Onderwater camera - ervaringen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Libelle82, 1 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wie van jullie heeft er ervaring met een onderwatercamera?
    Wij gaan deze zomer naar Lanzarote en willen daar o.a. eens gaan snorkelen, en daar willen we foto's van.

Zijn nu op zoek naar een goede betaalbare camera ( liefst met accu i.p.v. batterijen... ) maar geen idee welke nu makkelijk in gebruik is en de beste foto's maakt.

Benieuwd naar jullie bevindingen en advies hierin.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vinden de Nikon Coolpix een fijne camera - die van 129/139 euro ofzo is op dit moment de nieuwste van die reeks. Leuke foto's, leuke bewerkingen en ook veilig voor vallen etc - dus ook prima voor de kinderen om af en toe foto's mee te maken.
    Even opgezocht; de W100 . Gewoon een leuke toestelletje :)

en oja; dan in combinatie met de duikkap in plaats van snorkel en duikbril ;) . Die kap is echt fijn !

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Thanx. Ik ga t opzoeken.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Geen verstand van, maar is zo’n go pro een idee? Dat geeft wel heel leuke effecten.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Wij hebben een Olympus tough TG-4 camera, er is ook een opvolger de TG-5 kan onderwater, kan tegen zand en tegen een stootje. super fijn ding. alleen wel een stuk duurder.
    wij maken er ook de gewone vakantie foto's mee.

voor wat onder water foto's van snorkelen zijn de varianten van 100-150 euro ook prima camera's. Zoals de nikon w100 en de panasonic lumix dmc ft 30.
    Ik zou niet zo snel een onbekend merkloos goedkoop ding nemen. Onderwater fotografie is best wel lastig. Door de lichtwerking, schittering, zon en schaduwen. Zou zonde zijn als je uiteindelijk nog geen leuke foto’s hebt kunnen maken.

Fijne vakantie!

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    De go pro is nog duurder zie ik bij b.ol.com, eerlijk gezegd heb ik dat er dan weer niet voor over. ;)

De camera zoals hierboven genoemd van 139 euro is wel echt de max , liever zou ik hem onder de 100 euro hebben...

Iemand een camera die onder de 100 euro gekost heeft en ook goede onderwater foto's maakt?

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Thanx, deze ga ik ook even bekijken.

8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Voor een strandvakantie heb ik een paar jaar geleden ook een onderwatercamera gekocht. Een Olympus Tough. Wat een waardeloos ding zeg! Man en ik gingen snorkelen en zagen de mooiste vissen en zeeschildpadden. Wij hebben álles op de foto gezet. Leuk voor later...

Maar helaas, de camera bleek niet waterdicht! Toch wel een enorme tegenvaller als je een onderwatercamera koopt. Inmiddels is deze waarschijnlijk niet meer te koop, bij Bol.com tenminste niet meer. https://www.bol.com/nl/p/olympus-tough-tg-320-blauw/9000000012047881/
    Ik hoop dat nieuwe varianten het beter doen

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier gewoon de telefoon ;)

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er valt op lanzarote niet zo heel veel te bekijken bij snorkelen... Wel helder water hoor, maar naast een paar saaie vissen is er weinig te zien.

Zo'n duikmasker is idd een grote aanrader!

Wij hebben diverse filmdingetjes gehad voor onder water, maar uiteindelijk ging alles altijd stuk (toen nog geen kinderen). Zelfs de waterdichte behuizing vd gopro heeft het begeven. Er hoeft ook maar 1 korreltje zand tussen te zitten en dan werkt het niet meer.
    Dus iedere avond je data van het apparaat afhalen iig.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Wij hebben de olympus tough tg-4 en deze is absoluut water en zand bestendig. Hebben er al meerdere keren mee in zowel zout als zoet water foto’s gemaakt. De kinderen, pakken hem ook zo op en kunnen hem laten vallen in het zand maakt niet allemaal niet uit. Dus ze hebben het zeker verbeterd!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben een Nikkei Xtreme (nummer weet ik even niet) en is echt een superleuk ding. We hebben heel wat leuke filmpjes onder en in het water gemaakt vorig jaar. Je kunt er ook foto's mee maken. Hij was destijds iets van 70 euro of zo. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, omdat het gewoon een leuk hebbedingetje is eigenlijk.

Nadeel is dat je op het schermpje absoluut niet kunt zien wat je precies filmt en hoe het erop komt. Maar achteraf op de computer zien de foto's en filmpjes er heel scherp en goed uit.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wij hebben een Nikon coolpix (of eigenlijk onze dochter). Het is een leuke camera hoor, maar ik vind het persoonlijk wel echt een kindercamera. Er worden altijd heel veel onderwaterfoto’s gemaakt tijdens de vakantie en ik zou deze camera daar niet speciaal voor aanschaffen; ze zijn niet heel scherp... en onder water mooie foto’s maken is knap lastig ;)

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn dochter heeft de coolpix W100 van Nikon en dat is inderdaad leuk voor in het water, maar ik zou hem er ook niet alleen daarvoor aanschaffen.

15. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Wij hebben een jaar of 6 geleden een goedkope Lenco gekocht. We gingen snorkelen in Egypte. Wow wat een mooie foto's! We hebben niet eens de batterijen hoeven te vervangen of vakantie. En we gingen elke dag voor het hotel snorkelen en 1x een snorkel tocht op zee.
    Waar heb ik dat ding eigenlijk gelaten... :D

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier ook gewoon met snorkelen foto’s gemaakt met de telefoon, Samsung S7 en die waren best aardig geworden.

17. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Nikon coolpix300. Mijn man gebruikt hem voor het duiken, niet kapot te krijgen. Maakt mooie scherpe foto's en heeft een prima batterij.

Deel Deze Pagina