Onderwaterbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door ellenoor, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenoor

ellenoor Lid

3 apr 2007
    35
    0
    0
    Hallo,

Ik mag tot nu toe lekker thuis bevallen, en heb het bevallingsbad al klaar staan.
    Wie heeft hier al ervaring mee?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Er is al eens eerder een topic hierover geweest, dat zou je even met de zoekfunctie op moeten zoeken. Ik wilde zelf ook graag in bad bevallen maar mijn vk doet geen badbevallingen dus helaas.. Ik kan kunnen kiezen voor een andere praktijk maar dat wilde ik ook niet...

3. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Mijn moeder is in bad bevallen van mijn zusje. Zij vond het echt super!
    Vooral in vergelijking met haar 1e bevalling (van mij). Maar of dat verschil nou te wijten was aan het bad, of aan het verschil tussen een 1e en 2e bevalling weet ze ook niet. Ze vond het in ieder geval wel heel erg ontspannend, vooral met de laatste ontsluitingsweeen (van 5 naar 10 cm).

Ik hoop dat het jou ook goed gaat 'bevallen' in bad!

Liefs esther

4. ellenoor

ellenoor Lid

3 apr 2007
    35
    0
    0
    Dank je esther, ik hoop dat het nu beter gaat als met mijn eerste dochter.
    Manuela , bedankt voor de tip, ik zal het eens opzoeken.

Groetjes ellenoor

5. ik ben in bad bevallen. Er staat een foto van mijn bad in m'n album.

Ik vond het water heel goed helpen bij de ontsluitingsweeën. Als ik er uit kwam, om naar het toilet te gaan of zo, kwam de pijn telkens harder opzetten. Ik was dus heel blij met mijn bad.

Het enige nadeel was dat ik wel heel moe was op het einde (mijn bevalling heeft 28u geduurd) en ik dus telkens ging neerzitten met mijn billen op de grond in plaats van om mijn knieën.

Dat is dan wel opgelost door de baarkruk in het bad te zetten.

Enig nadeel was dat mijn man heel veel keer warm water er moest bij doen. Voor de rest niks als voordelen.

Succes.

Deel Deze Pagina