Hallo, vandaag de vk gebeld om een afspraak te maken zij heeft mijn menstruatie berekend en volgens haar berekening ben ik een weer verder. Als ik op internet bereken krijg ik gewoon de berekening die ik heb gemaakt niet Dat het heel veel uitmaakt hoor we gaan het over 3 weken zien.
Wat zei ze dan en wat bereken jij zelf? Op basis van welke gegevens (bv eerste dag laatste menstruatie, datum vermoedelijke ovulatie etc)?
De standaard berekening klopte bij mij ook nooit. Maar dat kwam omdat mijn cyclus onregelmatig 30-35 dagen is. Dus als er met een cyclus van 28 dagen wordt gerekend en hij was 35 dagen, dan zit daar een week verschil tussen. Uiteindelijk zijn we altijd op de termijnecho bij 10-12 weken afgegaan. Dan is het best te meten hoever je werkelijk bent. De data zijn toen beide keren bij gesteld.
Ja datum. Van de laatste menstruatie die was 22 aug en heb een cyclus van 32 ook gezegd tegen de verloskundige ik kom uit op 2 juni verloskundige op 29 mei. Ik ga het 20 oktober zien heb dan een echo
Hier werd de lemgte van de cyclus ook meegenomen in de berekening van de vk, maar bij de termijnecho werd de termijn toch nog aangepast naar iets onmogelijks Ik was op basis van de termijnecho al bevrucht nog voor ik een eisprong had gehad en nog voor ik uberhaupt seks had gehad Mijn man was die maand van huis, we hebben precies 1x het bed gedeeld, dus ik heb een wonderkind dat zonder ei en zaadje is ontstaan Maar op basis van die echo werd dus de uitgerekende datum bepaald, verder doet het er ook niet enorm toe wat de éxacte datum is Volgens mijn berekening was ik op 13 september uitgerekend, volgens de termijnecho was het 6 september en uiteindelijk werd ze op 14 augustus geboren
En indd je weet nooit zelf helemaal wanneer het bevrucht is Ik zie het allemaal wil wil Gewoon zo snel mogelijk die drie maanden voorbij komen hihi
Dan zullen ze het vast bijstellen! Mijn VK ging ook uit van 28 dagen terwijl ik zeker wist dat min eisprong later was en mijn cyclus ook. Uiteindelijk is het met de eerste en tweede echo bijgesteld en ben ik zelfs 5 dagen vooruit gezet dan mijn eigen berekening... Bijzonder, want ik weet ook zeker dat we toen geen seks hebben gehad hahaha. Succes de 20e