Onderwerpen in de lounge

Discussion in 'De lounge' started by BlueSkye, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Okay... En je hebt gelezen dat de lounge is voor alles wat niet in de andere categorieën past? Als je geen zin hebt in het 'zwanger' onderdeel, ga je daar niet lezen. Dan pas je je toch al aan? Je hebt bij het aanmelden hier, de regels geaccepteerd. Houd je je daaraan heeft dat niets met op je tenen lopen te maken :(. Dat je niet harder mag dan 30 in de woonwijk is een regel, of vind je dat ook 'op je tenen lopen'?

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Daarom zeg ik ook dat het genoeg categorieën zijn waar je die onderwerpen in kwijt kunt, dan hoeven mensen die het niet willen lezen het ook niet te lezen en blijft het overzichtelijk. Maar ik zeg alleen maar dat het in de lounge niet te voorkomen is om helemaal niets over kinderen te plaatsen.

En nee vind dat niet op m'n tenen lopen, maar blijkbaar heb ik alweer op iemands tenen getrapt....
    Ik vind die regels prima, maar niet om de hoofdreden om rekening te houden met mensen die het te confronterend vinden. In mijn ogen kun je niet met iedereen rekening houden. Vind dat ook iets anders dan je aan de regels houden.
    Probeer me daar ook zeker aan te houden, maar iedereen maakt weleens een foutje en plaatst dan misschien iets verkeerd. Daar mag je best iemand op wijzen, maar ik zie vaak dat dat dus erg lullig gebeurt.
    Dat is mijn punt

3. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    sommige topics horen idd duidelijk niet in de lounge thuis.
    maar andere topics kunnen weer een beetje twijfelachtig zijn waar het nou hoort.
    maar ik vind het soms ook wel een beetje mierenneuken als het woord kind er in staat het meteen weer geroepen wordt dit hoort niet in de lounge.
    ja het is een zwangerschapspagina en bijna iedereen heeft een banner van hoe lang ze zwanger zijn of hoe oud hun kinderen zijn dus ontlopen kun je niet als je de rest van de pagina confronterend vind.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Je hebt me niet op m'n tenen getrapt hoor, ik kan wel tegen een stootje ;). Ik vind het vaak ook bot gezegd maar ik weet nog hoe vervelend ik het zelf vond. Juist omdat je het negeert en het binnenkomt kan je soms ietwat onrealistisch reageren. Dit soort topics draaien altijd uit op 'misschien is zwangerschapspagina niet de plek voor jou.' Er zijn leden die weggegaan zijn hierom, omdat er leden en ook beheer dit zo gezegd hebben.
    En nee, je kunt niet overal rekening mee houden. Ja, het is zwangerschapspagina. Toch heb je subfora en categorieën waarin je alles kwijt kunt, probeer je dan daar zoveel mogelijk aan te houden. Een beetje begrip, voor beiden partijen, is toch niet moeilijk?

5. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Vind ook zeker dat iedereen welkom is hoor! En de regels sta ik ook achter... En het is aan een ieder zelf om te bepalen of dit forum iets voor haar (hem) is. En begrip voor elkaar proberen op te brengen vind ik ook een goed punt... Maar mensen plaatsen echt niet moedwillig een topic over zwangerschap of kids verkeerd in de lounge om anderen te confronteren.
    Daarnaast lees ik ook weleens reacties van vrouwen die nog geen kinderen hebben omdat het niet lukt in de zwangerschapstopics over dat zwangeren niet mogen klagen en blij moeten zijn dat ze überhaupt zwanger kunnen worden etc. Dat is ook niet terecht! maar goed dat is meer een andere discussie denk ik (wel beetje achtergrond van mijn mening).

Maar volgens mij zitten we aardig op een lijn in praktische zin over dat de topic regels leidend zijn en als het een keer mis gaat bij iemand dat men dan diegene er netjes op kan wijzen ;)

6. BlueSkye

BlueSkye Niet meer actief

Maar als er een beetje begrip voor beide partijen moet zijn, dan is het ook fijn als er een keer niet heftig wordt gereageerd op een topic wat een keertje toevallig over bijvoorbeeld een schoolreisje gaat..in de lounge wordt geplaatst.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Nee, natuurlijk mogen zwangeren klagen. Ik kon daar destijds niet tegen maar daarom zocht ik zulke topics niet op. Als alles goed geplaatst staat hoef je ook niets tegen te komen wat je tegenstaat :).
    Er heeft heel lang een topic in de lounge gestaan, kon je even lekker klagen over je kinderen :(. Er werd door modjes gezellig meegepraat... Dat zijn dingen waar ik me aan kan ergeren.
    Een per ongeluk verkeerd geplaatst iets, ja ach, we zijn allemaal maar mensen. Dat kan gebeuren. Ik erger me er vooral aan dat we soms zo weinig begrip voor elkaar hebben. En volgens mij zitten we inderdaad op lijn.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Ik denk als je dit topic aan paar een mannen laat lezen dat ze vast denken: WTF??? :D:D:D:D

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Jij hebt dan nog de keuze om iets niet bewust op te zoeken. Als ik in de Lounge lees kan ik altijd geconfronteerd worden met iets wat voor mij pijnlijk is ivm mn adoptie.
    Ik doe er verder niet moeilijk over, lees er dan overheen, maar ik word wel meteen weer herinnerd aan het feit dat ik niks weet over mn biologische achtergrobd.

