Ondersteuning van de pappa's tijdens nachtvoedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bammetjebam, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

We hadden er een discussie over, de rol van de pappa tijdens nachtvoedingen. Ik geef nog borstvoeding en dochterlief komt tegenwoordig weer 2-3x 's nachts. In mijn ogen zou hij ons dochtertje kunnen brengen en terug in bedje kunnen leggen, en eventueel luier verschonen als het nodig is. Mijn vriend wil dat liever niet doen, omdat hij vroeg moet opstaan voor zijn werk. Als ons dochtertje over zou gaan op kunstvoeding, dan zou het volgens hem een andere zaak zijn.

Mijn vriend moet opstaan om 5.30, ik normaal gesproken om 6.30, maar ben sinds een weekje zonder werk. We zorgen dat we tussen 21u - 22u in bed liggen.

We zijn benieuwd hoeveel pappa's hier ook meehelpen in die zin :) Heeft niet echt veel met borstvoeding te maken, maar meer met de ondersteunende rol van de pappa.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap jouw vriend eerlijk gezegd wel Mijn vriend helpt 's nachts ook niet mee. Hij werkt fulltime en ik werk parttime.

Ik vind 't een beetje onzin om allebei wakker te worden voor de nachtvoedingen. Zo'n moeite vind ik 't eerlijk gezegd niet om haar even te pakken en weer terug te leggen (en eventueel te verschonen), ik ben dan toch wakker voor de voeding. Dan slaapt iig één van ons 2en nog goed. Isabelle komt meestal nog zo'n 4 keer per nacht, ze slaapt overigens wel bij ons in bed, dus ik hoef er alleen maar uit om te verschonen.
    Maar bij Milan ging 't ook al zo en die sliep wel in z'n eigen bedje.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk er anders over. ;) Ik vind dat de nachtvoedingen echt niet helemaal op jou neer hoeven komen. Ok, je man werkt maar het is nou toch ook weer niet zo dat jij helemaal niks te doen hebt overdag ofzo. Mijn man haalde ons meisje altijd uit bed (ok dat was niet heel veel moeite omdat we samen sliepen :D) maar het verschonen was echt zijn taak. Het voeden deed ik dan terwijl hij lekker verder sliep.

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier hebben we nu geen nachtvoedingen meer maar wij deden het op de nacht (kv) . manlief de ene nacht en ik de andere.. ook toen hij werkte hij zit nu ziek thuis en dan doen we het gewoon samen.. toen hij werkte pakte hij ls hij de nacht had de voedingen tot 6 uur en ik daarna weer.. ging prima

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier komen de nachtvoedingen niet zovaak meer voor (hoe krijg je het trouwens voor elkaar om 3 keer per nacht te voeden, mijn nachten duren maar 6 uur?) maar soms ben ik gewoon brak en vraag ik of mijn man haalt en brengt.
    We werken allebei 4 dagen, toen ik nog verlof had deed hij dat niet, Simone kan goed uitslapen dus dat deed ik dan met haar als ze 's nachts had gegeten.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier heb ik ook altijd de voedingen op me genomen. Wel wat uitzonderingen. In he tbegin kolfde ik fulltime, dus ging ik snachts kolven en gaf papa het flesje melk. Toen ze aan de borst dronk deed ik alles alleen. Behalve als ik ziek was, dan haalde papa haar en legde haar terug, maar dat vind ik wel vanzelf sprekend.

Verder doe/deed ik het altijd, mijn man werkt en ik ben thuis. Vind ikzelf wel zo eerlijk dat ik er dan snachts uit ga en hij zoveel mogelijk slaapt kan pakken 's nachts.
    Nu zijn we gelukkig godzijdank van de nachtvoedingen/gebroken nachten af sinds een maandje, dus dat is erg fijn. Kunnen we allebei doorslapen. :p

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Het is al een tijdje terug hier, maar manlief haalde de kleine altijd als ze wakker werd voor nachtvoeding. En dan gaf ik ze borstvoeding en verschoonde ze en gaf nog eens voeding (1 borst en dan andere) En dan legde manlief ze weer terug in bedje (of ikzelf, dat lag er gewoon aan)

Wij deden dus alles samen, manlief werd half wakker en haalde haar..legde haar dus bij mij en ging weer verder slapen.....hihi

Groetjes,
    Miranda

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier doet ML ook de luier als dat nodig is 's nachts. 't Is niet omdat ik nog thuis ben, dat ik de hele dag niets doe en die luier dat is maar max. 1x en die voedingen...dat zijn er vaak wel wat meer én daarvan krijg ik niet vrij in het weekend...

9. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Als mijn meisjes 's nachts komt, wat al weken niet meer gebeurd, doe ik het allemaal zelf.
    Als ik op mijn man moet wachten duur het wel minimaal 5 minuten voordat hij naast z'n bed staat om d'r te halen. Ik spring bij het 1e kikje er al uit. Terwijl ik voed slaapt mijn man dan allang weer en moet ik hem met moeite wakker maken om haar terug te gaan leggen...
    Dat gaat me allemaal te lang duren, dus doe ik het gewoon zelf.
    Als de andere 3 kids 's nachts wakker worden doe ik het ook zelf, dus af en toe heb ik het gevoel dat ik 's nachts niet geslapen heb. Maar dat haal ik overdag dan wel lekker in.
    Ik maak er geen probleem van, laat m'n man maar lekker slapen!

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn man helpt wel mee hoor tijdens de nachtvoedingen! Ik haal haar uit bed, geef de eerste borst. Als ze klaar is geef ik haar aan manlief, die de luier doet. Ondertussen ga ik even plassen en een nieuw glas water halen. Daarna geef ik de tweede borst en gaat manlief weer lekker slapen. Als Imee tenminste ophoudt met tegen hem te kletsen :D (die twee hebben 's nachts echt veel lol samen, hihi)

Ik zou het op zich ook alleen kunnen doen, maar overdag ziet Imee haar papa niet zoveel. En dit is toch wel een gezellig momentje van hun samen, daar maak ik manlief graag voor wakker! :)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hoefde vriend van mij niet te helpen, ik bleef immers thuis bij de kinderen en hij gaat werken. Overdag kon ik gewoon nog even gaan liggen als ik wilde.

Maar toch was hij eigenlijk altijd wakker met de nachtvoedingen, en nog steeds trouwens. Hij zij dan altijd gewoon dat hij het zo een mooi gezicht vond en absoluut mee wilde genieten, juist omdat hij overdag al genoeg voedingsmomentjes miste ivm werk. Hebben het dus altijd zo gedaan.

Inmiddels krijgen alle drie de kids al een tijdje snachts kunstvoeding (hoewel het bij de jongste nog maar kort is) en dan is het soms zo dat hij niet wakker blijft, maar ook soms dat ik nadat ik een van de kids gehoord heb weer verder ben gaan slapen omdat vriend er dan uit is gegaan voor ze.

Liefs Hanneke.

12. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier gaat het net zo. Toen we er nog wel uit moesten deden we het samen, de ene de luier en erin en eruit halen en de andere maakte de fles klaar.
    Om 7.30 komt ie vaak voor de eerste fles, meestal geef ik die maar ik had vannacht slecht geslapen en dan zegt vriendlief met evenveel gemak dat hij de fles wel geeft.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hielp hij in het begin en in het weekend wel mee, maar ik zou het verschonen 's nachts lekker laten zitten. Dat deden wij al heel snel niet meer. Kruikjes maken was in het begin ook zijn taak.
    Verder moest hij er hier ook vroeg uit dus vond ik het logischer dat ik het deed. Ik was en ben ook altijd als eerste wakker dus als ik hem eerst wakker moet maken, ben ik zo een tijd verder dus dat voegt niet veel toe.

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    mijn vriend heeft alleen geholpen in de eerste 2-3 weken (bij de oudste wel iets langer) daarna niet meer. onze kindjes sliepen met 10 en 8 maanden door). Vooral nu we al een ventje hadden rondlopen wilde ik liever dat mn vriend zou slapen, dan zou tenminste een van ons wat fitter zijn.
    we hadden wel de verdeling dat ik voor de jongste was en hij voor de oudste. onze oudste heeft ook een tijdje gehad na de zomer dat hij erg onrustig was, en dan ging mn vriend er soms ook wel 3-4 x uit, en dat hoefde ik niet...

