ondertemperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjanniee, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dames, weer even een vraag vanaf mijn kant ;)
    Onze kleine is bijna 4 maanden, en heeft altijd een temp
    tussen de 36.5 en de 37.2
    Nu hadden wij voor de zekerheid vanmorgen even de temp opgenomen, omdat haar nekje toch vrij koud aanvoelde.
    Ze had dus een temp van 36.2 :$
    Ze ligt altijd in een winter slaapzakje zonder mouwen, een romper lange mouw, een truitje lange mouw, en een maillot ( weet niet hoe je het schrijft )
    Vanavond om 8 uur had ze weer een koud nekje, dus voor de zekerheid weer even temp opgenomen, bleek die dus weer 36.2 te zijn.
    Heb dus een dekentje erbij opgelegd, en net was haar temp weer iets gestegen naar de 36.5
    Zou er een verklaring kunnen zijn voor haar onder temp van vanochten en vanavond, of kan het gewoon een keer voorkomen dat ze het koud had ??
    Maak me eerlijk gezegd best ongerust erover, aangezien het onze eerste kindje is.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    In bed ligt een kindje natuurlijk vrij stil meestal, dan koelt ze ook makkelijker af. Denk dat het wel goed is af en toe te gaan voelen en er dan bv een extra dekentje op te leggen. Als ze het iedere nacht heeft, kun je ook denken aan mouwen aan de slaapzak en bv toedekken met een lakentje.

3. adi

adi Niet meer actief

Mee eens. Regelmatig voelen en extra toedekken.

mijn kinderen zijn kouklums en hebben altijd en en een slaapzak, en een deken gehad. Misschien heeft jou dochter dat ook nodig als haar temp uberhaupt zo laag is.

4. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij een gezond kind van 4 maanden zou ik me niet druk maken over de temperatuur, en die zeker niet opmeten als het nekje eens wat kouder aanvoelt. Goed dat je er aandacht aan besteedt, maar als het kindje wat kouder lijkt gewoon lekker een extra dekentje erop.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

De buitentemp is ook aan het dalen, en dat merk je vooral 's nachts, maar ook op de slaapkamers vaak toch wel snel :)
    Ondertemp zou ik het niet noemen als haar temp altijd tussen 36,5 en 37,2 valt, maar het lijkt me wel signaal dat ze het mogelijk wat koud heeft en ik zou dus lekker een extra dekentje pakken :)

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn dochter deed ik ook een slaapzak en een deken. Anders werd ze ook koud.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Heb haar vannacht een deken over gegooid extra.
    36.2 vondt ik toch wel erg laag.
    Sochtends als ze uit bed komt, dan heeft ze vaak een temp van 36.5 en die stijgt in de loop van de dag naar 36.8 tot 37.2
    Dus ik ben wel van haar gewend dat ze sochtends wakker wordt met een lage temp. Alleen voor de avond vondt ik 36.2 toch echt te laag, en als dat vanavond weer zo is dan zal ik er een 2e deken bij opgooien. De mouwtjes aan het slaapzakje doen heeft geen zin. De kleine meid heeft graag haar handje in de mond, en als de mouwtjes aan het slaapzakje zitten, kan ze dus haar handjes niet in het mondje doen, wat uiteindelijk uitloopt op een drama van krijsen huilen en schreeuwen.
    Bedankt voor jullie antwoorden meiden.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt ook overwegen om een wollen dekentje erop te leggen.Heerlijk warm en ademend.Ik zou sowieso niet zo vaak tempen.

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Wollen dekentje werkt ook voor geen meter.
    Ze heeft afgelopen nacht in een romper lange mouw, truitje lange mouw, pyjamabroekje, sokjes, winterslaapzak zonder mouw, en daarover heen 2 dekentjes ( waarvan 1 wollen en de andere een katoenen die ik heb dubbelgeslagen, en een lakentje. En nog voelde ze vanochtend steenkoud aan, en was haar temp weer 36.2
    Ik ga denk ik maar eens de verwarming met deze kou wat aan laten staan snachts bij haar op het kamertje.
    Savonds stook ik de kamer van haar tot 19 graden, maar 3 uur later is het alweer 16 graden, en vanmorgen was het er 14 graden. Zou ik het ook lkoud hebben hoor brrrrrrr.

Deel Deze Pagina