onderwaterbevalling.

Discussion in 'De bevalling' started by jobijntje, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik een bad ga kopen bij de oerbron of de waterooievaar. Ik ben benieuwd hoe het met MamaJoyce en Queenie gaat? Laatste loodjes of al druk luiers aan t verschonen?

2. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik ben begonnen in bad..Wat was dat heerlijk. had zo'n speciaal bevallingsbadje met een hoge rand. Dikke stevige rand, waar ik bijna heel de tijd tijdens de weeen overheen heb gehangen.
    Ik weet nog het moment dat de vlos zei: je mag in bad...Ik was zó blij, dat leek me zó'n verademing. Ik kon daarvoor namelijk al twee uren echt niet zitten en dat staan/ lopen werd me nu wel wat teveel.
    Eenmaal in bad voelde ik eerst tien minuten opluchting..heerlijk, even op mn rug liggen, makkelijk veranderen van houding, wat minder zwaar enz

Mn meisje had dr hoofdje overdwars waardoor ik te lang persweeen had (inmiddels twee uren) en ik uit het badje moest. Doordat ik toen zo veranderde van houding kwam dr hoofdje goed en ben ik dus net buiten t badje bevallen (ze moesten me eruit slepen/ trekken want ik wilde niet)

In mijn geval heeft t water heeeeel veel evrlichting gebracht, maar achteraf heeft het er ook voor gezorgd dat alles langer duurde...Heeft dus een klein beetje tegen me gewerkt! maar wél zonder knip, zonder verdoving en zonder ingreep en dat echt dankzij t badje, dat weet ik zeker!

Zou t dus een volgende keer weer doen :)

Ik zou als ik jou was wél een hogere doen met een dikke rand, daar kan je echt even overheen leunen en dat is heeeeel prettig (voor als je moet kotsen bijvoorbeeld)

3. Mar1een

Mar1een Lid

Jan 27, 2009
    44
    0
    0
    Ondernemer
    Heerhugowaard
    Joyce bedankt !

Ik wist het meteen al toen ik hoorde dat ik zwanger ben; ik wil ook in bad !

Eerst ga ik op zwangerschaps-zwemmen,lijkt mij ook heerlijk.

En dit terwijl ik anders niet veel in het water te vinden ben !

4. Mama Joyce

Nov 29, 2008
    13
    0
    0
    Ik denk niet dat je er nu nog veel aan hebt gezien je zwangerschapsduur. Maar misschien voor andere meelezers en geinteresseerden zal ik toch nog antwoord geven.

Een gewoon opblaasbad is inderdaad goed. Je moet wel op een aantal dingen letten:
    - stevige opblaasrand
    - de hoogte van het bad
    - de grootte van het bad

Door de grote luchtkamers van een opblaasbad, blijft de temperatuur redelijk op temperatuur. Dit moet tussen de 37 en 38 graden zijn zodra de baby wordt geboren. Het bad zal ongeveer 1 graad per uur afkoelen, je partner moet er dus goed op letten dat de temperatuur goed blijft en dit kan hij regelen door met warme emmers t bad bij te vullen.

Voor het vullen van het bad, kan je een tuinslang gebruiken. Ik heb hiervoor wel een nieuwe tuinslang gekocht, want die van uit de schuur is niet meer zo fris natuurlijk hihi.

Dit is het bad wat ik nu heb gekocht voor 32,50. Als je googeld op johan-laurens en dan naar de zomerartikelen gaat kan je het bad vinden.
    http://img131.imageshack.us/img131/5710/badix1.jpg

Ik ben dus nog niet bevallen, ben nu 38w2d, dus het is nog even afwachten hoe het hier voor de tweede keer allemaal gaat verlopen. :D

5. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mama Joyce, helaas heb ik een medische indicatie gekregen en moet dus in het ziekenhuis bevallen.
    Maar toch bedankt voor de info! Wellicht voor een volgende keer.... ;)

Share This Page