Onderwijs: Onbetaald ouderschapsverlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by prinses, Jan 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dit schooljaar heb ik betaald oudersschapsverlof opgenomen op basis van 3 hele dagen en de vrijdagcochtend. Ik heb op de vrijdagochtend ouderschapsverlof.

Omdat ik nog helemaal niet zeker weet of ik in oktober wel weer de vrijdagochtend zou willen werken, heb ik een vraag over onbetaald ouderschapsverlof.
    Stel ik neem onbetaald ouderschapsverlof op, en besluit na afloop toch de vrijdagochtend ontslag te nemen, moet ik dan verplicht een bepaalde periode blijven werken?
    En zo niet, zou ik dan een deel van het onbetaalde ouderschapsverlof terug moeten betalen?

2. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi,

het lijkt mij dat je, aangezien het betaald ouderschapsverlof is, gebaseerd op het aantal uren dat je per week werkt, niets hoeft terug te betalen of compenseren. Je zou dus (met inachtneming van een opzegtermijn op school?) de vrijdag ontslag kunnen nemen als je dit wilt.

't Is een lastige. Is er niks over te vinden in de CAO? Zit jij ook in het voortgezet onderwijs?

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik kan er niets over vinden. Ik zit in het primair onderwijs.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,569
    36,549
    113
    Hmm, zou in je cao moeten staan. Anders even contact opnemen met personeelszaken. (bij gemeente neem ik aan?) Bij het vorige bedrijf moest ik na het opnemen van ouderschapsverlof minstens een half jaar mijn contracturen werken. Dat heb ik dus niet gedaan, want dat had ik een half jaar fulltime moeten werken met een kleintje.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    wij (vo) moeten 1 jaar meer blijven werken dan het opgenomen verlof.

Neem je bij een fulltime aanstelling 0,5 fte verlof op, dan moet je na je verlof minimaal 0,51 gaan werken en dit voor de periode van 1 jaar.

Share This Page