Volgende maand gaan wij met mijn werk met een kraampje op een braderie staan. Dit is een braderie gericht op kinderen. Er zijn verschillende schmink plekjes en veel plekjes om te klimmen en klauteren. Ook wij zouden graag een leuke activiteit aan willen bieden aan kinderen, maar willen daarin wel een beetje uniek zijn. Dus geen schmink, grabbelton of zoiets dergelijks. Hebben jullie leuke ideetjes?
ouderwets sjoelen ! Wij hebben dit laatst ook gedaan. Voor 20 cent. Een knuffelbeer als prijs voor diegene die de hoogste score heeft aan het eind van de middag. Was wel grappig trouwens, kindjes van 5 die nog nooit gesjoeld hadden (2x ) Verder kun je nog een muismepper maken... ook altijd erg leuk. Maar dat is misschien te kort dag nog.
Sjoelen is inderdaad een hit! Lekker wat ouderwetse spelletjes uit je kindertijd naar boven halen. Spijkerpoepen enz
Ik zou iets doen wat een link heeft met jullie werk.. Dus weet niet namens welk bedrijf/ stichting jullie op de braderie staan?
Oud Hollandse spelletjes inderdaad. Blikken gooien is er ook zo 1. Wat ik zelf altijd leuk vond, en ik weet niet hoe het heet, is een houten bak waarin je konijnen of hamsters of zo laat lopen, en dan moet je voorspellen in welk hokje die naar binnen gaat of zo en dan kun je daar prijzen mee winnen of zo.... Misschien kun je enveloppen ophangen aan een lijntje en in sommige doe je een lootje, en daar is dan een cadeau aan verbonden op de cadeautafel. Vraag je 50 cent per envelop trekken of zo en zorg je voor allemaal prijsjes...
Ok thanks Heb gelijk even gegoogled en kwam op dit oude filmpje van 1980. https://www.youtube.com/watch?v=i2NIhn1gKX0
Brengt me weer helemaal terug naar die tijd. Pyama aan, natte haren, en nog net even de Wiekentkwis mogen kijken... André van Duin was mijn favoriet. Op de voeten gevolgd door Mieke Telkamp en Sjaak Swart... Ben benieuwd of ze nog leven, die vedetten van weleer
Koekhappen, ook leuk. Knutselen is ook populair. Maar dan heb je hoop materiaal nodig, extra stoelen..
Hier hadden ze laatst bij het winkelcentrum eendjes vangen, wat ze ook altijd op de kermis hebben. Kinderen mochten als ze 3 eendjes hadden gevangen een pakje Wicky uitkiezen.