Hoi. Heeft er iemand een ondersteunende buikband? Wat vinden jullie ervan. Ik heb er een gezien van het merk anita.
Ik draag sinds een paar weken geregeld een ondersteunende buikband. Ik heb echt al een enorme buik, en draag erg naar voren. Tijdens mijn vorige zwangerschap nooit zo´n band gedragen, want kende deze niet, maar nu 1 te leen van mijn zus. Vind het zelf erg prettig tijdens mijn werk als verpleegkundige. Omdat ik de laatste tijd veel harde buiken gecombineerd met menstruatiegevoel heb, en ook erg laag draag, adviseerde de verloskundige mij om deze band nu dagelijks te dragen, ook thuis, alleen niet als ik rustig op de bank zit. Echt een ondersteuning, hoef niet helemaal op eigen kracht die zware buik te dragen. Houdt het nu makkelijker vol, ook bijv. tijdens het winkelen. Ik vind het een aanrader! Weet niet waar je ze kunt kopen en ook het kaartje is eruit geknipt, dus weet ook niet van welk merk. Het is een band met klittenband die onder je buik wordt vastgemaakt, en de rest is van soepele stof wat helemaal over je buik gaat.
Ik heb er ook eentje gehaald. Maar kreeg van de VK wel een opmerking erbij: als je die band veel gebruikt, leren je spieren niet om je buik zelf omhoog te houden. Je moet dan dus altijd met de band blijven lopen tot het eind van de zwangerschap. Je kunt dan ook een rare houding krijgen. Ze raadde dus aan om het niet de hele dag door te gebruiken. Ik heb hem dagelijks max 2 uurtjes omgehad. Even bij huishoudelijke klusjes, of een uurtje winkelen. Maar bij zittende dingen (computerwerk), of rustig lopen heb ik hem niet gebruikt. Maar het zat wel heerlijk
waar kan je die halen? aangezien ik ook behoorlijk na voren draag en ook last van me buik/rug heb (heb instabiele onderrug) al jaren
Ik had hem ook maar voelde niet veel verschil. En daarbij is het niet wenselijk om hem lang te dragen ivm verslapping van je buikspieren. Je kunt het van het merk Anita halen bij de Livera en het kost rond 35 euro of zo.
Nog even over het verslappen van spieren, dat dacht ik ook, maar mijn verloskundige zei dat het onzin was. Zo zie je maar weer, iedereen denkt er anders over, maar ik mocht de band in ieder geval de hele dag dragen.