Onderwijsbond: staking 6 november gaat door..scholen dicht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eerlijk gezegd denk ik dat 'forumnaam' een troll is. Dat hoop ik echt ;). Enige dat ze gepost heeft is hier over het feit dat kinderen de telefoon opnemen op school.
     
    Felice, Anouk2005, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik lees hier wel echt schokkende dingen. Wat betreft de telefoon: absenties kunnen bij ons doorgegeven worden via de Social schools-app, dus daar hoef je al niet voor te bellen. Voor andere zaken kan er gebeld worden tussen 8:10 en 8:30 en na 14:00. Duidelijk afgekaderd en geen gezeul met de telefoon.

    Engels krijgen ze hier al in de kleuterklas (spelenderwijs) en wordt ieder leerjaar uitgebreid.
    En een leerkracht die geen Engels geeft omdat ze er zelf niet zo goed in is? Serieus? Die kan wat mij betreft zorgen dat ze zich laat bijscholen of anders een andere baan zoeken!
     
    GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het echt belachelijk dat een kind lestijd moet missen om koffie te zetten, een telefoon op te nemen en om een voordeur open te doen, moet niet gekker worden. Is toch ook een enorme onderbreking in de les en verstoord ook de rust.
    Kinderen van 12 jaar zijn niet bekwaam genoeg om een telefoon aan te nemen en dan zwijg ik nog maar over de AVG wet.
    Moet niet gekker worden. Ben blij dat onze school zijn zaakjes op orde heeft, een conciërge, iemand die de administratie doet en 5 ochtenden aanwezig is en is diegene er niet dan wordt de telefoon doorgezet naar de lerarenkamer waar altijd wel iemand aanwezig is om de telefoon aan te nemen maar niet door een kind uit groep 8.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel bijzonder dat ze helemaal geen Engels onderwijs krijgen want dit gaan ze echt merken in het VO.
    Bij ons is het Engels nu vanaf de kleuterklas spelenderwijs maar voorheen ook pas vanaf groep 7 en daardoor liepen ze op het VO direct al achter op klasgenoten die het wel vanaf de onderbouw hebben gekregen, ze lopen het wel weer in maar helemaal geen Engels vind ik wel bijzonder.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    maar welke idioot gaat dit dan vertellen aan die elfjarige? Dan vraagt degene die belt toch naar de directeur/leraar/interne begeleider? De telefoondienst is toch gewoon degene die opneemt?
    Doordat een kind opneemt denken ouders wel 2x na of ze de afspraak bij de bedplaspoli telefonisch doorgeven of dat ze dit doen bij een breng of haalmoment.
    Het is aan de beller om de privacy te waarborgen. Lijkt mij dat de mensen die bij veilig thuis werken discreet met informatie omgaan. Dus als zij bellen en er neemt een kind op, dat die mensen capabel genoeg zijn om te zeggen: met Margreet ik ben op zoek naar de directeur/de interne begeleider/juf .....

    Ik mocht vroeger thuis ook de telefoon opnemen. En dan werd er ook normaal gevraagd: is je vader of moeder thuis? Of de deur open doen om te kijken of het iemand was voor mijn vader of voor mijn moeder.
    Kinderen leren uiteraard voordat zij telefoondienst hebben wat je hoort te zeggen als je de telefoon voor iemand opneemt.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Hier hoeft allemaal niet voor gebeld te worden. Ouders kunnen gewoon dit per mail doorgeven aan de leerkracht. Instanties kunnen gewoon ook buiten lestijd bellen hoor.
     
    giebel en Forumnaam vinden dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier is dat ook zo.
    Kinderen van groep 8 hebben om de beurt telefoondienst.
    Ze moeten dan om 08:15 op school zijn en nemen de telefoon op voor de ziekmeldingen.
    Zodra de bel gaat is hun telefoondienst afgelopen.
    Maar toen ik vorige keer belde kreeg ik een juf aan de telefoon dus het zal niet dagelijks zo zijn.
     
