Onderwerpen in de lounge

Discussion in 'De lounge' started by BlueSkye, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BlueSkye

BlueSkye Niet meer actief

Ik heb het niet specifiek over jou, het valt me de laatste tijd gewoon op dat er regelmatig zoiets gezegd wordt door bepaalde mensen.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Het is toch ook niet de plek voor kindgerelateerde vragen? Ik vond het ook altijd vervelend, soms opende ik expres alleen de lounge en kom je nog tegen wat je probeert niet te openen.
    En ja, het is een zwangerschapsforum maar daar hoort ook het stukje zwanger worden bij...

Plus, het wordt toch een grote klerezooi als alles maar in de lounge gedumpt wordt?

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Deels eens , maar ik ben geadopteerd en kom overal topics tegen die voor mij soms pijnlijk kunnem zijn....
    Er schijnt altijd over begrip voor te zijn maar voor adoptie niet;)
    Topics hier over familie/ erfelijkheid die ik wel eens gezien heb dat doet mij ook pijn.
    Topic over 'Met open armen' is ook niet leuk voor mij.
    Maar toen ik daar vorig jr in reageerde was er helaas weinig begrip. Terwijl ik in een ander topic las dat hoe een bepaald persoon reageert logisch is vanwege haar verleden; dat het gevoelig ligt...
    Tja jammer dat er voor de 1 wel begrip is en de ander niet.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Mee eens...dat zie ik ook veel.

Bewaren

5. tuc

tuc Niet meer actief

ja daar ben ik het mee eens.

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk dat met name de pijn zit in het begrip hebben voor elkaar. In de lounge horen geen topics over hoe vervelend je kleuter kan zijn. Of over wat je meegeeft in de lunchbox of welk cadeau voor een 7 jarige en alle vragen die met name andere moeders kunnen beantwoorden.
    Maar soms zijn er vragen die alle mensen kunnen beantwoorden, zoals algemene voedingstips, of dat je even wil vertellen dat je kind na een dag dierentuin langs de weg staat met pizza. Je vertelt een situatie. Je vraagt geen tips.
    Ik denk dat we met zijn alle moeten begrijpen dat het voor de ongewenst kinderloze vrouwen pijnlijk is omdat ze nog zo onzeker zijn over hun toekomst, maar zo moet men ook begrijpen dat er in de lounge vrouwen komen die wel al moeder zijn en daar soms iets over kwijt willen.

Daarnaast is er meer verdriet dan enkel het ongewenst kinderloos zijn, en daar mag best begrip voor zijn. Iemand anders kan niet bepalen wat gevoelig ligt voor iemand en wat niet.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik zeg niks over of ik ongewenst kindloze vrouwen niet begrijp.
    Maar ik zie ook veel dingen die voor mij al mijn hele leven pijnlijk zijn.
    Jammer dat in jouw reactie nu dus ook weer alleen begrip is voor deze groep en niet voor geadopteerden want die zitten hier ook namelijk...
    Maar wie zegt dat ik er geen verdriet van heb als er een topic is over 'op wie lijk jij het meest?'
    Ik kan daar soms echt om janken want ik weet het niet. En zal het miss ook nooit weten aangezien er van alles bij elkaar is geligen in de jaren '80 door verschiilende instanties.

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb mijn reactie nog aangepast, blijkbaar gelijk gebeurd toen jij jouw reactie typte.
    Kinderloze vrouwen waren een voorbeeld...

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ja ik zag het. No hard feelings:)

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Maar wat is eigenlijk jouw punt? Omdat jij op deze site ook geconfronteerd wordt met onderwerpen die pijnlijk zijn, moeten anderen niet klagen over verkeerd geplaatste topics of wat bedoel je? Op een zwangerschapssite kun je rekening houden met bepaalde "groepen". Dus dan is het ook respectvol als dat gedaan wordt en niet in de lounge een topic geopend wordt over een positieve zwangerschapstest o.i.d.

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    #31 2mam2, Jun 21, 2016
    Last edited: Jun 21, 2016
    Vind ik ook een beetje scheef dat daar fanatiek over mee word gepraat in zo'n topic. En dat je wel mag vragen wat voor kleur je op je eigen slaapkamer muur moet doen maar over de kleur op de muur van je kind mag hier niet gerapt worden.. Tja.. (Ik vind een vraag over welke kleur je op de muur van de kamer van je kind moet doen dan ook geen kindgerelateerde vraag maar een muurverf of wonen gerelateerde vraag.)

Verder eens met wat Masipulani op pagina 2 zei.

12. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Maar iemand zonder kinderen ka hier toch ook vragen wat ze voor haar jarige nichtje moet kopen en gaat daar dan toch ook niet voor naar 'mama en gezin'? Het is toch ook niet zo dat alleen moeders hier antwoord op kunnen geven?
    Of als iemand vraagt 'mijn kind heeft een wond zus en zo, heeft iemand hiet verstand van?' Dan is het toch niet zo dat alleen moeders hier verstand van kunnen hebben? Als dat zo was zou iedereen met medische vragen over wie dan ook zn vraah beter in 'mama en gezin' kunnen stellen.
    Respect en begrip voor elkaar is heel belangrijk maar tot op zekere hoogte. Ik denk niet dat kinderen doodzwijgen in de lounge daarbij hoort want we moeten wel realistisch blijven toch?

(Overigens kan ik me wel irriteren aan topics die duidelijk bewust in de lounge worden geplaatst ,en daar overduidelijk niet thuis horen, om maar zoveel mogelijk reacties te kijgen.)

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mijn punt is het meten met 2 maten. Ik zeg niet dat niemand moet klagen hoor.
    Het gaat mij erom dat hier ook topics staan die voor andere groepen pijnlijk of confronterend kunnen zijn.
    Dat er vaak maar alleen begrip is voor 1 groep hier.
    Je voelt je nogal aangevallen volgens mij terwijl dat niet nodig is.
    Je kunt op een forum nu eenmaal niet rekening houden met de gevoelens van alles en iedereen.

14. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

Feb 28, 2011
    223
    0
    0
    Als mensen op dit forum in de lounge geen berichten willen lezen die met kinderen te maken hebben dan vraag ik me of of ze niet naar viva ofzo kunnen gaan dit is toch een ZWANGERSCHAPSpagina??

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik kan me je reactie wel voorstellen maar op zp staan ook best wel wat onderdelen die gaan over zwanger worden en het eventuele medische traject er naartoe. Ik ben hier bijvoorbeeld terecht gekomen omdat ik informatie zocht over ivf met pgd. Ik vond het fijn om verhalen van lotgenoten te lezen en ben zo blijven hangen. In eerste instantie alleen meelezen en daarna wat actiever. In het begin las ik eigenlijk alleen het ivf/pgd-onderdeel maar ik kan me voorstellen dat de lounge een fijne afleiding is als je even niet over zwanger worden en de MMM wilt lezen of praten. Je kunt dan wel naar Viva gaan maar zo'n forum wordt toch een beetje eigen. Daarnaast ben ik niet echt het type om op meerdere fora te zitten. Mij te ingewikkeld. Nu was ik na mijn traject redelijk snel zwanger maar als het allemaal niet wil lukken snap ik wel dat je in de lounge niet steeds met baby- en kindertopics geconfronteerd wil worden. Al zie ik het probleem met een topic over een leuk schoolreisje ofzo ook niet echt.

16. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Nou dat idee heb ik dus ook heel sterk.

17. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik merk dat ik wel moeite heb met de discussie over "kindvrij houden" vanwege vrouwen die moeilijk of niet zwanger kunnen worden.

Hoe erg ik het ook vind voor deze vrouwen, maar zoals gezegd, dit is zwangerschapspagina, dus het kan niet geheel kindervrij blijven.

Heel veel mensen maken heftige life events mee, waardoor bepaalde onderwerpen confronterend zijn, Thats part of life! Het is aan iemand zelf om daarmee om te leren gaan en niet aan de omgeving om op de tenen te gaan lopen of er omheen te draaien. Begrijp me niet verkeerd, bedoel dit niet hatelijk of harteloos, maar ik vind dat een ieder vrijuit over zijn situatie mag spreken/ klagen etc, zonder zich schuldig te hoeven voelen over het feit dat anderen het "slechter" hebben want bij hen lukt het niet etc.

Ben het er overigens wel mee eens dat er voldoende "kopjes" zijn waar je iets onder kan posten en dat de lounge met name is voor de (luchtige) ditjes en datjes en overige onderwerpen. Dat geeft wel zoveel orde ;)

Maar als iemand een keer iets verkeerd plaatst wordt er soms ook wel ronduit lomp gereageerd, wijs iemand er dan gewoon netjes op waar het topic beter past of geef het zelf even lekker door aan de administratie ipv zo geïrriteerd te reageren!

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oké op die manier :) Nee je kunt inderdaad niet overal rekening mee houden. Wel met het plaatsen van topics in de juiste categorie. En ik vind het triest dat dit voor sommigen blijkbaar al te veel moeite is dus dat er dan toch vragen over zwangerschapstesten in de lounge terecht komen.
    Ik voel me overigens niet aangevallen hoor :) voor mij is niks kwetsend hier op het forum en ik probeer zo respectvol mogelijk met iedereen om te gaan.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Omdat ook zwanger worden daar bijhoort en dat niet iedereen zwanger wordt van één wip.

20. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Overigens vind ik de manier waarop het gezegd wordt ook vaak wijsneuserig. Er wordt vaak alleen gezegd dat het niet in de lounge mag. Misschien kon iemand hey juiste onderwerp niet vinden. Het zou dus ook een beetje behulpzaam kunnen en naast de opmerking dat het hier niet mag ook kunnen vermelden waar het dan wel moet.

Share This Page