Ik weet niet of die in de juiste rubriek staat maar goed Mijn 3 kinderen zitten op een islamitische school dat ongeveer 14km van ons is Wij brengen en halen ze zelf Hiervoor krijgen wij een vergoeding van de gemeente als je inkomen onder de 25duizend per jaar is wat zo is bij ons Nu het volgende in 2014 en 2015 zaten alle 3 de kinderen op school zelfde situatie als nu en mijn vergoeding was voor kind 1 met begeleiding 1500 en kind 2 11euro en kind 3 ook 11 euro samen 1522 euro voor het hele jaar op basis van het ov. Dat was in 2014 ook zo Ik heb dit verder nooit na gevraagd dacht dat het wel goed was Nu krijg ik de beschikking over 2016 nieuw schooljaar Krijg ik voor kind 1. 1980Euro kind 2 778 euro en kind 3 ook 778 Op maan basis is dat 330 euro zo dan kom je uit op een abonnement ov voor mij op 117 euro en hun 78 per kind Nu snap ik dus niet waarom het zo gigantisch verschil is ten opzichte van de jaren ervoor Maar als ik op de site van ov. Kijk kloppen de bedragen met de vergoeding die ik nu ga krijgen Ik heb al de tarieven proberen op te zoeken in 2014 s 2015 maar kan niks vinden Weet iemand die tarieven van het ov 3 ster abonnement 3 kids 1 volwassene Want ik heb afgelopen jaar zelf bij gelegd elke maand Dan moet ik nu gewoon te weinig hebben gehad andere 2 jaar Maar gemeente kan toch niet zo een fout maken Ik ga maandag zo en zo even bellen maar ben neiwusgierig Iemand tips
Volgens mij is Sophia ook tevreden met wat ze kreeg, maar wil ze zeker weten of het wel klopt dat ze nu meer krijgt. Lijkt me een goed idee om even te controleren bij de Gemeente, zodat je niet hoeft terug te betalen. En Sophia, ik snap dat jij blij bent met deze regeling, maar persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat dit soort bedragen betaald worden voor bijzonder onderwijs. Ik geloof erg in scheiding van kerk en staat. Onderwijs op basis van een geloof zie ik dan ook als een persoonlijke keuze, waarvoor ouders dan ook de financiële gevolgen mogen dragen. Dit i.t.t. reiskosten verbonden aan speciaal onderwijs. Deze mogen wat mij betreft dan ook volledig worden vergoed, zonder een eigen bijdrage.
Tegenwoordig moeten het grootste deel vd ouders kinderen zelf naar speciaal onderwijs brengen.. Vervoer is wegbezuinigd. Dus eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat er vervoersvergoeding gegeven wordt voor een keuze die ouders zelf maken
ook ik vind het belachelijk .. ik kreeg het niet omdat ik 6km van de school woonde en moest 6,5 km van de school woonde.. ik heb een hele tijd met de bus en 2 kinderen met de bus moeten gaan.. reken maar uit .. voor de baby betaalde ik niet maar ik was behoorlijk wat kwijt in de maand.. en de reistijd was echt killing gewoon.... 6km met de auto is niet 6 km met de bus.. mijn zoon zit op speciaal onderwijs ik had dus geen keus... gelukkig heb ik nu mijn rijbewijs.. maar de eerste tijd was echt ff afzien en ik werd keer op keer afgewezen op die halve km.. hoe krom zit het in elkaar :s :x
Ik mocht willen dat ik die regeling kreeg. Dochter is hoogbegaafd, was super ongelukkig en depressief op gewoon onderwijs. Dus nu op hb onderwijs 25 km (enkele reis) verderop en ik moet alles zelf betalen. 4x 25 rijd ik per dag. Mja dit is geen speciaal onderwijs, dus je krijgt niks vergoed helaas. Wou dat ik een keus had, maar je kind zo ongelukkig zien, kon ook niet langer.
Daar gaat het toch niet om? Als TS wettelijk aanspraak maakt op een bepaalde vergoeding, dan is het haar goed recht om hier achteraan te gaan als blijkt dat zij eigenlijk slechts een deel hiervan heeft ontvangen al die tijd. @TS: ik zou hierover echt gewoon contact opnemen met de gemeente. En anders wellicht dat je contact op kunt nemen met het vervoerbedrijf om de tarieven op te vragen?
Ts ik zou bellen, voor ons is het gissen. En, (kun jij niks aan doen) ik vind dit belachelijk!!!! Mijn jongste gaat naar speciaal basisonderwijs maar 0,0 vergoeding, terwijl dat noodzaak is en in jouw geval is het luxe. Dat je op basis van geloof wel een vergoeding kunt krijgen is echt te idioot voor woorden!!! Hier word ik nu echt ontzettend kwaad om, geen idee dat dit bestond :x Edit: ik lees dat het gemeente afhankelijk is. Wellicht wordt in t's gemeente vervoer voor speciaal onderwijs dan ook deels vergoed.
Is inderdaad gemeente afhankelijk , vervoer naar speciaal onderwijs word hier ook vergoed en als je 6 km buiten school woont ( welke school dan ook, dus niet zozeer door keuze als wel er is echt geen 1 dichterbij) kan je een bijdrage in reiskosten krijgen. Dit is omdat de dorpsscholen allemaal gesloten werden destijds.
Ik kreeg voor mijn zoon rond de 1400 euro voor een schooljaar, daarmee zou een busabonnement voor hem en voor mij/begeleider betaald moeten worden. Ik zou dus zeker even bellen en navragen, maar ik weet ook niet hoeveel een abonnement kost in jouw regio?
Wisten ze in situatie 1 dat je met ov ging? Want dan slaat 11 euro nergens op Jenzou t nogmaals bij de gemeente kunnen navragen. Onze kinderen zitten overigens ook op bijzonder onderwijs, wij maken geen gebruok van deze regeling. Wmb mogen ze deze regeling per direct afschaffen (dacht dat dat ook t plan was??) en t geld gebruiken voor t vervoer van kids naar speciaal onderwijs)