Fertifair

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maartje84, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Was wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die naar dat evement van Freya gaan.

2. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    Ik ken het niet. Waar en wanneer is het? En wat voor evenement is het precies?

3. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Maartje, Tell me more!

Groetjes Herma

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    www.freya.nl en F E R T I F A I R

Officieel is het al gesloten voor inschrijvingen, maar heb gehoord dat als je lid wordt of al bent (27 euro per jaar) je alsnog je mag aanmelden als je een mailtje ook ff stuurt...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou weinig animo in dit topic gezien ;) Maar ik vertel toch maar ff over deze dag voor de nieuwsgierigen en wie weet zijn hier wel meer mensen die er bij waren en er iets nog over kwijt willen.

Ik moet jullie vertellen dat het echt de reis naar Lunteren waard was!!

Toen we kwamen kregen we eerst koffie/thee en wat lekkers. Toe werden we in een grote zaal verwacht en hield de voorzitter van Freya een praatje, waarna de Freya Awards werden uitgereikt: Het ziekenhuis van Nijmegen en het Geertgen kregen een prijs (de een voor patiëntvriendelijkste ZH en de andere voor de beste ZH).

Toen werd het tijd om een lezing te gaan bijwonen: wij hadden gekozen voor een lezing over de wachtweken. Er was een dokter uit het AMC die daar een aantal dingen met powerpoint over kon vertellen. Was interessant. Wel was het jammer dat de dokter een aantal vragen van meiden niet kon beantwoorden omdat hij geen gyn was, maar een embryoloog. Maar goed, hij wist wel een hele hoop over de emmy’s. Nogmaals: het was echt interessant. Hierna kwam er een psychologe aan het woord, om over stress te vertellen: wat allemaal stress kan opleveren bij vruchtbaarheidsbehandelingen, hoe je met verschillende stressfactoren kunt omgaan etc. Ze heeft wel goede tips gegeven. En voor de mensen die hier meelezen en van mening zijn dat je stressloos moet zijn om zwanger te kunnen raken… De psychologe vertelde dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het GEEN DROL uitmaakt voor de zwangerschapskans!!!!! Oja, nog wel belangrijk: in engeland is er een behandelmethode (psychologie) om met stress om te gaan: elke dag een aantal keren wat punten van een kaartje door te nemen. Het schijnt zo te zijn dat de vrouwen die dit deden beter met de stress om konden gaan. Maar nogmaals: het was niet zo dat de vrouwen die de methode aangeboden kregen, vaker zwanger werden. Maar goed, een beetje fatsoenlijk die wachtweken doorkomen is op zich ook wel fijn ;)
    Tot slot kwam er een ervaringsdeskundige vertellen over haar IVF’s en de wachtweken hoe zij het hele traject ervaren had. Was ook prettig om te horen en hoe herkenbaar: al dat wachten wachten en nog eens wachten!!!!!!!!!

Toen was het tijd voor de lunch. Dit was echt super prima in orde: lekkere diverse broodjes, soepjes, fruit, salades, kaassouffleetjes ; ), koffie, thee, sapjes en en toetjes :)
    Toen we in het zonnetje zaten te eten kwam er een stelletje vragen of de 2 stoelen bij ons aan tafel vrij waren en kwamen bij ons zitten. Was echt gezellig om met lotgenoten te babbelen. Zonder sneu te worden kon er heel fijn en open over behandelingen en vruchtbaarheidsproblemen gesproken worden. Ook maakten we met zn 4en heel wat grapjes. Was echt leuk dus.

Na de lunch gingen we naar een workshop over de omgeving tijdens de behandelingen. Eerst sprak er een ervaringsdeskundige (in de jaren 80 behandelingen ondergaan) en daarna ging Denise Hilhorst (schrijfster van het boek Open Zenuw) vertellen en stellingen met de luisteraars behandelen. Er ontstond een interactieve workshop. Was wel leuk om te horen hoe mensen met dingen omgingen en veel overeenkomsten, maar ook verschillen. Na de tijd nog gezellig staan nakletsen met een ander koppel. Was echt fijn.

Hierna zijn we naar huis gegaan: we waren moe en de laatste lezing die we eigenlijk wilden bijwonen (pleegzorg) was eigenlijk voor ons nu nog niet zo heel belangrijk, dus we zijn toen naar huis gegaan.

Het was echt de moeite waard!!! Ook mijn vriend, die aanvankelijk er niet om stond te springen om naar de Fertifair te gaan (we hebben er zelfs bijna woorden om gehad …) vond het achteraf wel een goed dat we er heen zijn geweest. We waren beiden van te voren wel een beetje bang voor ‘sneue praktijken’ (sorry voor deze bewoording ;)) maar het was dus echt goed!!

Echt een aanrader voor andere meiden om er dus volgens jaar heen te gaan!!

(je moest kiezen uit verschillende dingen bij te wonen, en er waren dus meer dan die ik hier boven omschreven had, voor ieder wat wils zeg maar. Er waren ook nog films te bekijken, allemaal standjes met boeken en informatie en bij de afsluiting zou nog een stukje cabaret zijn maar toen waren wij dus al foetsie ;) Ik had nog wel iets langer willen blijven maar uit respect voor mijn vriend zijn wij toen dus naar huis gegaan: hij had het toen wel gehad en ik was zo blij dat hij überhaupt mee was geweest, dus ik heb toen niet moeilijk gedaan).

6. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    hey bedankt voor je verhaal; klinkt heel interessant. Ik begrijp wel wat je vriend bedoeld. Zoiets zou mijn man ook kunnen zeggen haha. We zijn nog wat bang dat we bekenden tegen zouden komen, hadden jullie dat niet? Ik heb best wel behoefte aan lot genoten contact, maar hij op het moment wat minder. Misschien dat we een volgende keer wel gaan. Hoeveel mensen komen op zoiets af?

Share This Page