Hi all, Iemand beetje verstand van HCG oploop? 6dagen geleden was mijn HCG 128 nu is het 3588. Volgens de huisarts een fikse oploop? Ik ben nu 5+2weken....
Dat is zeker een mooie oploop van je HCG. Het zou elke 2/3 dagen moeten verdubbelen. Als je mijn onderschrift ziet zie je ook dat het hard opliep en zijn er pas met 10wk achter gekomen dat het een tweeling is Ik heb in totaal 3x mijn HCG laten prikken mag je ook nog een derde keer?
In principe niet. Hij had het over 2x om te kunnen vergelijken. Over 1,5week echo....daar ben ik zo bang voor. Al 2x een MA gehad..
Eigenlijk 2x prikken heeft dan ook niet zoveel zin. Oke wel om te zien of het überhaupt oploopt maar t mooie zou zijn om nog een keer te prikken. Kan je niet eerder je echo laten maken? Ik mocht al met 6wk2 naar de gyn. Heb dan wel IVF gehad. (Niet in het ziekenhuis waar ik de echo heb laten maken). Hier mag je met 6 wk al een afspraak maken. Eigenlijk best apart dat er zoveel verschillen in zitten. Misschien anders eens naar een particulier echobureau bellen dat je daar langs kan komen. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Hele snelle oploop van hcg kan wijzen op een meerlingzwangerschap (maar hoeft niet) , een mola zwangerschap (hele kleine kans hoor!) of gewoon op een mooie gezonde zwangerschap (meeste kans op). Ik zou ook een derde keer willen laten testen trouwens. Spannend hoor. Zou je het leuk vinden als het een tweeling zou zijn?
Ik zal de huisarts morgen nog eens bellen en vragen om nog een bloedprik formulier. Hij werkt gelukkig goed mee Ik heb het ziekenhuis gebeld voor een afspraak en die gaf aan dat ze vroege echo's met 7 weken maken. Echobureau ook pas vanaf 7 weken....dus ik moet helaas nog langer wachten
Mijn eerste MA was een tweeling...2 vruchtzakjes en vruchtjes....Heeft helaas niet zo mogen zijn, maar zeker welkom hoor!
@Maris80 Op jouw advies toch weer laten prikken. Week later opgelopen van 3588 naar 26782. Loopt op gelukkig, t zegt alleen zo weinig helaas.
Je weet in iedergeval dat het mooi oploopt dus dat is een zorg minder. Wanneer heb je je echo ook alweer gepland staan?
Ik had op 5wk2 helder rood bloedverlies en een dag later werd dat bruin dus dat hoeft niks te betekenen als snap ik dat je daar super ongerust door bent, was ik ook! Meer dan 50% van de vrouwen hebben een bloeding in de eerste paar weken.
4 weken 3 – 426 5 weken 18 – 7.340 6 weken 1.080 – 56.500 3588 is voor jouw termijn heel netjes. Flinke oploop, maar zeker niet afwijkend, volgens mij. Gefeliciteerd!!
Wat een schrik zeg! Kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent!Hier was het echt bruin, geen helder bloed. Maar wel ook sinds gisteren een rare, beursvoelende plek linksonder in mn buik, komt en gaat. Hoe dan ook...kan er toch niks aan veranderen. Zit niets anders op dan wachten...