Onderzoek bloedstolling in België

Discussie in 'Miskraam' gestart door nneah, 2 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hey dames,

Ik dacht dat je 3 maanden niet zwanger mocht zijn voor er onderzoek gedaan wordt naar stollingsproblemen. Vanochtend was ik bij de huisarts en die heeft er wel op geprikt, terwijl ik nog vorige week nog maar mijn tweede miskraam heb gehad.
    Heeft iemand een idee of dat protocol in België anders is als in Nederland? (Ik woon in België).

Alvast bedankt!

2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Volgens internationale medische literatuur moet je wachten. Bij mij hebben ze in Nederland ook na de bevalling geprikt. Als het dan niet verhoogd is weet je dat ook meteen. Bij mij was het wel verhoogd en hebben we dus twee keer twaalf weken moeten wachten.
    Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord, want ik ken de protocollen in België niet.

3. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dus als het niet verhoogd is dan is het gewoon prima? En als het wel verhoogd is zal ik waarschijnlijk later nog eens moeten controleren?
    Ja daar heb ik wel wat aan. Ik heb het nagevraagd bij de huisarts en die zei dat ze er nog nooit van gehoord heeft dat je zou moeten wachten en dat ze toch echt al vaker die dingen heeft laten controleren. Ze zou het wel nog eens nakijken zei ze.
    Maar goed, het is geprikt dus we zullen wel zien wat eruit komt. Bedankt voor je reactie!

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ja, zo zei mijn gynaecoloog het ook, als het niet verhoogd is, ben je klaar, als het wel verhoogd is, moet het nogmaals gecontroleerd worden met rekening houden van die termijnen.

5. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Jij hebt ook een heftige tijd achter de rug zeg... Zit je nu in een wachttijd omwille van de partiële mola?

6. AvdY

AvdY Niet meer actief

Dank je, ik hoor maandag of we weer groen licht hebben. Uit analyse herhaalde miskramen is bij ons (helaas?) niets gekomen.

7. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Wat een spannende dag dan! Hopelijk wordt 2019 voor jullie wel een prachtig jaar. Heel veel succes maandag!

Ik verwacht ook niet dat er hier iets uit de onderzoeken komt, maar in dat geval heb ik ook weer meer reden om aan te nemen dat het toeval is.

AvdY vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina