onderwater bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mouschy, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo,

    ik had een vraagje; ik wil heel graag een onderwater bevalling gaan "doen". Hebben jullie daar ervaring mee? en hebben jullie misschien tips? ik ben dan wel kraamverzorgster, maar helaas heb ik het zelf nog nooit mee gemaakt, wel veel verhalen over gehoord.
    Ik zit er over na te denken om hier een bad te kopen;

    http://www.mamaenbabybad.nl/

    Misschien hebben jullie wel leuke links van andere site's waar verhalen van anderen op staan. Of hebben jullie zelf iets mee gemaakt?
    Graag hoor ik het van jullie
    Groetjes.
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Mouschy,

    In bad heb ik tot nu toe nog geen bevalling begeleidt, dit komt meer omdat dit nog niet zo bekend is in onder de bevallende dames en dit veel werk is.
    Het belangrijkste is dat je even overlegt met je eigen verloskundige, want sommige zijn er niet zo enthousiast over. Factoren die meespelen zijn vervelende ervaringen, onbekendheid en houding (ten slotte sta of zit de verloskundige dan net iets anders).
    Ook de kosten omtrent het huren danwel kopen van zo'n bad, het warm houden van het water, het vullen, en het leeg laten lopen zijn zeker zaken waar je rekening mee dient te houden. En dan helaas kan het ook nog zijn dat je toch nog halsoverkop naar het ziekenhuis moet.
    Dit zijn factoren die je moet afwegen, en ondanks dit kan het natuurlijk altijd een hele mooie onderwater bevalling worden!
    De site die je had heeft erg leuke links, die bevat tevens alle informatie die ik je nog zou willen geven.

    Succes met de keuze, mocht je nog wat meer willen weten dan hoor ik het graag,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina