Ik heb de laatste tijd aardig wat kledingstukken gekocht die alleen op de handwas mogen Het begon met een truitje, dit op de handwas en droogde ik in het trappengat en na een tijdje even een doekje langs de 3e en 4e trede en niks aan de hand. Nu zijn het ook nog eens 2 grotere kledingstukken, waaronder een groot wollen vest, als ik dit in het trappengat hang, heb ik binnen no time een zwembad. Met de hand uit wringen, is al niet mijn sterkste punt na 3 operaties aan mijn handen. Hoe lossen jullie dit op? Iemand de tip?
Ik gooi dat dus gewoon op 20 graden of koudste stand (mijn wasmachine is 20 graden het laagst) En gewoon centrifugeren hoor op 1400 toeren, als het echt zal krimpen of je durft het niet aan, lagere centrifugestand en uit laten lekken in de douche en bij mooi weer buiten of zo!
Het zijn best dure kledingstukken, dus durf niet zo goed Koudste is bij mij 30, ik ben wel op zoek naar een andere wasmachine, dus misschien 1 kiezen die een handwasprogramma heeft!
Die dingen koop ik niet haha. Soms heb ik duurdere truitjes die opzich volgens het label wel in de machine mogen, maar ik dat zonde vind. Die was ik met de hand, maar na een tijdje heb ik daar geen geduld meer voor en belanden ze alsnog in de machine Ik heb wel wat wol, maar dat hang ik uit in de douche over de deurtjes en over de kraan, vreselijk. Alles druipt.. In de zomer buiten hangen is prettiger.
Ja hier nu ook druipende kleding in de badkamer haha Ik heb het ook heel lang niet gekocht, maar van de zomer toch over stag gegaan haha
Waarom laat je het niet liggend drogen op een handdoek? Als je natuurlijk de ruimte ervoor hebt? En een wollen vest doe ik altijd op koud kort wolwasprogramma. Staat bij mij in het vest dat ik het met de hand moet doen.. En tot nu toe nog niets mee gebeurd
Wol was programma op je wasmachine en wassen in biotex. Of anders op handwas programma.. Uitwringen is misschien nog wel slechter voor je kleding dan centrifugeren! En misschien kun je het anders ophangen in je douche of alleen luchten als het alleen om een vest gaat...
Wolwasprogramma en dan centrifugeren uit zetten? Of koud programma en centrifugeren uit zetten? O ja en dan liggend laten drogen. Ik leg een handdoekje op de vensterbank en leg daar dan mijn BH's bovenop. Is nog beter ook, want dan vervormt het niet zo als je het hangt (zwaartekracht.) Hier kan dat.
Precies dit dus !!! Het programma doet niet zo wild en duurt slechts een half uurtje. Geweldig! Daarna is het niet super-kletsnat, maar drupt het nog wel dus hang ik het op een kledinghanger boven de verwarming/in de douche/ergens waar het kan uitlekken.