Onderzoek 'Bevalling'

Discussie in 'De bevalling' gestart door WishesComeTrue, 3 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

In verband met mijn opleiding ben ik een onderzoek aan het doen hoe het beeld is van de zwangere vrouwen ten opzichte van de bevalling. Ik zou zo veel mogelijk informatie willen verzamelen om een goed beeld te kunnen krijgen. Zouden jullie heel alsjeblieft de tijd willen nemen om de korte vragenlijst in te vullen?

https://forms.gle/CBKRV2wtAAsnSo5Y6

Alvast heel veel dank!

WishesComeTrue

2. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    De vragenlijst lijkt gericht op zwangeren van hun eerste kindje, klopt dat?

3. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Nee, maakt niet uit. Voor iedere zwangere. :)

4. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ingevuld, maar vond de vraag 'heb je ervaring met persoonlijke ontwikkeling' te vaag om te kunnen beantwoorden. Wat bedoel je precies, wat wil je daar mee?

5. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor het invullen. En je hebt gelijk, het is een vage vraag. Ik kan eigenlijk niet goed uitleggen wat ik ermee bedoel, dus ik ga die vraag weghalen. Dank voor je eerlijke feedback.

6. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik zou in dat geval een beetje nadenken over een vraag waarbij je vraagt naar je ervaringen als je zelf bevallen bent, voelt logisch.

7. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
  8. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Wat is een zwangerschapsmeditatie?

Ik denk dat je de doelgroep wil enthousiasmeren maar er net te weinig info over geeft om ja op te zeggen. ‘Wil jij ook met een positief gevoel de bevalling in? Laat je e-mailadres achter en ontvang een zwangerschapsmeditatie waardoor je meer ontspannen de bevalling tegemoet gaat’ ofzo.

Gewoon een marketingtip

Heb ‘m niet ingevuld trouwens, ik vind het best intieme vragen om zo in een online formulier in te vullen. Dit is haast een diepte-interview en je benaderd een ‘kwetsbare’ doelgroep. Niet negatief bedoelt trouwens. Misschien kan je er iets mee?!

Veel succes!

9. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Ik ben juist heel blij met deze eerlijke feedback. Ik ga er zeker wat mee doen.

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Is deze enquête ook voor mensen die niet zwanger zijn, maar wel al kinderen hebben? En is hij ook voor mensen die niet natuurlijk bevallen zijn?

11. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Vanuit mijn opleiding gaf mijn docent mij deze opdracht en dat het gericht was aan zwangere vrouwen. Ook als ze eerder niet natuurlijk zijn bevallen.
    Maar ik kan vragen of het door iedereen ingevuld mag worden; dus ook vrouwen die al kinderen hebben en op dit moment niet zwanger zijn.

Ik moest gewoon informatie verzamelen om te zien over hoe zwangere vrouwen tegen de bevalling aankijken.

Dus zwangere vrouwen die nog nooit bevallen zijn, zwangere vrouwen die al eens bevallen zijn en zwangere vrouwen die al wel kinderen hebben maar niet natuurlijk bevallen zijn; gewoon elke zwangere vrouw die een kindje verwacht, ook al is daarvan nu al bekend dat het een geplande keizersnede wordt.

Maar ik ga het dus na Pinksteren nog even bespreken met mijn docent want het lijkt alsof de vragenlijst nog heel veel onduidelijkheden in zich heeft….

12. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dan zou ik de enquête nog wat meer uitbreiden met vragen over interventies tijdens bevalling, zeggenschap over eigen lichaam, hoe iemand tegen pijnbestrijding aankijkt, wie je erbij zou willen hebben, plan B voor als iets niet verloopt volgens planning…. Zoiets denk ik dan aan…

13. WishesComeTrue

31 mei 2022
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel voor de tip, maar ik heb dat eerst ook overwogen, maar ik wilde eerst deze vragen stellen zoals ze nu in de vragenlijst staan. Dat was ook het advies van mijn docent. Zonder meteen in de vragen in detail te treden. In de antwoorden kunnen de vrouwen die antwoorden zelf bepalen hoe gedetailleerd ze er op ingaan. Het doel is vooral om te onderzoeken hoe het beeld is van een bevalling en hoe dat hun aankomende bevalling (al dan niet natuurlijk) beïnvloed.

Deel Deze Pagina