Nu al :S zwarte piet.....

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ga ik ff een boodschapje doen, zie ik een zwarte piet lopen :confused:
    Nog ff en ze komen al met pasen hier. :(

Vind het wel een beetje te vroeg hoor,

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

kan nog niet, de boot is nog niet binnen. daar moeten ze wel op wachten hoor!

3. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Was vanmorgen bij RTL4 ..... er is 1 piet vooruit gestuurd om te zien of het wel veilig is voor de Sint straks ;)

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    kwam die zeker eerst hoorn controlen :D ;)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou zeg, de magie gaat er wel goed af zo.

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Vin het ook niet leuk hoor....... Daar niet van.
    Maar zag het toevallig vanmorgen.

Geen idee of die eerst naar Hoorn is gegaan.. Heb ook geen idee waar hij trouwens binnekomt?

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nog erger is dat begin september de pepernoten en chocoladeletters al in de supermarkten liggen.

Nog veel erger is dat als je die eind november wil kopen ze dan al uitverkocht zijn..........

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Toch heb ik ze al gekocht :oops:
    Lekker hoor die chocopepernoten..

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    hahahaha

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik vindt het ook erg jammer
    ik heb nog geen pepernoot of chocolade letter gekocht

ik vindt het ook jammer dat in groep 4 van de lagere school al wordt verteld dat sinterklaas niet bestaat
    maar over de kerstman zeggen ze dat niet

11. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    hihihihihihihi ja af en toe is het wel raar

Zo heb ik afgelopen jaar achter de schermen meegewerkt aan een sinterklaasfilm. En toen liepen er al pieten rond in juli :)
    Na een paar dagen wen je er aan, maar bij ons werd er toch héél goed opgelet of er niet toevallig kindjes rond liepen daar op de set. Door een artikel in de krant haalden ouders het ook nog in hun hoofd om te komen kijken met hun kinderen :(
    CODE B ! werd er dan geroepen en dan moesten snel alle pieten hun handschoenen aandoen en terug in hun rol. Geen rare dingen en geen half gesminkte pieten! En al helemaal geen grimeuses met zwarte verf aan de vinger haha.
    We hadden een burcht van een kasteel kunnen afhuren voor een gedeelte van de opnames (wat dus met naam en toenaam in op de voorpagina van de Limburger heeft gestaan (krant in Limburg), gewoon achter gesloten deuren. Maar tóch komen er dan mensen gewoon naar binnen met kinderen en al :S... In de hoop dat de kleine rakkers nog even bij de sint op schoot mochten of wat pepernoten mochten krijgen van de pieten. Ondanks dat ons dit mateloos irriteerde kan je moeilijk gaan lopen schelden op die ouders als piet zijnde als die kinderen ernaast staan. Dus iedere keer weer moesten de mensen die meewerkten achter de set, en dus niet zwart gemaakt waren, de mensen vriendelijk doch dringend de deur wijzen, wat natuurlijk heel teleurstellend was voor de kleintjes. Ik heb zelfs een vader tegenover me gehad die kwaad op me werd dat we speciaal voor hen niet even een uitzondering konden maken (alsof het maar vanzelf sprekend is dat je gewoon even tijd kan maken om dat soort dingen te doen :-# )
    We hadden van te voren ook vaste smoezen bedacht voor als kinderen vragen zouden stellen, zodat ook alle pieten hetzelfde zouden zeggen.
    Ik vind dat als je vroege pieten ertussen hebt, je ook héél voorzichtig te werk moet gaan. Niet vanwege je eigen principes tov. het sinterklaasfeest, maar die van de ouders en kindjes. 1 verkeerd ding zeggen en je kan het zomaar verpesten voor de kindertjes en dat zou zo zielig zijn dan :(

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Zwijg me er niet over ik erger mij er groen en geel aan. Mijn dochter denkt dat sinterklaas er is, logisch met al dat snaai in de winkel :x Nu maar uitleggen dat we toch echt moeten wachten tot de boot binnen is ggrrrr

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Vind dit zo stom dat de leraar verteld aan de kinderen over sinterklaas. Als je nog een jaarjte wil laten geloven doe dat dan maar dan kan het niet meer.
    Maar aan de andere kant, dan weten meteen de hele klas het, en dan nog kunnen ze als nog tegen de jonkies gezegt worden van sinterklaas bestaat niet.

Weet het nog goed, kwam een buurgochie naar me toe om te zeggen dat hij niet bestond was toen 6 of zo.....

Deel Deze Pagina