Onderuit gezakt zitten in kinderwagen mutsy evo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hevn, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Mijn zoontje kan eindelijk zelf zitten. Nu heeft hij heeft niet zo'n stevig rompje en zit daardoor in de kinderwagen onderuit gezakt. Eigenlijk zoals ik zit met bankhangen, dus met een bolle rug. We hebben een mutsy evo. Hij heeft ook nooit rechtop gezeten in de wagen maar het is gewoon zielig als je het zo ziet zitten, het lijkt me helemaal niet comfortabel.
    Ik "dwing" hem weleens om recht te zitten door de rugstand op helemaal verticaal te zetten en de voetensteun omhoog zodat hij met zn voeten zichzelf rechtop kan houden maar doordat hij zo onstevig in zn romp is zwabbert ie heen en weer tijdens het lopen.
    Heeft iemand tips? Ik dacht zelf aan het maken van een soort zitkussentje waarmee hij rechter op zit, maar ik heb geen idee hoe dat eruit moet zien (heb wel veel naaiervaring)
    In de buggy (quinny zapp xtra) zit hij trouwens veel beter, maar voor de lange wandelingen zou ik liever m'n goede wielen gebruiken...

2. Brick

Brick Nieuw lid

11 feb 2013
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf de mutsy 4rider en daarin zit mijn dochter ook ontzettend onderuitgezakt, ook al kan ze al goed zitten. Het heeft volgens mij te maken met het te grote zitvlak. Dat vind ik de nadeel van mutsy.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb ook de mutsy evo en mijn zoontje zit ook onwijs onderuitgezakt terwijl hij prima zelf kan zitten.
    Ik denk dat het meer aan de wagen ligt.

4. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Heel herkenbaar. Hier ook een mutsy en dochter 15 maanden zit ook onderuit. Als kindjes in andere wagens zie zit dat allemaal veel beter

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wij hebben ook een Mutsy gehad waarbij dit probleem zit voordeed. Daarom besloten om toch een andere buggy te halen.
    Ik kon hem gewoon een paar keer per ritje weer recht zetten. Heel irritant.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgens mij ligt het inderdaad aan de wagen. Hier hebben we de Maxi Mura 3 en ook daarin zit onze kleine man wat onderuit. Nu kan hij niet heel ver zakken, want er zit een klein stuurtje tussen zijn benen en dat houdt hij vaak ook al echt vast. :D Maar de hoogste zitstand is inderdaad niet super rechtop. Ik denk dat het beter wordt, naarmate je kindje groter wordt. Dan gaan deze wagens ook vrij lang mee.

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja wel herkenbaar met die wagen, ik liet mijn dochter zo lang mogelijk schuin zitten. Ze is er nu bijna uitgegroeid. Uit de wieg was zo ook zo uitgegroeid. Het grote nadeel van deze wagen.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hie een Mutsy Transporter en Aiden zat er onderuit gezakt in en nu Finley ook. Hij gaat ook altijd wat scheef zitten erin. Onderuitgezakt en scheef dus.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hadden een quinny buzz met zo'n schuirubber zitgedeelte. dit zijn relatief kleine zitjes waardoor ons smalle zoontje er altijd heel netjes in zat. hij kon ook haast niet schuin hangen want daar was geen ruimte voor.
    nadeel was wel dat hij er met 1.5 jaar uitgegroeid was maar toen kon hij perfect in een gewone buggy zitten.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij hebben deze ook en ook hetzelfde probleem, ik heb zelf de gordeltjes versteld en probeerde het zo een beetje te voorkomen. Maar dat hielp maar een beetje.

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Het probleem is de afstand waar het riempje tussen de benen zich bevind ten opzichte van de rugleuning. Als je dat niet kunt aanpassen is de zit inderdaad vaak te ruim (op de groei) en heeft je kindje de mogelijkheid onderuit te zakken.

Ik heb een Bugaboo cameleon, daar zit een lusje op het zitvlak waar je het onderste riempje door kan halen. Dan is de afstand tussen rugleuning en riempje een stuk korter, als dat niet meer past kan het riempje uit het lusje.
    M'n ouders hebben een Mutsy 4-rider, en daar helpt het om de voetenzak erin te doen (bovenkant kan eraf geritst dus in de zomer alleen onderkant). Beetje hetzelfde idee als een zooltje in een schoen zegmaar. Eventueel als het echt heel erg is een doek tussen zijn kruis en het riempje doen zodat hij minder kan zakken? Ziet er alleen misschien niet zo charmant uit...

Deel Deze Pagina