Wat dragen jullie pasgeborenen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanjuul, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Over 5 dagen ben ik aan de beurt...

Nou hebben we een heel schattig eerste pakje, maar omdat het zo warm is en ook wel blijft, vraag ik me af of het niet te warm is...

Wat dragen jullie kleintjes op dit moment?
    Wellicht toch wat anders in mijn koffer stoppen...

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Een kleine is jou lichaamstemperatuur om zich heen gewend, dus ik zou niet meteen te luchtig doen. Eerste dagen (in t zkh ? ) is de temp ook anders dan buiten. Gewoon van alles in je tas stoppen, een vpk zal je wel advies geven op de dag van naar huis gaan.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ons kindje werd vorig jaar mei geboren, de dag dat we naar huis ging was t een graad of 23. Onze uk droeg eem romper, eem zacht pakje, sokjes en een dik jasje en ging ook nog eens in de voetenzak.
    Hij had t echt niet te warm....
    Je kleed een pasgeborene volgens mijn inzicht nooit te warm.,,komt uit een omgeving van zo'n 37 graden....

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Anders neem je toch een exta pakje mee. Je kan altijd advies vragen aan de zuster.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier een rompertje (lange mouwen), een zacht broekje met voetjes + een truitje.
    Bij het naar huis gaan gaat hij in de maxi cosi met voetenzak.
    Ik zou idd beide meenemen, zowel luchtig pakje als iets warmer pakje.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Da's waar ;)

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn jongste werd vorig jaar ook rond deze temperaturen geboren, en die had de eerste dagen een pakje met lange mouwen aan en een mutsje op.. Terwijl het in huis 28+ graden was.
    Ik zou zeker je uitgekozen pakje meenemen! Het hangt echt van de baby af of ze zich gelijk vanaf het begin goed op temperatuur kan houden

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Houd rekening met airco in het ziekenhuis , mijn kleintje heeft vorige week met zijn winterslaapzak aan gelegen in het ziekenhuis en buiten vielen de mussen dood van het dak dus mijn advies is , neem van alles mee

9. natjes

natjes Niet meer actief

Mijn newborn heeft welgeteld.twee uur een mutsje op gehad, sokjes, broekje en shirt met lange mouwen.... Hahaha. Toen had ze het zo warm (37,8), met zweten, dat ze daarna alleen nog in een romper bij.mij lag.

De weken erna alleen maar een romper, soms een jurkje zonder of met korte mouwen, korte broekjes en shirt korte mouwen...

Maar negen van de tien keer nu het zo warm is alleen een luier met rompertje zonder mouwen..

Alle kleding hangt dus nog ongebruikt in de kast, zorg maar voor een stel leuke rompers want.die ga je.het meeste zien! :)

Deel Deze Pagina