Onderwater bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by FreeWilly8, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Hoi Manuela,

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Het viel me net op dat je pas zwanger bent. Mooie periode om te bevallen, ben je lekker in de zomer thuis.

Enne, ik snap hem, dankjewel.

Je kan het bad zetten waar je wil, als er maar een bed/bank in de buurt is. Het waterballet valt reuze mee hoor. Er zit een plastic vloerbeschermer bij het bad, dus die vangt eventuele druppels op. Als je er een badmat naastlegt voor als je eruit stapt, is het helemaal goed.

Mocht je toevallig naar de Jonge Gezinnen Beurs gaan, dan kan je het bad zien.

Groetjes,
    Linda

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, sta je op de Jonge gezinnen beurs? Dat is leuk, want daar ga ik ook heen. Dan kan mijn moeder ook zien hoe het bad er uit ziet.

3. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Leuk Daphne. Ik draai ook de DVD, dus kan ze die ook zien.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh leuk! Ik wil ook proberen om zondag naar de beurs te gaan als ik dat ga redden want ik ga woensdag t/m zaterdagavond naar Barcelona.

Ik kom dan zeker even bij de stand kijken!

Dus hopelijk tot zondag.

Liefs
    Manuela

5. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Leuk, misschien tot zondag dan en héél veel plezier in Barcelona!

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Maar wij hebben zelf geen bad. En een huurbad, is dat duur?

(Voorlopig hoef ik nog niet te bevallen hoor, ik ben nog niet zwanger en ga nog een poosje aan de pil, maar ik informeer gewoon vast.)

7. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Een bad huren kost € 225,00 voor 5 weken. Dat is de hele periode dat je thuis mag bevallen. Je hebt dan een compleet pakket met alles wat je nodig hebt voor de waterbevalling.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat is best duur vind ik :(...of niet?

9. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Het is niet goedkoop, maar mijn mening als vrouw die ook is bevallen en niet als verhuurder: Ik heb gekeken naar de voordelen en die zijn echt gigantisch. Ik zou niet meer zonder willen bevallen.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Stel: je bevalt in de week dat je het bad hebt opgehaald, wat dan ? Moet je dan wel gewoon voor 5 weken betalen ? HAHA hollander he ;)

11. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Ja, niet echt iets voor hollandse klanten :D
    Het duurste is het schoonmaken van het bad, dat moet gewoon perfect zijn. Ik ben ongeveer 2 tot 2,5 uur per bad bezig met schoonmaken, een hele klus dus. Al moet ik zeggen dat het absoluut niet erg is om schoon te maken. In mijn achterhoofd heb ik dan het bevallingsverhaal en dan wordt het zelfs leuk om te doen.

12. Jore

Jore Nieuw lid

Jul 14, 2006
    4
    0
    0
    Het valt eigenlijk best wel mee om in een "gewoon" bad te bevallen. Ik heb er nog niemand over gehoord dat die te weinig houdingen aan kon nemen. Wanneer we zeker weten dat je gaat bevallen (meestal vanaf een cm of 4) mag je lekker in bad, wij zeggen dat zelf ook heel vaak, heb je een bad, ga er dan maar lekker in!

Het persen is ook niet lastiger dan anders, gewoon een beetje coachen en tips geven. Wanneer het onveranwtoord is dan kom je er gewoon uit!

Ik doe soms een bad bevalling in het Hofpoort ziekenhuis is Woerden.

Van de week heb ik een bevallingsvideo terug gezien van een badbevalling ik heb gevraagd of ik die mag hebben, wanneer ik die krijg laat ik wel een link achter om hem te bekijken.

Gr Renske

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hmzz, idd niet zo goedkoop. Mijn schoonouders hebben wel een bad :p Maar ja, da's ook nx hè.... Tegen die tijd de VK hier maar eens aanklampen daarover.

Share This Page