Mijn dochter is nu 13,5 week. Ze heeft al die weken volledige borstvoeding gehad maar het is altijd al moeizaam gegaan. Ze is ook 3,5 week te vroeg geboren. In kraamweek moest ze ook terug naar het ziekenhuis omdat ze niet voldoende bij me dronk. Ik heb in het begin om de 2 uren gekolfd om de productie weer goed op gang te krijgen. Daarna is het een periode goed gegaan. Nu heeft mijn dochtertje al 9 dagen niet gepoept en ook is ze maar 300 gram gegroeid afgelopen 4 weken. Is mijn borstvoeding nog wel voedzaam genoeg voor haar? Ik leg ze nu extra aan, maar ik merk dat ze dan aan het eind van de dag gaat spugen na een voeding, terwijl ze dat eerst nooit deed. Wat is nu handig? Zal ik gaan afbouwen dat ik 's morgens en 's avonds een fles kunstvoeding ga geven en de rest van de dag borstvoeding? Extra kolven en haar nog vaker aanleggen zie ik niet zitten. Ook moet ik al bijna gaan werken (ik ga 3 dagen per week werken) dus dan gaat dat ook niet. Ze slaapt 's nachts van 12 tot half 7 en dat wil ik graag ook zo houden want overdag slaapt ze niet heel veel. Dus die nachtvoeding wil ik ook niet terug. Graag hoor tips/adviezen
Mijn belangrijkste advies zou zijn om vaker te voeden, dus toch de nachtvoeding. ik denk dat het voor jou het beste is om met een LK te overleggen hoe jullie specifieke situatie is. Dit kan telefonisch maar ik denk dat het het handigste is om dit tijdens een huisbezoek te doen. Kunstvoeding gaan geven zal ervoor zorgen dat je BV terug gaat lopen, ik denk dat je dat niet wilt?