wie ook meerdere keren ctg gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Twee weken geleden heb ik een ctg gehad en een echo omdat ik minder leven voelde. Nu voel ik sinds gisterochtend alweer heel erg weinig! Ik ga dus weer bellen en waarschijnlijk weer een ctg. Mijn ventje is altijd erg druk geweest, een paar dagen geleden voelde ik hem zelfs de hele dag door, hij reageerde overal op. Nu heb ik hem gister eventjes voelen draaien en that s it..:(
    Ik ga dus zo toch weer bellen..
    Ik ben nu bijna 37 weken en het kindje was ook ietsje kleiner. Zou hij te weinig ruimte hebben ofzo? Ik ben zelf maar 1,63 dus ook niet zo groot. Het maakt me wel heel ongerust dat ik zo weinig voel.
    Mijn vriend is net terug van werk, die slaapt nu een paar uurtjes en daarna ga ik bellen(misschien wordt hij in de tussentijd nog actief)..
    Je gaat natuurlijk toch denken dat er vanalles aan de hand is, echt zenuwslopend is dat:(

Meer mensen die hiermee te maken hebben?

2. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb tegen het einde meerder keren aan de CTG gelegen ivm met weinig leven voelen en overtijd lopen.
    Ik kan alleen maar zeggen, als je je eigen druk maakt: Bellen!
    Ze hebben je zo aangesloten aan dat ding en je zelf druk maken is echt niet fijn nu.....

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ja ik ga ook zeker bellen. vorige keer was de ctg goed maar dan kan ik ook weer gerust slapen. kindje was wel wat klein.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook best vaak een CTG gehad, omdat ik ook een aantal keren minder leven voelde.
    Baby werd altijd spontaan actief als ik aan de CTG lag ;):p

Gewoon even bellen hoor! Hopelijk is alles gewoon oké met je baby en kunnen ze je snel geruststellen :)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik moest vanaf 27 wk bedrust houden en kreeg vanaf 29 weken elke dag een CTG thuis om te kijken of de kleine nog goed ging. Later werd ik in het zkh opgenomen en kreeg ik er nog meer, zeker als ik minder elven voelde. Dat is wel zo doodeng, dat je groot gelijk hebt om aan de bel te trekken. Een CTG geeft je dan weer wat rust, of ze gaan ingrijpen, maar hoe dan ook heb je niet die onzekerheid!

6. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ja die onzekerheid is verschrikkelijk. ik voelde hem gister 1x omdraaien, gisteravond en vanacht helemaal niet(terwijl ik normaal wakker lig van de trappen) nu net voelde k hem wel even goed maar toch erg weinig voor zijn doen. ik hoop dat de ctg mij straks weer gerust gaat stellen, vorige keer werd hij ook druk aan de ctg, misschien toch omdat hij je opluchting voelt? :)

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik had bij die dagelijkse CTG's ook wel eens dat de kleine sliep of geen zin had hoor, tijdens de CTG. En omdat anders de beoordelend arts me weer op zou laten nemen zat ik dan te porren en zo om haar een beetje wakker en actief te krijgen :D

Gewoon CTG laten doen, en aangeven dat je minder leven voelt dan anders. Jezelf de laatste weken gewoon zo vaak als je dat nodig hebt voor je gemoedsrust laten controleren hoor!

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen weken 3x een CTG en echo gehad ivm minder leven voelen. Mijn placenta ligt voor en voel soms echt helemaal niks terwijl je haar op de echo keihard ziet schoppen.
    Gewoon bellen hoor meid! Het is jou kindje en de verloskundige in het ziekenhuis zei gisteren tegen me, bel nou gewoon het is voor ons een kleine moeite, we zijn er toch! (was er gisteren nog)

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook al enkele keren extra naar het ziekenhuis geweest en aan de CTG gelegd. Voel me dan altijd wel een beetje een zeur maar gelukkig gaan hun er zo hélemaal niet mee om en zeggen ze zelf dat ze liever hebben dat je 10 keer voor niets komt dan 1 keer niet als er toch iets was...

Gewoon bellen!

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat zeggen jullie dan?
    Ik ben vorige week bij de VK geweest en het hartje klopte prima. Ik maak me soms best zorgen maar hou me vast aan het kloppend hartje.

Ik voel haar ook sinds 2 weken echt heel veel minder maar ze is ook gedraaid en al ingedaald.
    Ik voel me een beetje stom om te gaan bellen want tegen mij zeiden ze dat het normaal is dat ik minder leven voel..

11. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    nou bij mij vinden ze het echt niet normaal en ik kreeg zelfs op mn flikker dat ik niet nog eerder had gebeld:p. ik ben geweest en gelukkig alles goed, hij is iets kleiner maar is niet erg. morgen moet ik zelfs weer terugkomen voor de zekerheid. ze maken dan nog een ctg en kreeg vandaag zelfs een echo, heel fijn allemaal:)

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb in meerdere zwangerschappen een aantal keer aan het ctg gelegen.

Bij mijn 2e, ik voelde vanaf 30w (toen had ik ook voortijdig weeën gehad) minder leven, toen in totaal 5x aan het ctg gelegen. Ook zij was aan de kleine kant, ze deed het goed genoeg. Bij de geboorte bleek er toch een oorzaak, de placenta was veel te klein waardoor ze regelmatig te weinig voeding kreeg en ja dan hou je je rustig... (heel zeldzaam hoor, want ik bleek ziekte van pfeiffer te hebben, hierdoor is de placentaopbouw niet goed gegaan)

Bij de jongste twee met 39+1 minder leven, hup aan het ctg. Dag erna controle CTG, en de dag erna geboren. Stilte voor de storm dus ;) wel toevallig dat het bij de laatste twee zwangerschappen bij allebei zo was.
    De jongste sliep idd ook tijdens het ctg, dan moet je wat langer blijven tot ze wakker zijn ;)

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik heb deze zwangerschap ook al regelmatig CTG's gehad gepland en ivm minder leven voelen. Mijn kleintje heeft een groeiachterstand waardoor ik minimaal 2 x per week aan het CTG moest om te controleren of alles nog in orde was daarbinnen. Gelukkig is Uk een stuk bijgegroeid en net boven de onderste lijn nu waardoor ik niet standaard meer naar het ziekenhuis moet voor een CTG. Wel kan ik altijd bellen als ik me ongerust maakt.

14. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Wij lopen ook al vanaf vorige week dinsdag in het zh. Elke dag CTG...en we moeten ook blijven komen elke dag:S...
    Dit ook ivm minder leven voelen.
    Onze kleine is ook aan de kleine kant, en daarnaast schommeld mijn vruchtwater enorm..de ene dag heb ik bijna niks en de andere dag weer genoeg...

Ik merk wel dat het slopend is, vanmiddag voor de 9de keer heen:S...ben dr wel flauw van...maar het is wel een goede bevestiging voor mij om te horen/zien dat het nog goed gaat..

Deel Deze Pagina