  8. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    ben blij dat bij ons de lerarenkamer buiten de pauze leeg is, omdat al het aangenomen personeel, les geeft of bezig is met andere belangrijkere zaken dan een telefoontje aannemen en naar de juiste persoon doorgeven. docenten zijn niet 100% van de tijd groepsles aan het geven, er zijn ook momenten dat de kinderen zelfstandig werken en docenten één op één uitleg geven.
    Bij ons op school leren de kinderen omgaan met verantwoordelijkheid, ze leren om werk op te pakken op het moment dat er dus iets tussendoor komt (een telefoontje of een deurbel) etc. Lijkt verdomd veel op het echte leven wat er op de kinderen te wachten staat, zo bij ons op school
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dus wanneer kinderen zelfstandig werken hoeft de leerkracht er niks meer mee? Of hoeven ze zelf dan niks meer? Ik vind het zelf heel irritant als mensen mij komen storen voor dingen die ook na schooltijd kunnen. Of ik nou iets klassikaal aan het doen ben of 1 op 1. Mijn focus op dat wat ik aan het doen ben neemt dan toch af.

    er zijn ook andere manieren om kinderen verantwoordelijkheid bij te brengen. Ik ben heel blij dat het bij mij op school niet zo gaat als bij jou.
     
    littlemunchkin en dds vinden dit leuk.
  10. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Niemand hoeft mij onder lestijd te bellen. Ik stuur het kind, collega en/of teamleider weg. Bellen doe je voor schooltijd, tussen de middag of na schooltijd.
     
    GossipGirlxoxo, merah, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel fijn voor je, ben blij dat mijn kinderen niet op zo’n school zitten.
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ook zoiets, je gaat toch niet een leraar uit een klas halen voor een telefoontje, beter is om gewoon op een rustiger moment terug te bellen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het eerlijk gezegd ook weinig fatsoen hebben om een leraar uit zijn les te halen voor een telefoontje. Ik leer mijn kinderen namelijk om een ander niet te onderbreken als diegene in gesprek is en al helemaal niet voor onbenulligheden, dat komt op een later moment als de situatie en het moment daar naar is.
     
    MyMiracle, giebel en Lisa280887 vinden dit leuk.
  14. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Ik zou het toch wel heel prettig vinden als ik in een noodgeval zoals overlijden iemand zou kunnen bereiken.
     
    Forumnaam, Athina en Whoopy vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Daar kan ik me wel wat bij voorstellen ja. De meeste scholen zitten denk ik wel in een stichting of vereniging, dan zou er centraal iemand moeten zijn die de telefoontjes aan neemt en in geval van nood intern kan door verbinden naar een school. Ben je maar 1 iemand nodig voor meerdere scholen.
     
    GossipGirlxoxo en amdaa vinden dit leuk.
  16. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Het was met een knipoog bedoeld.
    De bezwaren die mijn zoon heeft om leerkracht te worden, blijken volgens jou te kloppen.
    We hadden het er over dat de werkdruk in alle beroepsgroepen erg (te) groot is, dus was mijn conclusie dat we onze kinderen dan maar niet meer moeten stimuleren om aan het werk te gaan.
     
  17. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Lekker dan....Oma dood, mag de juf het even doorgeven:|
    Kom zelf op school, klop netjes aan de deur en haal je kind uit de klas om het ZELF te vertellen:thumup:
     
  18. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ik vind het fijn om het te lezen want zo denk ik er ook over. Deze leerkracht gaat dan ook staken voor meer salaris, want het salaris moet gelijkgetrokken worden met het VO. Ik vind het zo krom. En heel eerlijk, straks ben ik blij dat mijn zoon naar het VO gaat in de hoop dat de kwaliteit van onderwijs daar toch hoger ligt.
     
    kwebbelsnoes vindt dit leuk.
  19. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Je hebt gelijk, ik heb al gehoord dat ze op het VO dan achter lopen omdat men daar toch vanuit gaat dat er een basisniveau engels gegeven was op de basisschool. Mijn zoon oefent wel wat via internet en via TV/muziek krijgt hij ook wat mee. Mogelijk gaat hij het tto doen, ik heb wel vertrouwen in dat het goed komt maar hoe het nu niet geregeld is op de basisschool vind ik wel zorgwekkend eigenlijk.
     
  20. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Overdrijven is ook een vak zeg, je kunt toch bijvoorbeeld hebben dat je bij overlijden hebt gezeten en dat je doorgeeft dat je ofwel later bent bij school of zoiets...
    Als je zo in het leven staat snap ik wel dat je het zwaar hebt
     
    MyMiracle, Cindy1977 en Forumnaam vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina