Mijn vrouw heeft ook een diploma voor onderwijsassistent maar na haar diplomering heeft ze er geen werk in kunnen vinden doordat al die banen zijn wegbezuinigd. Misschien trekt het nu wel wat aan, dat weet ik niet.
Voor degene die een HBO opleiding hebben gedaan en ook denken aan switchen. Zij instroom Pabo is zeker een aanrader!
Ik denk dat je moeder t gesprek aan moet gaan. Zij heeft misschien zelf ooit toegestemd met het voorbereiden van de crea lessen. Misschien destijds ook wel onder andere voorwaarden maar als die voorwaarden veranderd zijn dan moet ze het gesprek er over aan gaan. Een OA heeft ook uren voor studie/bijscholing. Als ik op mijn werk een studiedag heb op een niet werkdag dan moet ik ook gewoon komen, die uren zijn mee berekend in je jaartaak, bij je moeder waarschijnlijk ook. Uren voor kamp worden bij ons gecompenseerd. En daarnaast ben je niks verplicht dus mag je mee op kamp gaan weigeren. En zo ver ik weet mag een oa ook gewoon pleinwacht lopen. Als er maar iemand binnen de school de eindverantwoordelijkheid op zich neemt in het geval dat. Mijn ervaring als oa is echt totaal anders dan hoe jouw moeder het ervaart..
Dat crea is voor de vakantie afgesproken. Zo van: jij bent creatief, misschien wil jij dat voortaan regelen? En m'n moeder enthousiast ja, leuk. Want ze vindt het ook leuk. En nu zijn de roosters ingedeeld en is daar geen rekening mee gehouden. En daar heeft zij dus niet mee ingestemd. Ze werkt in het speciaal onderwijs dus misschien is dus pleinwacht daar anders. In ieder geval is het op haar school zo dat het oop geen pleinwacht loopt. Altijd een gediplomeerd leerkracht samen met een ouder. Maar goed om te horen dat jouw ervaring anders is. Ik ben er ook van overtuigd dat ze vreselijk over zich heen laat lopen!
Interessant!! Ik zat er ook al over na te denken. Maar krijg er nog niet veel over gevonden. Ook niet super goed gezocht denk ik. Welke opleiding die je hiervoor ? Ik zie vooral van die thuis studies.