Onderzoek bij meerdere miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sann, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Het lijkt er steeds meer op dat het vorige week hier voor de derde keer fout is gegaan. Nou wil ik eigenlijk graag naar de huisarts om te vragen of ik onderzocht kan worden om te kijken of er een oorzaak voor te vinden is.
    Is er iemand die hiermee ervaring heeft/ Ik vraag me namelijk af wat voor onderzoeken dan mogelijk zijn en wat er mogelijk voor oorzaken zouden kunnen zijn?
     
  2. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Sterkte met het verwerken van je miskramen.

    Op de volgende site staat heel veel informatie over herhaalde miskramen. http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/v ... p/miskraam

    Meestal komt er (helaas) niks uit de onderzoeken. De onderzoeken zijn niet vervelend, bij mij is alles via een paar buisjes bloed onderzocht en is er geen oorzaak gevonden.

    Marsja (inmiddels bijna 35 weken zwanger na de 3e miskraam, dus geef de moed niet op)
     
  3. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi,

    Sterkte deze moeilijke tijd...
    Ik heb in 2006 (in 7 mnd tijd) 3 MK's gehad.
    Ik heb me laten onderzoeken, stolling/suiker/nog wat dingetjes waar ik de namen niet van weet en de chromosomentest.
    Echter is bij ons wel wat ontdenkt, ondanks zelfs de Gyn had gezegd dat de kans klein was dat er wat uit zou komen.
    Ook zij was verrast dat we een negatieve uitslag hadden van de Chromosomentest.
    Mijn mannetje heeft een chromosoomafwijking. Tis een heel ingewikkeld verhaal wat ik je wil besparen. Maar onze kans op MK is groter dan een "gezond" stel. En we hebben 5% kans op een kindje met een zware afwijking. Ondanks dat gaan we het gewoon via de natuurlijke weg proberen ipv de MMM. Ook wij geven de moed niet op.

    Succes meis!
     
  4. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Wens je veel sterkte meis! Weet hoe het voelt, heb zelf ook net weer een miskraam achter de rug.
    Dit was mijn 2e, en na 2 miskramen word je een chromosomenonderzoek aangeboden. Verdere onderzoeken, o.a. op stollingsafwijkingen, worden gedaan na 3 miskramen is mij verteld, dus daar kom je dan ook voor in aanmerking.
    Ik heb volgende week een controle afspraak bij de gynaecoloog, en dan gaan we aangeven dat we het chromosomenonderzoek willen laten doen.

    Liefs Sara
     
  5. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allereerst veel sterkte.

    Zelf heb ik begin oktober een afspraak bij de gynaecoloog. Niet dat ik uitgebreid wil gaan dokteren, maar het lijkt me wel prettig om gewoon een paar dingen te bespreken.
    Ik denk, dat bij mij m'n leeftijd ook wel een rol meespeelt, al is het bij mij dan precies omgekeerd. 1 van de 5 zwangerschappen loopt tussen 35-40 jaar fout, bij mij is maar 1 van de 5 zwangerschappen goed afgelopen.
    We blijven hopen op toch nog 1 voorspoedige zwangerschap. En dat wens ik iedereen op dit forum toe.
     
  6. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Allereerst heel veel sterkte.........
    Na 4 miskramen weet ik helaas hoe je je voelt.......
    Ik heb 4 jaar geleden een trombose in mijn been gehad, waardoor het zou kunnen dat ik een bloedstollingsafwijking heb. Dan zou het kunnen gebeuren dat ik een bloedpropje in mijn baarmoeder heb, waardoor de bloedtoevoer naar het vruchtje wordt afgesloten. Daar is eerst onderzoek naar gedaan. We moesten 3 maanden wachten tot er een uitslag was van het bloedonderzoek, maar daar is gelukkig niets uitgekomen. Ook mochten we nog een chromosoomonderzoek laten doen, om te zien of mijn man of ik een afwijking hebben. De kans dat daar iets uit zou komen zou erg klein zijn, en gezien mijn leeftijd ook niet erg zinvol. Maar na mijn 4e miskraam hebben we toch besloten om het wel te laten onderzoeken. Gewoon om alles uit te sluiten. Dat is nu ongeveer 3,5 maanden geleden. Ook daar zit een wachttijd op van 4 á 5 maanden ( in ons ziekenhuis, normaal is dat 3 maanden), dus maar weer wachten......Soms is het gewoon niet te zeggen waar het aan ligt en heb je dikke pech en is de kans op een goede zwangerschap nog steeds erg groot. Groetjes, Josefina
     
  7. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    oke, er is dus het een en ander te onderzoeken. maar wat een wachttijden zeg. Enorm. nouja, we zien het wel. We blijven het ondertussen gewoon proberen. Bedankt voor de reacties.
     
  8. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    pfff, zit moed te verzamelen om de huisarts te bellen. stom, maar durf niet goed.
     
  9. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Ik begrijp je wel een beetje, je weet niet wat er op je af komt en wat er misschien uit de onderzoeken komt. Maar toch is het fijner om te weten waar je aan toe bent, tenminste, dat is mijn ervaring. Het gaat er waarschijnlijk toch om dat je dingen uitsluit, want vaak komt er niets uit de onderzoeken. Mocht er wel iets uitkomen, ben je voorbereid en dan brengt de toekomst weer een oplossing......

    Groetjes, Joke
     
  10. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Sann,

    Ik wil ook nog even reageren.
    Ik heb ook 2 mskramen achter de rug.
    Mij zeiden ze ook dat zo`n chromosomenonderzoek in 97% van de gevallen niks zou uitwijzen.
    Nou, laat ik nu bij die 3% zitten, waar wel wat gevonden wordt.
    Zeker schrikken als je hoort dat er wat gevonden is, maar dit verklaard wel een hoop.
    Na deze uitsla zei de gyn dat een anti stollingsonderzoek meestal niks zou uitwijzen.
    Ik dacht: tja dat zal wel, dat zeiden ze van het andere onderzoek ook, en dus heb ik er op gestaan om het toch te laten doen.
    Nu wil ik ook alles uitgesloten hebben.

    Veel succes met alles. Hope
     
  11. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik heb voor donderdag een afspraak met de huisarts gemaakt. Ben benieuwd.
     
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bij mij zeiden ze na 3 MK dat het nog puur toeval kon zijn en dat ze verder neits met het vruchtje konden (die had ik bij de 3e mk onderschept voor het geval ze het wilden/konden onderzoeken)

    Wel opperde de huisarts het idee voor het chromosonen onderzoek maar ook daar blijkt vaak neits uit, beweerde zij. Wij zouden er over nadenken en zijn er eik niet meer op terug gekomen.
     
  13. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en ik krijg een verwijzing voor de gyn. Ik ga er ook van uit dat ze niks vinden, maar moet het toch doen want ben het vertrouwen een beetje kwijt.
     
  14. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Jemig, ik mag 11 oktober al naar de gyn. Had niet gedacht dat er zo snel al plaats zou zijn. ben benieuwd.
     
  15. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Ik wens je heel veel sterkte.
    Aan de ene kant hoop je dat er iets uitkomt, want dan weet je dat en kun je er iets aan doen. Maar aan de andere kant...........hopelijk is er niets aan de hand en waren deze miskramen dikke pech en gaat het de volgende keer gewoon goed!

    Groetjes, Josefina
     

Deel Deze Pagina