Onze kleine is nu 12 en halve week oud. Ik ben al na een week of 5 a 6 gaan afbouwen met de borstvoeding omdat de kleine met name later op de dag erg onrustig was tijdens het drinken en mij daarmee zeer deed. Vorige week zondag heb ik uiteindelijk echt de laatste borstvoeding gegeven. Nu is hij tijdens een aantal voedingen op een dag erg onrustig. Kreunt constant tijdens het drinken en opgegeven moment raakt hij echt overstuur overstrekt hij zich en kan daarbij ontroostbaar huilen. Afgelopen zondag is hij na de voeding nog echt een uur overstuur geweest. De wijkverpleegkundige is al geweest en heeft hem ook de fles gegeven en (gelukkig) liet hij dat gedrag toen ook zien! Vandaag naar de arts geweest, maar ook hij vindt de klachten niet heel erg duidelijk. Hij zegt dat we best een week pepti kunnen gebruiken om te kijken of dat effect heeft. Andere opvallende dingen waar S. last van heeft - snachts slaapt hij super, overdag alleen enkele korte slaapjes (max 3 kwartier) - vaak de hik, niet tijdens of direct na de voeding maar vaak pas een uur of zelfs nog later - moeite met boeren na de voeding - veel overstrekken - ontlasting is sinds vorige week woensdag wat donkergrijs/groen - stink scheetjes - als hij spuugt, dan exposief en ook veel! Is er iemand die dit misschien herkend? Wat was er aan de hand? S. heeft dus wat kenmerken van koemelkallergie, maar ondanks dat hij op een dag nog geen 700 cc drinkt weegt hij wel al 7 kg. Ook heeft hij geen huiduitslag. Rare is ook dat hij het kreunen en overstrekken niet elke voeding doet! De eerste voeding 's morgens gaat goed en de laatste om 23.00 drinkt hij al slapende (is ook maar 80 cc) gaat ook goed!
Ik zou eerst 2 weken pepti gaan geven en dan verder kijken. Ik lees zelf wel refluxklachten, maar dat hoeft niet zo te zijn. Het beste is om 1 ding per keer te proberen en dit 2 weken de kans te geven. Mocht de pepti niet helpen kun je eens de leefregels voor reflux gaan toepassen om te kijken of dat voldoende helpt. Welke fles gebruik je en hoelang duurt een voeding.
Dr Brown en voeding duurt ruim 20 minuten.. Z'n boze buien beginnen vaak na ongeveer 80 cc. Ik roer de voeding ipv schudden en we houden hem na de voeding wel al tijd rechtop. Hij is verder nagenoeg de hele dag wel goed te pas alleen tijdens en na de voeding niet.
En vanavond heeft meneer de gewone nutrilon voeding heerlijk relaxed op gedronken en na de tijd viel hij heerlijk ontspannen in slaap.. (Wel sinds gister over gestapt van Kruidvat naar nutrilon) nouja hopelijk blijft hij het zo doen eerst morgen maar weer eens afwachten.. Maar oh wat fijn om m'n mannetje zo de fles te geven en niet het gevoel te hebben dat je iets in hem stopt wat hem pijn doet
Heb dit vandaag pas met de arts besproken en had sowieso morgen nog afspraak bij osteopaat staan. Wil dat even afwachten en anders haal ik morgen na de tijd Pepti. Kan dat hier in het dorp ook niet krijgen
Hoi. Heel wat dingen die je noemt komt mij bekent voor. De kleine van mij had het de eerste weken meteen. Met 2 weken heb ik zelf de voedingen aangelengd. Dus wat meer water in de fles. Hierdoor spuugde ze meteen minder en ook veel rustiger. Ze sliep ook slecht en spuugde en overstrekte zich de hele dag. En eigenlijk is alles afgenomen. Slapen dooetbze nu super en spuugde soms nog een mondje terug. Dus dat was voor mij de uit komt Ik doet nutrilon 1 schepje op 40 inplaats van 30. Misschien ook een optie Groetjes