Onzeker geen ervaring met baby's help!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Shar079, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi Meiden,

lang nagedacht of ik dit wel moest delen. Want ik schaam me nogal.
    Kan er weinig aandoen, in mijn omgeving en de omgeving waar ik opgegroeid mee ben, waren bijna geen baby's, waardoor ik geen ervaring destijds hebben kunnen opbouwen.

ik wou altijd wel een gezin, maar toen ik een stuk jonger was durfde ik daar niet aan te beginnen, omdat ik geen ervaring heb. Nu ben ik 34-jaar en nul komma nul ervaring met baby's.. wel met kinderen, maar baby's ho maar.
    wij zijn dol blij met de komst van onze kleine, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen? leer ik alles bij de kraamzorg? of zit er een verborgen instinct in mij?

wie heeft ook in zo een situatie gezeten? ik voel me zo onzeker... :( en ik wil mij zo goed voorbereiden, maar hoe moet ik mij voorbereiden als ik geen ervaring heb?

Help! s.o.s! :(

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha, dat heeft iedere aanstaande moeder! Ik had ook totaal geen ervaring bij de eerste, maar gelukkig is daar: DE KRAAMHULP!

Zij verteld je alles en legt uit, voor andere vragen ga je naar het consultatiebureau. Verder doet je moederinstinct ook heel veel ;)

Geloof me, het komt helemaal goed :)

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor.
    Gelukkig is daar inderdaad de kraamzorg, ik heb daar echt heel veel aan gehad.
    Het komt goed echt waar ! :D

4. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Mamabri,

ik vind het echt erg! het lijkt echt alsof ik de enige ben, die er geen verstand van heeft, maar inderdaad lang - leve- de kraamhulp! in praktijk leer je toch het beste, ben benieuwd!

laat die moeder-oer-instinct gauw komen!

:)

5. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Wennekej,

Gelukkig dat ik op tijd kraamzorg geregeld heb. Goed om te lezen, praktijk zal het uitwijzen, tot die tijd zal ik denk veeeeeeeeel moeten lezen

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Meid dst komt helemaal goed als je kindje er eenmaal is. Het blijft altijd aftasten met je eigen kinderen dat vind ik zelfs en heb al jaren ervaring met kinderen ;)

7. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Oefening baart kunst, zeggen ze weleens :)
    vind het best eng moet ik zeggen, maar inderdaad ik moet zelf natuurlijk ook ervaren ,zien, voelen en reageren op de prikkels van mijn kindje..

spannend!

8. Metire

Metire Niet meer actief

Agh meid! Ik snap echt hoe je je voelt! Ik had dat gevoel ook echt voordat ons zoontje geboren werd. Ik heb wel 4 neefjes/nichtjes maar kon ze nooit goed troosten, wist niet wat ze bedoelden / nodig hadden enz. Maar de sec. dat ik ons zoontje in mijn armen had ging het allemaal automatisch! Tuurlijk heb je wel eens van die momenten dat je denkt, doe ik het wel goed? Maar het is jouw kind, je voelt het zo goed aan als je maar in jezelf geloofd! Komt allemaal echt wel goed :)

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Lieve schat, iedereen heeft in die situatie gezeten.
    Maar echt, zodra de kleine er is, komt het helemaal goed. De kraamzorg leert je alles wat je moet weten.
    En als je iets niet weet dan volg je gewoon je gevoel.
    En je kan ook altijd het consultatieburo bellen he.
    Dus maak je niet druk en probeer te genieten!

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Al heb je heel veel ervaring met kinderen: de eerste keer dat je je kleintje vast hebt denk je toch eh help en wat nu ;)
    hihi! komt wel goed hoor! kraamverzorgende leert je heel veel over wat je moet weten. Man had nog nooit een baby verzorgt toen dochter werd geboren en hij heeft het allemaal geleerd in het ziekenhuis (we moesten een weekje blijven in het ziekenhuis).

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    OHHHH, en natuurlijk de allerbelangrijkste ;) bron van informatie... dit forum!!!!!!
    Echt, je kunt hier alles vragen en zelfs midden in de nacht krijg je antwoord. :)

12. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

wauw! ik hoop van hart dat ik dat zo ook mag ervaren , hoe jij dat ervaart! klinkt geweldig! ik zal nog heel even moeten wachten todat ons kleine meisje er is :)

13. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Oooh dank je wel, gelukkig heb ik dit dan niet als enige dat gevoel..
    het consultatie bureau helemaal vergeten :D dat is inderdaad ook voor vragen !

14. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Jaaa klopt! Lang leve deze forum! ahahaha..
    echt geweldig! en ben zo blij dat dit er is, vooral met dit soort vragen

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ook ik vond het doodeng, was zo iemand die op kraamvisite het liefst de baby niet vasthield. Inmiddels zwanger van nummer drie en vier. De kraamhulp heeft ons echt heel erg geholpen en voor je het weet, is het normaal.

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier is het zelfs goed gekomen zonder kraamzorg (dat bestaat hier in Turkije namelijk niet) en ik had ook echt geen ervaring met baby's. Maar al doende leer je en ik vroeg veel aan familie en daarnaast was google wel mijn beste vriend :) Maar echt, het komt helemaal goed (al had ik heel graag de eerste week een kraamhulp gehad hoor!) Denk ook dat het moeilijk is om je echt voor te bereiden want het is in werkelijkheid zo anders dan je je kunt voorstellen vind ik, maar een paar praktische dingen is wel handig denk ik (maar die leer je dus vast van de kraamhulp!)

17. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hier ook heel herkenbaar. Ben echt doods bang! Maar idd fijn te lezen dat wij niet de enige zijn :)
    Komt vast goed ;)

18. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

wauw ik ben niet de enige! haha jou idee met het vasthouden ik herken mijzelf daar zooo erg in!!

maar goed om te lezen dat je veel kan leren van de kraamhulp! :)

19. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

wauw! goed gedaan! haha Google is zoiezo mijn beste vriend, en deze forum. Dat is wel waar, in praktijk leer je toch meer dan te lezen, maar praktische tips zijn zeker wel welkom!

20. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Neeee! we zijn niet de enige!
    gelukkig ;) en lees toch best goede reacties van de zorg van de kraam-hulp. Super mama het moet goed komen!

Deel Deze Pagina