onderwater bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 20 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Dat is snel! ik kreeg net al een mailtje terug;

    Hoi mevrouw F,

    Ja hoor, je bent bij ons welkom. Vraag het wel eerst even aan je eigen
    verloskundige. Je kunt ons dan weer mailen als je een afspraak wilt maken.
    Als je dan uiteindelijk voor een kiest om bij ons te blijven, vraag dan ook
    om je gegevens van de zwangerschap.

    Ik hoor het wel. Tot ziens, N. J.

    Ps anders een goede zwangerschap en goede bevalling met een geweldig kind!


    Ik ga dinsdag weer naar mijn verloskundige voor controle en dan ga ik het bespreken daar. En als ze niet willen helpen met een onderwater bevalling ga ik overstappen.
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ha goed, meid!

    Fijn voor je. Bevallen op de manier waarop je je prettig denkt te voelen is toch geweldig. Fijne verloskundige dus. Suc6!
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo Esther,

    Wij zijn met drie verloskundigen in onze praktijk en alledrie staan wij je
    bij bij je bevalling, wij doen alledrie onderwaterbevallingen. Dus het maakt
    niet uit wanneer je bevalt en wie er dienst heeft, als alles goed gaat ga
    jij gewoon lekker het bad in.

    Nee, het is geen probleem voor ons om naar H. te komen.

    Je hebt in Amsterdam bij waterkinderen wateryoga lessen, heerlijk en echt
    een aanrader. Kijk even op het internet als je er nog tijd kunt vinden. Je
    kunt daar ook terecht voor het huren van een bad, of heb je daar iets anders
    op bedacht?

    Tot binnenkort en met vriendelijke groeten, P. J.


    Ik had ze nog even terug gemailt met een paar vragen en kreeg ook meteen weer antwoord terug. Ik ben helemaal om hoor!!! Ik ga hier helemaal voor! Bad ga ik eerdaags aanschaffen en dan maar genieten :) :D
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    geweldig zeg!! Dus een onderwaterbevalling voor jou!!! Het lijkt mij ook harstikke heerlijk, als ik het eerder had geweten mss ook wel overstag gegaan door jou info. dat bad voor nog geen 100euro is natuurlijk helemaal geweldig, ik dacht altijd dat het veel te duur zou zijn geweest. Ik denk dat het met de weeen opvangen ook een weldaad is lekker in bad mmmmmmmmmmmmm!!
    Ben nu helemaal super benieuwd naar je ak bevalling!!
    Gr Carry
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben net terug van mijn verloskundige, en ik ga overstappen naar een ander praktijk. Niet dat het niet goed is bij mijn "oude" maar daar kunnen/willen ze me niet helpen bij een bad bevalling helaas.
    Over 2 weken heb ik een afspraak bij bijde praktijken 21 Maart. En dan gaan we alles rond maken ;) Ga vandaag het bad bestellen :D
     
  6. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Je heb helemaal gleijk meid ... tis jou bevalling en je moet het doen zoals je het zelf graag wilt
     
  7. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Nou bij mijn eerste afspraak kwam het ter sprake ... ze doen het dus niet meer. Dit omdat ze er in het verleden erg slechte ervaringen mee hebben. Ik wil wel thuis bevallen dus als ik het wil doen kan ik uit een ander dorp een verloskundige inhuren die het dan begeleid. Dus ik vroeg wat de ervaringen waren. Dit bleek dus te zijn dat als er tijdens de bevalling iets mis gaat er veel kostbare minuten verloren gaan om je uit bad te krijgen en op bed te laten liggen. Dit als een bloeding niet wil stoppen. Omdat het water dan niet helder meer is. Erg jammer had het graag gewilt. Maar niet zo graag dat dit de consequenties kunnen zijn. Dan maar zitten bevallen hihi ;)
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb tot nu toe meer postive dingen gehoord dan negatieve, en dat weegt toch het zwaarste De Positeve ;)
    En als het niet goed gaat zijn we ook zo in het ziekenhuis. We blijven positief :D

    Heb zojuist het bad besteld;

    Bedankt voor je bestelling!
    Je ontvangt binnen drie werkdagen je factuur. Zodra de betaling bij ons binnen is, sturen we Mama & Baby Bad naar je op! Het bad wordt bezorgd in een handige draagtas.

    We wensen je veel ontspanning & waterplezier in Mama & Baby Bad!

    Hartelijke groet,

    Kim Hof & Joost Voortman
     
  9. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hoe ziet zo'n bad eruit Mouschy?
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ziet er leuk uit ..
     
  12. gwenda

    gwenda Lid

    20 jan 2006
    12
    0
    0
    helmond
    Ik denk eroverna om het nu wel te doen.
    Heb het twee keer overwogen, maar vond het best eng. Nu ik zo'n baat had bij de douche de vorige keer, twijfel ik of ik het wel zal doen.
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als ik ben bevallen laat ik natuurlijk een verslag achter ;)
    Op internet kan je veel vinden, ik heb ook lopen googlen en via via kom je wel op interesante site's.
    Ik ben dan zelf wel kraamverzorgster, maar heb nog nooit een bad bevalling mee gemaakt. Ik heb er wel heel veel over gehoord, en het lijkt mij echt heel mooi om mee te maken. Mijn man en ik zijn echte water ratten, we duiken alle 2. En we zijn onder water getrouwd dus dit hoort er ook bij vind ik ;) Kijk lukt het niet, dan houd het gewoon op, en hebben we het geprobeert. Maar goed, we blijven positief en gaan er helemaal voor :D
     
  14. gwenda

    gwenda Lid

    20 jan 2006
    12
    0
    0
    helmond
    Ik vind het een mooi verhaal.
    Ik wens je heel veel succes!

