Ehm, wat trek je je baby eigenlijk aan met warm weer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vladivostok, Jun 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

Mar 10, 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer zo'n beginnend moeder vraagje:

Dochter is vier maanden en tot nu toe heb ik haar eigenlijk altijd laagjes kleding aangetrokken, maar nog nooit met blote armen gehad. Nu het warm gaat worden weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik haar moet kleden. Wanneer doe je met blote armen/benen? Wanneer alleen een rompertje?
    En hoe zit het met in de zon zijn? Wat kan wel en niet? Ik snap wel dat je een baby niet in de volle zon moet neerzetten, maar als we op vakantie bij zee zijn, wat doe ik dan?

2. Jubel

Jubel Lid

Aug 12, 2014
    37
    0
    0
    De wijkverpleegkundige zei tegen mij dat ik haar moest aantrekken wat ik zelf ook aantrek. Dus een jas aan als ik een jas aandoe, en blote armen als ik dat ook doe. Jezelf als graadmeter nemen :) Ik heb wel altijd voor de zekerheid een dekentje in de luiertas hoor. Voor het geval dat.
    Alleen een romper zou ik doen op de dagen boven de 25 graden. die dagen zou ik ook het liefst in mijn ondergoed lopen :D

Volgens mij mogen baby's nooit in de volle zon, maar dat weet ik niet zeker. Voor op het strand lekker onder de parasol houden. Je hebt ook van die speciale UVtentjes, maar die zijn misschien erg warm.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat je zelf ook aantrekt idd :)
    Aan zee: zorgen voor een parasol en goed insmeren, (voordat je heen gaat al, want het heeft even nodig om in te trekken). En niet te lang gaan en midden van de dag vermijden, als de zon op z'n sterkst is.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik doe ook vrij snel alleen romper, maar neem altijd vestje mee voor dl, want in wandelwagen zit ze stil terwijl wij onszelf warmlopen. Verder hebben wij ook een parasolletje op de wandelwagen, ideaal! (dl weet zonnehoedjes altijd ongezien kwijt te raken).

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Normaal is de maatstaaf voor een baby, wat jezelf aantrekt en dan 1 laag extra (wat je al snel hebt met een rompertje eronder).

Vandaag heeft ons zoontje (nu precies 12 weken) een rompertje met korte mouw aan en een dun truitje met lange mouw.
    Morgen wordt het ruim 30 graden, dan krijgt hij een mouwloos rompertje en een t-shirtje aan.

Als ik echt heel erg twijfel, dan doe ik hem een keer temperaturen zodat ik weet hoe warm hij het heeft.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,497
    2,948
    113
    Wat jezelf aan hebt + wat extra's (dus een romper erbij aan is dat al). En dan natuurlijk goed insmeren en nooit in de volle zon.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
    Toen het vorig jaar erg warm was heb ik onze dochter ook wel eens buiten lekker in de schaduw in een luier gelegd of met een romper.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    O , hahaha dan heb ik mijn dochter vandaag te warm aangekleed. Ze lag in de schaduw en ook veel binnen, romper lange mouw met maillot (ze had jurkje aan, maar die heb ik uitgedaan). Ze had het echter helemaal niet te warm.

Ze heeft buiten wel alleen in de schaduw gelegen, met een zacht windje was erg lekker.

9. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    In de winter deed ik wat ik aanhad, plus een laag extra. Nu het warmer wordt, gewoon wat ik ook aan heb. En sowieso naar je kindje kijken, de een heeft het snel warm, terwijl een ander al gauw de bibbers heeft. Die van mij heeft het snel warm, dus die trek ik al gauw een t-shirtje aan. Zeker met deze temperaturen, bij twijfel heb liever dat ie het wat frisser heeft dan dat ie oververhit raakt ;) als ie het koud heeft zie ik dat namelijk meteen, te warm vind ik lastiger om te zien.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    F. is geboren op 28 juni, en het is toen een aantal weken nog fors warm geweest, hij had heel vaak vanaf de 2e week niet meer aan dan een mouwloos rompertje, en er waren ook dagen (30 graden binnen) dat hij niet meer droeg dan zijn luier.

Moet er wel bij vermelden dat hij nooit een kruik of dergelijke nodig heeft gehad, hij was lang en zwaar bij zijn geboorte en kon zich al heel snel op temperatuur houden. :)

Liefs,

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Toen ze heel klein waren deed ik ze vaak toch wel lange mouwen en lange broek aan. Maar dan van dun katoen. Maar dan wel romper zonder mouwen. Bij heel warm weer alleen een romper met korte mouwtjes.

En in de zon gewoon heel erg opletten hele dag strand hebben wij eigenlijk niet gedaan met zo'n heel kleintje omdat je gewoon te weinig schaduw hebt.

12. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

Mar 10, 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het leek me eigenlijk wel leuk om te gaan zwemmen, maar ik weet gewoon niet wat ze daarbij aan moet. Zo'n uv-pakje?

13. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Vanochtend een broekje polo met lange mouw romper met joggingblazertje erover buiten
    Vanmidddag jogging broekje met polo met romper korte mouw.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Mijn zoontje is van eind juni vorig jaar, al in de eerste weken was het goed warm. Als zijn kleertjes maat 56 zijn bijna ongebruikt weer opgeborgen. :p
    Maar hier lag hij grotendeels alleen in z'n romper, we woonden toen ook nog in een warm huis, waar de hele dag de zon op stond, dus binnen ook erg warm.
    Inmiddels verhuist en het is hier nu nog steeds 21 graden in huis, heerlijk!
    's Morgens en 's avonds had hij vaak even een dun shirtje aan en een broekje en dat trok ik dan in de loop van de dag uit.

15. LynnLemon

LynnLemon Lid

Mar 9, 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Hier was het gisteren 37 graden dus gewoon luier aan, zelf 's nachts! Heel belangrijk dat ze niet te warm hebben. Dan af en toe nog eens verkoelen met een washandje. Vandaag was het 30 graden en dus enkel mouwloze body. Als de haartjes beginnen plakken, hebben ze te warm.

16. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Mijn zoon is een warmbloedje en draagt liever niet meer dan een luier.
    Met zomerse dagen á la 30 graden droeg hij vaak alleen een romper, en met dagen zoals nu van 22/25 graden droeg hij een korte/driekwartbroek of een lange linnenbroek en een t-shirtje. We blijven op het heetst van de dag toch in de schaduw. Hangt ook af van het moment van de dag. 's ochtends en eind van de middag vaak want langer.

Ik kijk vaak naar wat ik zelf draag. Nam voor hem vaak een extra broek en shirt mee. dus draagt hij een lange broek dan neem ik een kortere mee en draagt hij een longsleeve dan nam ik een tshirt mee. Die kleintjes zijn zo omgekleed mocht het weer omslaan en een tshirtje kan je snel uitdoen als ze het warm krijgen.

Share This Page