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#15 Babel44, 16 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2011
    Ik doe het ook alleen, doordeweek slaapt vriendlief zelfs op zolder om goed te slapen. Vooral nu ik ook weer werk had ik het wel gedeelde smart halve smart gevonden als hij ook wakker was (en iets deed? Hm, er is niet veel wat hij kan doen, ze ligt naast me in de wieg en plasluiers verschoon ik ook niet meer omdat ze er te wakker van werd). Maar als hij bij ons slaapt kan hij erg slecht tegen het verstoorde slapen en de brakke nachten, en heb ik en 's nachts en overdag een moeie en geirriteerde papa :):(. Hij kan er gewoon erg slecht tegen en dan heb ik er dus helemaal niets aan als hij mee wakker zou worden.

Vriendlief haalt het hier weer een beetje in door haar de rest van de tijd (als hij thuis is, dus de avonden en weekends) zvm luiers, badjes, aankleden, etc te geven :)

Maar het belangrijkste voor jullie is natuurlijk dat je samen en goede manier vindt! Waar je je allebei lekker bij voelt.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het nogal een gedoe om papa dat te laten doen, zoontje sliep altijd naats me in zn wiegje...ik pakte em ...hup en aanleggen...verschonen dee dik alelen nog toen ie heeeeel jong was, om em wakker te houden...(natuurlijk is het wel een ander verhaal als baby idd 2 of 3 x drinkt)...maar dan dee dik het gewoon ff snel op bed...
    Wordt baby ook niet zo heel wakker...

ik vind het wel zo eerlijk papa moet elke dag tussen 5 en 6 opstaan...tja..vind het dan zo rompslomp...ik ben zelf heel snel en alert wakker en gaat veel sneller allemaal als ik het zelf doe

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    de 1e 2 weken hielp hij ook. dan haalde hij hem uit zn bed, deed zijn luier en ging dan een shaggie roken buiten terwijl ik voeding gaf. vond het onzin o hem te laten wachten tot ie klaar was met drinken dus ging hij daarna naar bed.
    maar na een tijdje begon ik me eraan te irriteren. die kleine ging dan huilen en dan maakte ik me vriend wakker..maar tegen de tijd dat hij een keer het bed uit was had ik al 10x voeding kunnen geven dus daar ben ik mee opgehouden en sindsdien doe ik het allemaal zelf. alleen soms s'morgens in het weekend neemt hij die kleine en draai ik me nog even om ;)

18. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb de nachtvoedingen altijd zelf gedaan. Mijn man werkt full-time dus dan vind ik het niet meer dan fair om niet zijn nachtrust te verstoren. Die onderbreking in je slaap hakt er toch aardig in.

19. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    In de eerste weken hielp mijn vriend 's nachts met verschonen en aangeven om te drinken.
    Toen hij ging werken deed ik het zelf 's nachts, mijn vriend werd zelf niet wakker van haar.
    Sinds ze 3 maanden is, wordt ze soms wel 5 keer per nacht wakker. Hij wordt er nu zelf ook wakker van. Hij helpt dan met speentje geven (want volgens mij ruikt ze me en wil ze dan drinken:p) en regelmatig geeft hij haar aan voor een voeding. Hij gaat dan weer lekker slapen en ik leg haar na het drinken weer in bed. Als hij een vermoeiende dag heeft gehad laat ik hem ook wel eens een nacht lekker liggen.
    Mijn vriend geeft zelf aan graag te helpen 's nachts, de lieverd!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn man is een superechtgenoot en superpapa. Hij haalt en brengt onze zoon tijdens nachtvoedingen al vanaf dag 1, dus al bijna 22 maanden. Hij heeft een verantwoordelijke baan en werkt 80 uur, ook 's avonds en in het weekend, maar hij is superondersteunend. Hij doet dat overigens uit zichzelf; hij vindt dat het minste wat hij kan doen. Jaja, ik bof maar met mijn kanjer, dat weet ik!;)

Deel Deze Pagina