Onderwijsbond: staking 6 november gaat door..scholen dicht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Dat laatste meen je toch niet he? Ze hebben maar 12 weken vakantie waarvan ze al een dag van de zomervakantie gebruiken om voor te bereiden, dat kan toch niet meer worden? :eek: :p

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh nou hier is het heel simpel, staking gaat toch niet door dus jullie gaan gewoon naar school. Niet meer dan normaal vind ik.

Anouk2005, olleke, GossipGirlxoxo en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Haha nou sinds m’n man in het onderwijs zit vallen er een hoop dingen op z’n plek

Whoopy en puzzelstukje vinden dit leuk.
  4. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik hoor al geluiden van verschillende leraren die vinden dat zo’n eenmalig potje geld niet voldoende is en daarom nog steeds willen staken.
    Je staakt omdat je x, y en z wil hebben. Krijg je budget voor x, y en z en dan nog staken, want het is niet goed genoeg. Ik hoop dat onze school in ieder geval een berichtje stuurt dat de kinderen toch kunnen komen. Voor SO kinderen met ASS is zo’n dag vrij tussendoor niet altijd fijn, ook al zou je leuke dingen gaan doen. Met al die stakingsdagen en studiedagen is het zo onregelmatig geworden.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Stel je niet aan zeg.
    Er wordt toch niet alleen gestaakt voor meer salaris? Daar gaat het heel veel leerkrachten helemaal niet om.
    Moet jij opletten wat er gebeurt als er daadwerkelijk 6000 leerkrachten tekort zijn. Hoe vaak je je kind dan nog naar school mag brengen. Of in klassen van 50 kinderen....

Het zou fijn zijn als ouders wat meer opkwamen voor de belangen van hun eigen kinderen.

Ik werk in het onderwijs maar ben niet pro staken. Omdat ik graag wil dat mijn eigen kinderen gewoon naar school kunnen. Maar ik hoop dat ze dat nog steeds 5 dagen in de week kunnen de komende jaren.

Wen86, Anouk2005, Sherbet en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Er moet structureel iets veranderen in het onderwijs. Een eenmalig potje is een zoethoudertje.

littlemunchkin, Mell76 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    De school van onze kinderen meldt net trouwens dat de kinderen woensdag welkom zijn. Maar dat ze begrip hebben voor ouders die iets geregeld hebben voor die dag of een speciaal uitje gepland hadden. Mag dinsdag gemeld worden en zullen ze niet moeilijk over doen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    En jij denkt dat dit nu niet gebeurd?
    Leerkrachten po werken een week nadat de kinderen vakantie krijgen door en ze beginnen een week eerder.
    Daarnaast werken veel leerkrachten 's avonds, in het weekend en/of in vakanties om extra leermateriaal te maken. Die vele vakanties zijn een compensatie voor al het overwerk door de week. Want in tegenstelling tot het bedrijfsleven wordt geen enkel overuurtje uitbetaald.

Daarnaast ben ik ook wel een beetje klaar met dat gestaak. Het geld moet wat mij betreft besteed worden aan meer handen in de klas en werkdrukverlaging.

9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    dat ze savonds werken wel, maar dat doen heel veel mensen uit het bedrijfsleven ook hoor. Zie zat mensen die tot in de late uurtjes werken.
    Zorg is ook heel zwaar met het constant schakelen tussen diensten, en wat te denken van de bakkers, politie etc.

ik vind echt dat het onderwijs doet alsof zij de enige zijn die heel hard werken.
    Als ik m’n man hoor die na een week vakantie op school komt en dan meteen collega’s hoort klagen dat ze echt weer aan vakantie toe zijn dan denk ik wat doe je mis...

Whoopy en Syane vinden dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Er is ook iets goed mis in het onderwijs. Daarom wordt er gestaakt.

littlemunchkin en puzzelstukje vinden dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Ja er is iets mis ik heel Nederland

12. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    902
    1.763
    93
    school gaat niet bijdragen in die kosten uiteraard. School is namelijk verantwoordelijk voor educatie en natuurlijk niet als opvang. Dus dat je normaalgesproken kan werken tijdens schooltijden, is dat mooi meegenomen, maar niet de verantwoordelijkheid van school

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.052
    113
    Huh? Denk je werkelijk dat overwerk uitbetalen de norm is buiten het onderwijs?

Jo79, Whoopy, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Salentein

Salentein Niet meer actief

o_O;)
    Sorry, maar ik werk in het bedrijfsleven en ook ik moet vaak savonds inloggen of voorbereiden en dat krijg ik ook niet uitbetaald. Is helemaal niet normaal in het bedrijfsleven. Inherent aan je functie noemen ze dat. En dan heb ik ook maar 21 vakantiedagen :p Enige is dat ik bijv wel flexibel kan werken of thuiswerken etc. Als ik tijd heb dan ;) Ook op mijn werk is de werkdruk enorm omdat er in mijn beroepsgroep een schaarste is. En zo zijn er heel veel meer branches (noem de zorg!) waar mensen een hoge werkdruk ervaren.

Ik ben dan wel voor staken omdat ik mijn kinderen wel passend en goed onderwijs gun. Ik weet alleen niet of het opgelost wordt met meer geld voor salarissen. Ik denk dat er wel meer mis is (imago, sluit niet aan op wensen millenials qua werken etc) Het is een lastig vraagstuk.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja want dit klopt ook echt! Ga je er eerst eens even in verdiepen voordat je loopt te roepen.

Sherbet vindt dit leuk.
  16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.486
    3.940
    113
    Vrouw
    Dat is echt zo'n typische gedachte van onderwijzers...

Ik was een heel verhaal aan het typen, maar ik ga de discussie ook niet meer aan...

Net een bericht ontvangen dat de kinderen woensdag gewoon verwacht worden. BSO kan dus gecancelled worden.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Niet van alle onderwijzers hoor...

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Dus ze hebben maar 11 weken en 4 dagen vakantie? Oei...
    Ieder ander heeft er 6, verdiep je daar eens in.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik hoef me er niet in te verdiepen want ik weet hoe het echt zit. :roflmao: Ik ga namelijk niet zomaar wat roepen terwijl ik er geen verstand van heb.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    6... zeg maar gerust 5 of minder.:(

Whoopy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina