Misschien willen sommige leden erg graag modje worden? Hahaha. Nee sorry ik kan me er niet druk om maken. Het enige wat ik irritant vind zijn van die zeer schokkende onderwerpen wat ook lekker expliciet in de titel staat vermeld.
Nou inderdaad. Als je al te horen krijgt dat mensen het raar vinden dat het 5 minuten duurt voordat je weer mag melden.... Hmmm. Vind het echt zo'n verklikkersmentaliteit op die manier. *Kom we gaan lekker op ZP even een zooitje topics melden, joehoeee!*
Nou nou nou houden we het wel een beetje gezellig dames? Ik heb hobbies zat En een verklikkersmentaliteit klinkt ook weer direct zo.....gestapo achtig. Laten we het houden op iemand die regels naleeft en niet vrijelijk interpreteert.
Helemaal mee eens. Dat van due moederfiets, dat gaat toch gewoon over een FIETS? Maar omdat het een fiets is met voordelen voor moeders (gek he, dat die hier op een zwangerschapsforum zitten) mag het niet. Want het woordje "moeder" komt er in voor. Het lijkt dan haast alsof je je kind moet verstoppen, of vooral geen dingen zeggen over je kind. Kijk eens naar de naam in je zoekbalk, hoezo confrontatie? Borstvoeding, bevallingen etc oke, dat snap ik. Maar een moederfiets, of een verhaal over je huisarts en pillen (toevallig AC), nee, dat snap ik niet.
Big smile Verder ben ik het er wel mee eens. Het forum heeft gewoon een indeling. Kleine moeite om je daar aan te houden.
Lol gestapoachtig . Maar je snapt het wel. Het is inderdaad niet moeilijk om jezelf er aan te houden, maar als je echt letterlijk ZP opgaat om te 'melden' en jezelf ook de noemer 'melder' geeft, dan komt het ook nogal gestapoachtig over.
Maar even een gekke vraag.. Neem nu even mijn topic als voorbeeld. Als ik daar alleen in had gezet dat de ha me zo behandelde zoals hij deed en niet deed wat ik vroeg dan had hij in de lounge gemogen. Maar dan had ik gelijk de vraag gekregen wat ik dan wilde. Nou vroeg ik niet hoe mijn spiraal werkt of welke AC ik wel kon gebruiken. In feite ging mijn hele topic niet over de AC maar over mijn HA die me als str*nt behandelde. Als het woordje mirena er dus niet in voor kwam dan had hij nu nog in de lounge gestaan.
Heel eerlijk De 1e helft van je stukje gaat over de mirena, bloedverlies en de pil. Daarna vertel je pas dat de ha je spiraaltje niet wilt verwijderen. Ik kan me voorstellen als je begint met lezen, en dit topic staat in de lounge, je stopt met lezen en een melding maakt. -------------------------------------------------------------------- Ik meld ook wel eens een topic als die ergens niet thuis hoort. Ik ga er niet speciaal naar zoeken. Kom ik er een tegen, tja dan meld ik hem even. Ik persoonlijk vind het ook erg vervelend als er baby/zwanger enz. topics in de lounge staan. Als ik zulke dingen wil lezen ga ik wel naar dat onderdeel toe. Ja het is een zwangerschapspagina, maar er is nu eenmaal een loungegedeelte waar je even lekker NIET over dat soort dingen praat. Misschien ligt t er ook wel een beetje aan dat ik in de mmm zit. En het soms gewoon even niet trek om zulke topics te lezen, of om dat zelfs tegen te komen. Tja daarom zit ik veel in de lounge. Het is gewoon een hele kleine moeite om je topics op de juiste plek te openen, t staat ook gewoon in de regels dus ja.....
Klopt maar als ik alles weg zou laten zou ik de vraag krijgen waarom de ha zo doet en moet ik het alsnog gaan uit leggen. Kortom als ik nu een topic zou plaatsen met daarin noujaaa ik ben net bij de HA geweest en ik vroeg hem wat en hij wilt het niet doen krijg ik alleen maar reacties met: Wat wil hij niet doen of: of: ik snap er geen bal van.
Ik snap jou ook wel hoor Het is gewoon best lastig waar die grens nu ligt, en wat wel en niet kan. Misschien moeten daar de regels in aangepast worden, en beter worden uitgelegd wat er nu wel en niet in de lounge thuis hoort.
Je kan wel aan de gang blijven Op dit moment lopen er ook topics over een vakantie, speelgoed, een huisartsbezoek voor een kind etc. Die kan je toch moeilijk allemaal verplaatsen, ook al zijn er subfora waar deze prima terecht kunnen. Het is een zwangerschaps/babyforum en je kan echt niet alle onderwerpen waar het woord baby of kind in voorkomt verplaatsen. Dan mogen er alleen nog recepten, boeksuggesties en hoe-hard-snurkt-jouw-man onderwerpen in de lounge. Gezellig
Maar hoe ongezellig ook, er zijn andere subfora voor waar het in past. En dan worden die misschien ook gezellig
Oh.. maar ik heb mijn hobby al gevonden hoor: het melden van verkeerd geplaatste topics zoals gezegd. Ik heb echt niks beters te doen
Ben het helemaal met je eens. En het is inderdaad zo'n kleine moeite. Topics die niet in de lounge horen worden echt niet gemeld om te klikken en dit topic is ook niet geopend omdat TS zin had om te klagen denk ik zo.
Ja maar dan heh en ik ben oprecht benieuwd hiernaar; Topics over kinderen of kinderspeelgoed. Waar moet dat dan? Want als je een vraag stelt over kinderen algemeen past het niet in de subtopics toch? Hetzelfde over een mamafiets. Waar zou die goed passen? Een niet leeftijdsgebonden kinderziekte. Zoals bijv. astma (oké die zou nog in gezondheid en veiligheid kunnen). Kijk de vraag; welke AC moet ik gebruiken lijkt mij nogal wiedes. Maar om over één van de bovenstaande voorbeelden te gaan miepen vind ik nogal mierenneuken.
Dat het topic van buonanotte is verplaatst. Vind ik erg raar het gaat nl om hoe de huisarts handelt. Dan kan het topic over kindermishandeling/ cultuurverschil ook wel uit de lounge toch?? Ik vind dat sommigen een beetje doordraven met alles maar uit de lounge te willen hebben....
Helemaal mee eens! Als een topic over een "moederfiets" al niet meer "mag"... Wordt het hier nog zuurder... Want waar ligt de grens dan? Mogen er wel meerdere subs komen: - Echtscheiding - Huisdieren - Bezuinigen - shoppen Etc etc Heel eerlijk denk ik: stel je niet zo aan!
Ik vind dat sommige topics ook gewoon in de lounge kunnen hoor, het gaat mij alleen om de overduidelijke topics in ieder geval (over zwanger willen worden van een tweede of gestript worden e.d.)
Nou dat gestript worden vind ik ook niet zo passend in de lounge, maar meer omdat ik een beeld denker ben en het gewoon niet zo'n fris plaatje vind zeg maar.