Onderwerp scriptie? Hulp gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Youtan, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wat hier nu erg speelt is splitsing van groep 1 en groep 2. Dus of homogene of heterogene groepen en dan ook de nadruk op gedrag, werkdruk en het sociaal emotionele aspect. Maar wederom, is dat basisschool...

Ik denk dat er ook wel veel te behalen valt over vluchtelingenkinderen.... Wat zij meegemaakt hebben is echt erg!:( Heb er een aantal in de klas. Zo sneu.

Passend onderwijs, je zegt dat het je niet trekt, maar mocht dat wel zo zijn kan je me pb-en. Ik heb een groep 1 van 28 kinderen, met kinderen met een vrij groot arrangement. (Bijvoorbeeld down.)

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik mag niet gericht op basisonderwijs... helaas.

3. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik zou even kijken naar de onderzoeken van John Hattie, een hele grote naam in meta analyses (naast Marzano) op effectief onderwijs.
    Hij heeft gevonden dat klassengrootte weinig verschil maakt in leeropbrengsten. Het gaat om de leerkracht die voor de klas staat...
    Positive behaviour support vind ik ook een interessant onderwerp. Misschien zou je iets kunnen schrijven over hoe dit op nl scholen in het vo goed ingezet zou kunnen worden bijvoorbeeld...

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oh, dat is jammer. Misschien schoolplaatsing van leerlingen met een dysharmonisch intelligentieprofiel?

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik werk op een behandelgroep waar kinderen(8 tot 18 jaar) wonen met lvb en complex gedrag. Alle kinderen zitten op speciaal onderwijs. De meerderheid is boven de 12 dus VO. Wij merken dat de communicatie tussen scholen en opvoeders vaak moeizaam verloopt. Ouders hebben vaak zelf lvb problematiek en vinden het lastig om te begrijpen wat school nu precies doet of ze snappen de gegeven uitleg niet. Hierdoor instaat er vaak frictie tussen ouders en school. Misschien interssant om hiernAr te kijken welke oplossingen er kunnen zijn?

Miss ook interessant, jongeren met een hechtingsstoornis en dan het proces in de klas en vooral met de andere klasgenoten

Succes met je keuze en je studie!

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Samenwerking zorg en onderwijs.
    Signaleren en verdere aanpak van kindermishandeling.
    Overgang PO naar VO.
    Vergroten ouderparticipatie in het VO.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Samenwerking zorg en onderwijs gaat ook op mijn lijst, dank je

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Communicatie tussen school en ouders is hier ook niet altijd makkelijk, ga er ook eens naar kijken, hoewel ik denk dat dit per school erg verschilt.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ouderbetrokkenheid

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Voor diegene die zo hard met me meegedacht hebben; ik ben eruit :)
    Kinderen en jongeren in crisissituaties (LIfe space crisis interventions)
    Ik mag het onderzoek uitvoeren op een ('mijn') basisschool.

Wel bedankt allemaal 😘

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Veel succes!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh wauw! Zou bij ons op school ook wat zijn! Zo veel uithuisplaatsingen e.d dit jaar😔 Succes!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat is ongeveer 50 procent dat vanuit het vso verder gaat.. ik ben dus docente Engels op een vo school, wij krijgen veel leerlingen uit het speciaal onderwijs en die lopen bij ons vaak helemaal vast op Engels. Vaak hebben ze amper Engels gehad en dat terwijl het samen met Nederlands en rekenen een kernvak is en het examen verplicht is.

Ik begrijp je wel hoor, maar het niet aanbieden van Engels maakt het heel moeilijk voor ze op het vo en vso en geeft onnodig onrust en stress. vergeet alsjeblieft het groepje niet wat wel kan verder leren en door het amper aanbieden van Engels in de problemen komt.

Deel Deze Pagina