Zijn alledrie goede onderwerpen. Zwarte en witte scholen heb ik beide op gewerkt. Vluchtelingkinderen en onderwijs zou inderdaad erg interessant zijn, maar waar ik momenteel werk, speelt dit helemaal niet. Hoogbegaafdheid (icm passend onderwijs evt) zou ik wel leuk vinden, net zoals meervoudige intelligenties of plusklassen, maar ik ben bang dat dit wel al erg vaak beschreven/onderzocht is of wordt.
Sluit het onderwijs aan visueel ingestelde kinderen. Of hoe onderwijs aanpassen voor visueel ingestelde kinderen.
Oja invloed van leerprestaties en executieve functies En voor dyslexie is er een heel aangepaste onderwijs manier, bij dyscalculie niet, hoe kan dit?
Wat bedoel je met leerprestaties en executieve functies? Adhd/dyslexie/discalculie wordt zeer afgeraden ivm hoe veel scripties hier al over geschreven zijn.
Is ook leuk, maar is dat niet te veel gericht op peuters/kleuters en basisschoolleerlingen? Ik studeer (wederom) af aan een lerarenopleiding VO.
Hmmm lastige. Of meer structuur en strenger zijn meer rust zou kunnen brengen binnen het cluster 4 speciaal onderwijs?
Wat onderwerpen die mij te binnen schieten: Maatschappelijke stages. Verschillende vormen en welk effect het heeft. Faalangst Veel jongeren krijgen schulden. Is het mogelijk om vaardigheden aan te leren in het onderwijs om te voorkomen dat ze hier later mee te maken krijgen? Gelijke kansen in het onderwijs. Hoe bepalend is de plek waar je woont voor hoogte van opleiding?
Ik vind het wel echt top van jullie dat jullie met me mee willen denken alvast 💋❤️ hiervoor!!!
Nav onze eigen dochter. Bepaalde functies zoals switching hebben en negatief effect op haar prestaties. In hoeverre moet je als onderwijs extra uitleg geven of moet je je als leerkracht richten op de functies te ontwikkelen. Wij en de leerkracht worden nu begeleid door de Ortopedagoog. Ik werk zelf in de zorg. Leerkracht en wij wisten hier weinig vanaf en vast vele met ons?
Een goed onderwerp: Is het vak Engels een prioriteit voor dit soort leerlingen? Vaak Is de eigen taal goed spreken al lastig bij een hoop speciale leerlingen. Ook zijn vakken als sova e.d. een stuk belangrijker voor hun ontwikkeling. Niks tegen Engels hoor maar werk zelf in speciaal onderwijs en vind het vak Engels leuk voor erbij maar geen must
Ik geef ook geen engelse les nu, ik zit in het MT en heb meer een zorgfunctie dan lesgevende functie nu. Maar, omdat ik SEN heb en lesbevoegdheid maatschappijleer (waar weinig werk in te vinden is) en ik niet voor altijd in het SBO of VSO wil blijven, wil ik nu dus ook lesbevoegdheid Engels. Zodat ik op de 'gewone' MAVO terecht kan wanneer ik dat wil. Mijn verzekerinkje zeg maar Maar nu bij ons op school wordt geen Engels gegeven en ik denk wel dat de kinderen een gat hebben straks op het voortgezet.
Ik snap je, maar ik denk dat deze te ingewikkeld wordt voor mij. Dit is inderdaad meer voor een psycholoog of een orthopedagoog.
Ik denk dat Sbo lln zeker een gat zullen hebben. Maar voor VSO lln gaan doorgaans niet naar een vervolg opleiding