Ik begrijp jouw standpunt dus please don't get me wrong!! Maar zoals ik al zei, er zijn meer mensen dan de mmm groep die hier confronterende topics tegen komen.:)

10. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik vind het ook niet leuk als er topics hier staan over dingen die er niet horen. Met name omdat ik er al een eeuwigheid over doe om zwanger te geraken en het nog steeds niet gelukt is een gezond kindje te krijgen. Maar ik druk gewoon op het verkeersbordje ipv tegen iemand te gaan zitten mekkeren. Die kunnen er ook niets aan doen dat ik niet zwanger raak. Al is het soms wel irritant als iets verkeerd staat. En dan heb ik het vooral over dingen als: ben ik zwanger? Wat over deze test? etc.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Daar heb je helemaal gelijk in! En helemaal voorkomen kan je het nooit. Of je nu in de mmm zit, geadopteerd bent of uitbehandeld. Het is naar, maar de realiteit. Oef, dat klinkt heel hard...
    Je kunt je er nooit helemaal voor afsluiten, maar wat begrip uit je omgeving is altijd prettig. Zeker op een zp, waar iedereen met dezelfde reden komt toch? Je bent zwanger, of je wilt zwanger worden...

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Dat is eigenlijk mijn punt; je komt het overal tegen. De realiteit is soms hard, maar je kan er niet altijd voor weg lopen. Hoewel we dat allemaal denk ik wel graag zouden willen op bepaalde momenten🙈
    Begrip is altijd fijn, maar ik moet zeggen dat ik dat weinig tot niet krijg. Ik moet altijd maar dankbaar zijn en niet zeuren. En mmm vrouwen horen waarschijnlijk vaak dat ze geduld moeten hebben of t los moeten laten...
    Erg vervelend maar ergens ook begrijpelijk want veel mensen weten gewoon niet hoe het is, wat je voelt en wat het met je doet.

Ik denk dat het vinden van balans hierin erg belangrijk is.
    We reageren hier vaak allemaal uit emotie en dat is begrijpelijk.
    Ik meld zelf nooit topics omdat ik me er niet zo druk om kan maken, maar ik snap wel dat anderen dat wel doen.:)

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Natuurlijk is de realiteit dat je in het dagelijks leven geconfronteerd kunt en zult worden met pijnlijke onderwerpen. Alleen kan ik me voorstellen dat dit forum ook gebruikt wordt als een plek om mensen in dezelfde positie te treffen en even weg te zijn uit de dagelijkse realiteit. Als je dan geen confrontatie verwacht (zoals nu dus weleens voorkomt in de lounge) met het onderwerp dat je raakt dan kan dat wellicht extra hard aankomen of irritarie oproepen dat mensen niet de moeite nemen om verder te kijken bij welke categorie een vraag nou echt hoort.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik meld verkeerd geplaatste topics vaak. Niet omdat het 'pijnlijk' is voor mij of zo. Maar omdat ik van orde hou, haha.
    Topic over kinderen open je in het subforum 'schoolkinderen' (of hoe dat ook heet) topics over zwangerschap open je in 'Zwanger zijn', topics over vakantiehuisjes in 'vakantie' enzovoorts, enzovoorts.

Het is overzichtelijk en daarnaast zijn het gewoon de regels.

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Is vrij simpel uit te leggen aan ze: 'Schat, het is een beetje hetzelfde als een topic over Ajax openen op een Feyenoord forum'.

16. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    De lounge... erg leuk maar het beheer is niet consistent genoeg. Veel kinder gerelateerde zaken laten ze staan. Zoals al eerder is gezegd, ik heb ook een beetje het idee dat het van de ts afhangt. Wellicht dat een duidelijke aankondiging in de lounge over de mama lounge een goed idee is. Maar helaas, zo is het beheer niet.

Er wordt hier veel gesproken over het begrip hebben voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden, persoonlijk vind ik dat dit begrip vragen te ver is doorgeslagen. Als er namelijk een topic staat dat je helemaal geen meisje wilde krijgen, krijg je te horen dat het kwetsend is voor de vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen. Dan komt het eeuwige commentaar dat zwanger worden ook bij de zwangerschapspagina hoort.
    Nou ja, daarbij hoort ook, de zwangerschap afbreken, spijt hebben van beslissingen en zelfs ongewenst zwanger zijn en nog veel meer zaken, en het begrip in die topics is vaak ver te zoeken.....

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Je laatste alinea is mijn hele punt eigenlijk...
    Er móet altijd maar begrip zijn voor de mmm vrouwen. Dat is er ook, maar door hun eigen verdriet en pijn is er vaak geen begrip meer voor de zaken die jij nu benoemt.
    De vrouwen die daardoor heen moeten om wat voor reden dan ook voelen zich óók vaak al schuldig genoeg (of rot etc).
    In een ander topic zei iemand het een tijdje terug al; verdriet kun je niet vergelijken.
    Iedereen heeft hier haar rugzak en de daarbij behorende emoties. Laten we proberen om gewoon begrip te hebben voor elkaar ipv, nogmaals, maar 1 specifieke groep hier.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het gaat niet om respect, het gaat om de regels die zwangerschapspagina hanteert. Ik lees ook dingen die pijnlijk voor mij zijn, maar je kan niet overal rekening mee houden. Rekening houden door onderwerpen die over kinderen gaan niet in de lounge te plaatsen is toch niet zo moeilijk? Ik vind dat ook logisch omdat hier ook veel vrouwen komen die moeilijk zwanger raken.

19. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Het zou al schelen als ze het forum efficienter indelen. Zodat je niet oneindig hoeft te scrollen naar bijv de mama en gezin lounge.
    En misschien eens iets minder subcatagorieen. Bij veel subcatagorieen komt geen hond, dus zal je post nauwelijks gelezen worden.
    Ik heb ook wel eens een topic geopend in een verkeerde subcatagorie omdat ik wist dat het dan wél gelezen zou worden.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Dit lijkt mij ook een goed idee!

Share This Page