Dinsdag inleiden, maar zie het niet zitten, want hoest me kapot

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marmir, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Ik begin me nu toch zorgen te maken... Lig alweer de hele tijd zo gruwelijk te hoesten dat ik bijna niet meer durf te hopen dat het dinsdag over is. Dan word ik in principe ingeleid (omdat het een groot kindje is). Als het zo doorgaat ben ik in staat de hele toestand uit te stellen, want zo kan ik niet bevallen.

Ik kan er nu 'slechts' niet door slapen, maar weet dat ik tijdens fysieke inspanning echt een soort aanval krijg, waar geen ontkomen aan is. Ik ga bijna over mijn nek en kan er echt niets tegen doen. Het is een kriebelige hoest en soms komt er slijm los, maar soms ook niet. Ik denk de nasleep van de griep.

De moed zakt me een beetje in de schoenen. Er schijnt weinig te zijn aan medicatie die is toegestaan, omdat het vaak een sederende werking heeft en babylief er niet 'te rustig' van mag worden.

Ik smeer nu vicks op mijn borst en heb een soort drankje gemaakt met honing en suiker in water, maar de echte oplossing heb ik nog niet.

Tips zijn van harte welkom!

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Mag je meschien codeïne tabletjes?En anders even de dokter bellen of die wat hebben.hoorde op zwemles van een hoogzwangere dat die een puffen had gehad voor t hoesten ivm bevallen

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Smeer vannacht eens vicks op de onderkant van je voeten. Lekker dik smeren en sokken aan. Helpt als een tierelier!

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Als er maar af en toe slijm los komt en je hoest zoveel is dat vaak een teken dat er nog slijm zit. Die vreselijke prikkels zijn dan omdat het slijm eruit moet.
    Ik zou niks prikkeldempends nemen ,maar juist een hoestdrank om het slijm op te lossen zodat je het makkelijker ophoest. Dan is de prikkel ook heel snel weg. Die prikkel is namelijk nu juist productief.
    Ik zou broomhexine bij de apotheek halen.
    Volgens de bijsluiters mag dit zonder gevaar gebruikt worden. Voor de zekerheid kan je het even navragen bij je huisarts.

5. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij mag codeine niet, omdat dat de baby suf maakt. Vicks zal ik vannacht proberen en ik ga straks toch maar Bisolvon halen (zit broomhexine in). Ik heb net maar een beetje van de Bisolvon van mijn zoontje genomen, want het is echt niet te doen.

Deel Deze Pagina