onderwater bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 20 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,

    ik vroeg me af of hier meer mama's to be, willen bevallen in bad of iets dergelijks.
    Ik wil heel graag in bad bevallen hier of in het ziekenhuis, maar helaas gaat dat niet. Hier thuis hebben we geen bad (en die heb je toch echt nodig daarvoor ;) ) en in het ziekenhuis hebben ze die mogelijkheid ook niet.
    Zelfs al had ik een bad thuis dan nog zouden de verloskundige me niet kunnen helpen omdat ze er moeilijk bij kunnen, zeggen ze uit ervaring....
    Nou ik heb hele andere verhalen gehoord en het moet echt geweldig zijn. Maar helaas gaat het dus niet :(
    Hebben jullie hier ervaring mee en of weten jullie hoe ik dit kan aanpaken op een andere manier?
    Ik kan een bad huren dat weet ik, maar een bevallings bad huren is echt te achterlijk duur bijna 1000 euro voor 2 weken, dat zie ik echt niet zitten....
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik beval hier in DK in het ziekenhuis en de verloskamers zijn hier echt super uitgebreid.
    Er staat zelf een bad in ..
    Ik hebook gehoord dat het super is om in het bad te bevalen, maar me er eigenlijk helemaal niet in verdiept.
     
  3. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    nou daar heb ik altijd ook aangedacht om in bad te bevallen

    Mijn zusje werdt in het ziekenhuis gevraagd of ze in bad wou , dat deed
    ze dus alleen , door de rugweeén kon ze niet zitten en ontspannen.
    Dus dat wordt strax mischien wel wat?

    Maar ik wou het zeker proberen waar dan ook.

    Ik wou thuis bevallen dus dan zo'n bad huren en dan zien we verder.

    Maar in het ziekenhuis zou ik het ook willen proberen

    Ik heb ergens gezien dat je een bad kon huren maar van dat prijs
    heb ik nog nooit van gehoort.

    gr loesmari
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik wil ook graag onderwaterbevallen. Ik dacht dat het huren van zo'n bad toch niet zo duur was. Overigens heb ik zelf ook een bad.
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Dit komt van deze site af;
    http://www.waterooievaar.nl/
    Huren
    Je krijgt voor 5 weken de beschikking over het bad en waterbevalling pakket. Als we uitgaan van je uitgerekende datum dan krijg je alles van je 37e tot en met je 42e zwangerschapsweek. Het huren van een WaterOoievaar of Aqua-Baby bad kost €225,- inclusief 19 % BTW.

    Maar je kan dus ook kopen;
    http://www.mamaenbabybad.nl/
    De prijs van het Mama & Baby Bad van La Bassine is €98,-. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen we het Mama & Baby Bad meteen naar je op! Verzendkosten bedragen €8,-.

    die laatste lijkt me dus ook wel wat. Heeft iemand er ervaring mee?
    Dat huren valt me ook wel mee dacht dat het duurder zou zijn... maar ja als je voor goedkoper een bad kan houden lijkt dat me veel beter ;)
     
  7. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Mijn schoonzus is in bad bevallen;
    in een speciaal gehuurd bad inderdaad. je mag niet thuis in je eigen badje bevallen! op zo`n bavallingsbad zit ook een pomp etc. en blijft het water ook op temperatuur. Mijn schoonzus vertelde dat het een hele fijne ervaring was doordat ze de weeen goed kon opvangen in het water. haar partner zat achter haar om haar te masseren etc. het was heel mooi toen de baby eruit kwam, de oogjes gingen onder water open etc.

    Ik zelf heb er over gedacht maar heb niet zo veel plek voor zo`n groot rond bad!
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen en daar kan het ook onder water.

    x
     
  8. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo iedereen,

    Zelf zou ik heel graag onder water bevallen maar mijn man is er een beetje tegen.
    Hij ziet dat niet zitten.
    Ik heb al gezegd dat ik de kleine er moet uitpersen en niet hij en dat ik dat graag op een manier wil doen die mij het meeste gerust stelt.
    Ik ben zelf een waterrat en water maakt mij kalm.
    Bovendien vind ik het beste voor de baby zelf ook.

    Wat kan ik doen om mijn man te overtuigen?

    Groetjes.
     