    Groetjes Gwenda
     
  15. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    nou dit hoort er dan zeker bij ja!
    :)
    en anders zou je toch constant maar jezelf afvragen hoe het was geweest...en nu probeer je t gewoon en WEET je het...
    Ben wel benieuwd naar je verhaal dan achteraf: en blijkt het nou tegen te vallen, dan kun je ons haarfijn vertellen waarom ;) en dan weet je t zelf ook voor een eventuele volgende bevalling. Maar hoop natuurlijk voor je dat t goed bevalt (haha dubbelzinnig)
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nog wat info gevonden;

    Waterbevalling

    Hoewel sommige ziekenhuizen inmiddels over een speciaal bad beschikken, vinden de meeste waterbevallingen nog thuis plaats. Water heeft een bijzonder ontspannende werking voor moeder en kind. Iedere vrouw die een normale zwangerschap heeft, en niet voortijdig bevalt, kan in het water bevallen.
    Voordelen voor de moeder:

    Het warme water van het bad maakt het mogelijk je beter te ontspannen waardoor weeën minder pijnlijk worden;
    De opwaartse kracht van het water maakt je lichaam minder log en je kunt makkelijk verschillende houdingen aannemen waardoor de bevalling vlotter verloopt en eventuele rugklachten afnemen;
    De kans op een 'knip' of inscheuren is kleiner bij een waterbevalling;
    Een te hoge bloeddruk wordt lager door het warme water;
    De ontsluitingsfase is meestal korter bij een waterbevalling;
    Het ronde bad versterkt het gevoel van 'je eigen nestje'.
    Voordelen voor je baby:

    Een ontspannen moeder betekent dat de baby minder stress heeft doordat hij meer zuurstof krijgt;
    Waterbaby's herstellen sneller van de bevalling, huilen niet of nauwelijks na de geboorte en zoeken eerder contact met ouders en de moederborst;
    Doordat de baby vanuit het vruchtwater in water geboren wordt, zal hij niet de drang voelen om te gaan ademen en kan hij eerst bijkomen van de bevalling. Dit vermindert het geboortetrauma.
    Voordelen voor de vader:

    Je kunt jezelf nuttig maken tijdens de waterbevalling;
    Je bent als partner meer betrokken bij een waterbevalling;
    Je maakt makkelijk contact met de baby na de waterbevalling;
    De onderlinge banden worden versterkt tijdens de waterbevalling.
    Mogelijke nadelen van de waterbevalling
    Tot op heden zijn er geen medische nadelen bekend over de waterbevalling. De waterbevalling verlaagt zelfs eerder de kans op complicaties dan dat het risico’s verhoogt. Toch zijn er wel een aantal nadelen te noemen van de waterbevalling.

    Een waterbevalling geeft meer rompslomp dan een 'droge'bevalling.
    Je moet goed opletten tijdens de waterbevalling. Het is vervelend wanneer je toch het bad uit moet.
    Je hebt te hoge verwachtingen van de waterbevalling
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Het bad is BINNEN!!!!!!!!!!!!!!
    dus we gaan het morgen opzetten en kijken hoe het is.
    Het jammere vind ik wel dat er dus helemaal geen briefje bij zit of zo. Geen gebruiksaanwijzing niets... :rolleyes: Het zal zichzelf wel wijzen maar toch....
    Na het weekeind laat ik natuurlijk weten hoe het is!!! :D
    Prettig weekeind allemaal!!!
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ben heel benieuwd ... jou bevalling kan beginnen dus??

    Fijn weekend meid en badderse
     
  19. gwenda

    gwenda Lid

    20 jan 2006
    12
    0
    0
    helmond
    Wat vreemd dat er geen briefje bij zit zeg.
    Ik hoop dat het lukt.
    Veel succes.

    Groetjes Gwenda
     
  20. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat bad!!!!!!!!! :D
    we hebben er net met z'n 2en (man en ik) in gezeten (eigenlijk 3 ;) ) en dat gaat makkelijk!!!! wat een lekker bad is dat zeg. Nog lekkerder dan een 'gewoon' bad wat we in het vorige huis hebben. Dit is veel ruimer en niet zo koud! Alles zit lekker onderwater en het water blijft ook redelijk op temperatuur. Ja echt super hoor. Gewoon ook om zo dus in te zitten ;) Nu nog kijken of het bevallen ook goed gaat. De instap is wel redelijk hoog ( 65 cm) dus dat gaat misschien wel een probleem worden als ik er in en uit moet stappen. Maar dat zien we dan wel weer...
    Dinsdag ga ik voor het eerst naar de andere verloskundige praktijk, die me gaan helpen bij de onderwater bevalling! :D
     

Deel Deze Pagina