ondertemperatuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by oxbow, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze dochter van 5 maanden oud had verleden week koorts 38,3.
    Nu is de koorts weg, maar heeft ze steeds ondertemperatuur. (onder de 36).
    Dit is nu de derde dag dat zo'n lage temp heeft.
    Ze is verder goed levendig,drinken gaat redelijk.
    Hoe krijg ik haar temp omhoog?
    's nachts is het fris boven,maar ik durf geen derde dekentje op haar bedje te doen.

Hebben jullie nog tips..

o ja vanaf haar geboorte had ze een temp van 37.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou dat derde dekentje proberen of een lekkere winterslaapzak, ze heeft het duidelijk koud.

Als je hem dan niet omhoog krijgt, zou ik even een huisarts om raad vragen.

Groetjes Adrienne

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hoi Adrienne,

bedankt voor je reactie.
    Ik heb contact gehad met de huisarts en deze gaf aan dat ik het donderdag bij dekinderarts moet aangeven.
    Dit ga ik dan dus ook doen.

Gisteren had ze weer een temp van 36,3 dus wel wat hoger, maar vanmiddag weer 35,5.
    Ze heeft een romper met lange mouwen aan, een shirtje, een broekje en kniekousen.
    Ik ben bang dat als ik haar nog dikker aankleed dat ze het op een gegeven moment te warm krijgt.

ik vraag me wel af hoe het komt dat haar temp zo laag is, want vanaf dag 1 heeft e zich altijd goed op temperatuur kunnen houden en nu zit ze dus steeds te laag.
    Ze is wel verkouden, kan het daarmee te maken hebben?

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag bij de kinderarts geweest en die vermoedde dat het door een infectie kwam.

Maar nu haalde ik haar vanmiddag uit bed en had z een temp van 34,9, ondanks dat 3 dekentjes op haar bed en gewone kleding.
    Dus we hebben haar beneden in een deken gewikkeld en met een half uurtje heb ik haar weer getempd en toen was haar temp weer normaal.
    kan het te maken hebben met dat ze zich tijdens het slapen dus toch niet goed warm weet te houden, want iedere keer als ze geslapen had had ze zo en zo een lage temp en moet ik haar de komende dage toch blijven tempen?

Bedankt alvast voor het lezen

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou de thermometer even uit proberen. En zeker blijven tempen. Ik vind hem wel heel laag hoor, ik zou hem zeker blijven tempen, en de kinderarts op de hoogte houden.

Groetjes Adrienne

Share This Page