  9. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Jeetje het lijkt mij ook zo gaaf om in bad te bavallen. Wist neit dat er zoveel mogelijkheden waren. Nou heb ik me er ook nog niet echt in verdiept want ik moet nog voor mijn eerste echo ;) . Alles op zn tijd maar het is wel leuk dat er meer a.s. moeders dit willen
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    En hoe kom je er dan achter of je ziekenhuis een bad heeft?
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Vragen aan je verloskundige, en helaas hier in Hoorn is dat er niet....... Anders was de keuze wel erg makkelijk had ik het daar gedaan... Maar zit er nog aldoor over na te denken of ik dat ene bad voor 100 euro zal kopen of niet :rolleyes:
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Als je het heeeeel graag wilt Mouschy wrom niet?!

    Je kunt het bad later altijd weer door verkopen ;)

    of bewaren voor de volgende :p
     
  13. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mij lijkt in water bevallen helemaal niets! Maar kan me goed voorstellen dat het voor andere juist geweldig is/lijkt. Dat is dan wel weer prettig, van ons landje, je kan echt op vele manieren bevallen. Net wat jou het prettigst lijkt. Ook belangrijk, we moeten tenslotte nogal wat doorstaan...

    Dus Mouschy, ik zou het wel kopen hoor, dan kan je bevallen zoals jij dat het prettigst vind. Een hoop waard en misschien stelt het je zelfs gerust! (en die kunnen we wel gebruiken, met de bevalling zo voor de deur)
     
  14. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Onderwaterbevalling lijkt mij ook wel wat inderdaad. Ik zou dan ook dat ene genoemde bad kopen... ( ook lekker om later met je baby in te gaan zitten natuurlijk! )
    Weet alleen nog niet of mijn verloskundigen dat wel willen/kunnen begeleiden. Mochten ze dat wel willen doen, dan ga ik denk ik voor zo'n bevalling... Mits alles goed gaat en er geen complicaties optreden natuurlijk. Lijkt me heel fijn in bad.
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja we zijn er ook uit, en we wachten nog even af wat de verloskundige wil. Als ze er niet achter staat dan houd het op natuurlijk en kunnen we verder niets doen jammer genoeg. Dan ga ik in het ziekenhuis bevallen...
    Maar als ze het wel wil begeleiden dan ga ik dat bad kopen! Ben benieuwd. Over ander halve week moet ik er weer naar toe, maar ik ben natuurlijk weer ongeduldig en heb een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wanneer ik daar andwoord op krijg. Als ik iets weet laat ik het natuurlijk horen :D
     
  16. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Nee dit hoeft van mij niet.
    M'n 1e bevalling was thuis en was een gewone "standaard"bevalling en dat ging goed. Helaas had ik toen m'n zoontje geboren was complicaties en moest naar het zh.
    Maar de bevalling zelf heb ik goed doorstaan. Moet alleen wel bij de 2e in het zk bevallen dus het zal wel iets anders gaan verlopen.

    Ik heb wel eens zo'n onderwaterbevalling op tv gezien. Die mensen hadden een speciaal groot rond bad gehuurd voor de bevalling. Was wel heel bijzonder om te zien. Maarja je kunt wel huren maar dan moet je wel weten of je thuis kunt/mag bevallen.

    Silly
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Kreeg net deze mail terug;

    Beste E.,
    helaas moet ik je teleurstellen in je idee over de badbevalling. Samen met
    de andere praktijk in Hoorn hebben we besloten om geen badbevallingen te
    begeleiden. De grootste reden hiervoor is het niet praktisch zijn van zo'n
    bad bij complicaties. Ook de hygiene voor onszelf is een reden.
    Ik heb zelf in de opleiding een aantal badbevallingen begeleid en begrijp
    het mooie ervan ook zeker. Van ons mag je de hele bevalling in het bad
    zitten of liggen maar op moment van de geboorte van het kindje willen we je
    graag op het droge hebben (op bed of de baarkruk)
    Veel succes met het voorbereiden op de bevalling en bespreek je vragen en
    evt angsten met ons op het spreekuur!
    Groetjes
    B. van L., verloskundige


    Wel jammer, maar in iedergeval duidelijk.... Helaas geen onderwaterbevalling voor mij dan :rolleyes:
     
  18. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Hoi hoi,

    Edit by moderator: dit is reclame en niet toegestaan op deze site.
    Groetjes
    Natasja



    Groetjes,

    Linda
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heey ik zit net op de site te kijken en daar staat dus een verloskundige praktijk hier in de buurt die wel een onderwater bevalling doet!!! Ik ga ze meteen mailen en kijken of ik misschien wel kan overstappen of iets anders ;)
     
  20. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Dat zou fijn zijn. Dan kun je toch onder water bevallen.
     

Deel Deze Pagina