Maar ik neem aan dat dit voor een baby te warm is...

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee 38 graden of nog heter zou ik niet doen bij een baby, vind ik zelf ook niet zo fijn ;)
    Tja lastig uit te leggen hoe ik het voel. Ik heb een gevoelige huid misschien dat dat scheelt? Elleboog in bad en als ik het lekker vind klopt het. Vroeger weleens gecontroleerd hoor! Dus misschien toch maar een termometer erbij de eerste keren?

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wij hebben ook een thermostaatkraan, maar géén idee of die de werkelijke temperatuur aangeeft. kan maar zo zijn dat ie er een paar graden naast zit!

daarom bij de wibra voor 2 euro een hele leuke winnie the pooh badthermometer gescoord.

9. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Dan ga ik toch maar eens beter zoeken naar een badthermometer...

10. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier ook een elleboog gebruiker :)
    Je elleboog is gevoelig, eigenlijk mag je niet veel merken als je die in het water steekt, badje hoort lichaamtemp te zijn dus dan mag je niet het gevoel hebben dan het water warm aanvoelt.

Ik had bij mijn dochter ook een badthermometer maar dat ding werd vies van de badolie :rolleyes: , en na een tijdje wist je wel of het goed was. Vijf jaar later kreeg ik mijn zoon en toen heb ik er geen nieuwe gekocht :) , elleboog was goed ;) .

Maar als je liever niet afgaat op je gevoel dan koop je gewoon lekker een badthermometer ;)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook een thermostaatkraan, die stel ik in op 37 graden, en dan voel ik daarna voor de zekerheid nog met m'n elleboog. Werkt prima! We hebben wel een badthermometer gekocht (voor een paar euro bij de prenatal), maar die hebben we nooit gebruikt.

12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik gebruik gewoon de normale thermometer. gaat veel sneller en is accurater

13. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier de badthermometer alleen in het begin gebruikt, nu weet je ongeveer wel hoe warm het water moet zijn. In het begin is het handig, maar daarna heb je hem eigenlijk niet meer nodig.

14. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    waarom zou je hem niet halen... heb hem van de hema en kost maar iets van 2 euro...

Kan nooit geen kwaad om een keer te dubbel chekken of het niet te warm is.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou de moeite van het gaan halen besparen.

Gewoon zelf voelen dat is het betrouwbaarste vind ik. Zo een thermometer is misschien wel kapot (gevallen oid) dus zou daar echt niet zomaar vanuit gaan. En als je als controle dan toch nog zelf moet gaan voelen kan je dat mi gewoon net zo goed meteen doen.

Ik zou dus zeggen, nee niet nodig, hoef je niet te halen. Hier dan ook geen gehad en dus ook echt niet gemist.

Overigens zal ik ook niet blindelings uitgaan van de thermostaatkraan, maar dus zelf voelen!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik had er helemaal niet aan gedacht, om zo'n ding te halen. Alles in huis behalve dat.

Toen hebben we van de kraamzorg geleerd hoe je moest voelen, elleboog, pols kan ook. Heb hem eigenlijk nooit gemist. Nu vind Sasha het ook fijn om in een iets warmer bad te zitten, dus ik voel als het prikkeld op mijn pols dan is het te warm.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    nooit een thermometer gehad en ook niet gemist. Met je elleboog kan je het prima voelen.
    Is toch net zo met de fles, kan je ook op de pols voelen of het goed is.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    badthermometer kost bijna niets bij de hema. Wij gebruiken hem iedere keer en zou niet zonder willen.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben ook een thermosstaat kraan, maar ik gebruik altijd de badthermometer erbij. Er zit een vrij groot verschil tussen de aangegeven temperatuur op de thermometer en waar de kraan op staat, soms inderdaad wel 2 graden. Voor een klein kindje is dit echter best veel! Een badthermometer heb je al voor €1.95 bij de Hema, dus voor het geld hoef je het niet te laten! ;)

Deel Deze Pagina